search icon

Αυτοκίνητο

Τα προβλήματα εφοδιασμού στις VW, Škoda, SEAT μειώνουν τις πωλήσεις στα μικρομεσαία χάτσμπακ (picks)

Η άλλοτε κραταιά κατηγορία έπεσε πλέον στην τέταρτη θέση στην αγορά της Ευρώπης, μετά από περαιτέρω διολίσθηση της τάξης του 16%.

Τα μικρομεσαία χάτσμπακ αυτοκίνητα υποχώρησαν μία ακόμα θέση στην ευρωπαϊκή αγορά, όντας πλέον στην τέταρτη θέση, πίσω από τα συμπαγή SUV τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, Πέρα από την αναμφισβήτητη τάση που θέλει τα SUV να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή ανασταλτικό ρόλο για την πτώση των πωλήσεων των χάτσμπακ έπαιξαν και οι παγκόσμιες ελλείψεις εφοδιασμού που ανάγκασαν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως όμιλος Volkswagen να μειώσουν την παραγωγή στα συγκεκριμένα μοντέλα.

Οι πωλήσεις συνολικά της κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά  ανήλθαν σε 980.864 έως τον Σεπτέμβριο, μειωμένες κατά 16%, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας της αγοράς Dataforce. Το VW Golf διατήρησε τη θέση του ως το best-seller της κατηγορίας αλλά έχασε την παραδοσιακή του θέση ως συνολικά το πιο δημοφιλές μοντέλο της Ευρώπης, την οποία πλέον μοιράζονται τα Peugeot 208 και Dacia Sandero, αφού οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 25%, στις 132.989 μονάδες.

Το Golf έχασε 44.974 πωλήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ το SEAT Leon έχασε 38.395 ταξινομήσεις, η δεύτερη μεγαλύτερη πτώση στην κατηγορία. Το τρίτο αυτοκίνητο που επηρεάστηκε περισσότερο στην κατηγορία ήταν ένα άλλο μοντέλο του ομίλου VW, η Škoda Octavia, το οποίο έχασε 29.097 πωλήσεις σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021.

Η τράπεζα παραγγελιών του ομίλου VW στην Ευρώπη λειτουργεί αυτή τη στιγμή με ορίζοντα παραδόσεων εξαμήνου, που ισοδυναμεί με 1,9 εκατ. αυτοκίνητα, δήλωσε ο CFO του ομίλου, Arno Antlitz, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης για τα κέρδη τρίτου τριμήνου της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα.

Οι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν πλήξει τα μοντέλα με τον περισσότερο όγκο πωλήσεων, καθώς ο όμιλος δίνει προτεραιότητα σε σειρές μοντέλων με υψηλότερο περιθώριο κέρδους. «Δεν είναι όλα τα κανάλια εφοδιασμού πλήρως ανοιχτά», είπε ο Antlitz. «Είναι πολύ ξεκάθαρο ότι σε μια εποχή όπου δεν έχουμε αρκετούς ημιαγωγούς ή αρκετή χωρητικότητα, θα επικεντρωνόμαστε στα πιο κερδοφόρα μοντέλα».

Τα προβλήματα του VW Group να διατηρήσει την προσφορά του σε mainstream compact μοντέλα έχουν ανεβάσει τους αντιπάλους του, με την Toyota Corolla να περνάει μπροστά από την Octavia στη δεύτερη θέση παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 11% για το ιαπωνικό μοντέλο.

Στον αντίποδα. το Peugeot 308 νέας γενιάς αύξησε τις πωλήσεις κατά 52% για να τερματίσει τέταρτο, ενώ η ικανότητα του ομίλου Hyundai να ανταποκρίνεται στη ζήτηση εν μέσω ελλείψεων ανταλλακτικών, όπως βεβαίως και τα άκρως ανταγωνιστικά νέα προϊόντα του, οδήγησε τέσσερα μοντέλα του να τερματίζουν στην πρώτη 10άδα, τρία από την Kia και ένα από τη Hyundai.

Τα προβλήματα εφοδιασμού του ομίλου VW επηρέασαν επίσης το ηλεκτρικό χάτσμπακ ID.3, το οποίο υπέστη πτώση πωλήσεων κατά 45. Και τα τρία EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία έχασαν πωλήσεις, με τον νέο ηγέτη, το πλήρως ηλεκτρικό, Kia Niro, να υποχωρεί 10% και το Nissan Leaf κατά 14%.

Από την άλλη πλευρά, τα νεοεισερχόμενα ηλεκτρικά όπως το CUPRA Born, το Citroën e-C4 και το Renault Megane E-Tech βοήθησαν στη συνολική αύξηση των πωλήσεων EV στην κατηγορία κατά 11%, στις 144.216 μονάδες.

Τους αριθμούς ενίσχυσε επίσης η προσθήκη του κινεζικής κατασκευής μικρού ηλεκτρικού MG 5, το οποίο σημείωσε 9.568 πωλήσεις, ενώ τον Σεπτέμβριο έγιναν οι πρώτες πωλήσεις του MG 4, ανταγωνιστή του ID.3.

Την μεγαλύτερη καθίζηση είχαν τα υβριδικά plug-in, με πτώση 31%, στις 69.888 πωλήσεις, κυρίως λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων και πάλι με αρνητικό πρωταγωνιστή τον όμιλο VW. Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για plug-in υβριδικά τον Μάρτιο λόγω των ελλείψεων που προέκυψαν από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, γεγονός που μείωσε στο μισό τις πωλήσεις του Golf GTE.

«Αυτό ήταν ζήτημα προσφοράς και όχι ζήτησης. Κάποια συγκεκριμένα εξαρτήματα έλειπαν, επομένως δεν μπορέσαμε να παραδώσουμε περισσότερα plug-in υβριδικά στους πελάτες μας», δήλωσε εκπρόσωπος της μάρκας Volkswagen στο Automotive News Europe.

Εντός του ευρύτερου ομίλου VW, οι πωλήσεις του plug-in υβριδικού Škoda Octavia επηρεάστηκαν επίσης, με πτώση 53%, ενώ η παραγωγή του plug-in υβριδικού SEAT Leon σταμάτησε εντελώς, με αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων κατά 97%, σε μόλις 429 μονάδες. Τα προβλήματα της VW σήμαιναν ότι τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν μόλις το 7% των συνολικών πωλήσεων μετά από εννέα μήνες.

Εν τω μεταξύ η Peugeot κατέγραψε ακόμη 9.933 plug-hybrid εκδόσεις του νέου 308, ενώ οι πρώτες πωλήσεις του νέου plug-in υβριδικού OpelAstra ενίσχυσαν επίσης τον αριθμό. Το Kia XCeed plug-in hybrid βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα, με 10.823 εγγραφές.

Τα υβριδικά αντιπροσώπευαν μερίδιο 13% της κατηγορίας λόγω των πωλήσεων της Toyota Corolla. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υβριδικές εκδόσεις αντιπροσώπευαν το 90% των πωλήσεων της Corolla.

Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις ντίζελ στη συγκεκριμένη κατηγορία μειώθηκαν κατά 26%, καθώς περισσότερες μάρκες εγκατέλειψαν τις εκδόσεις που τροφοδοτούνταν από το συγκεκριμένο καύσιμο. Τα μοντέλα στην κατηγοριών των μικρομεσαίων χάτσμπακ που δεν έχουν πλέον καμία έκδοση με κινητήρα ντίζελ είναι τα Škoda Scala, Citroën C4, Honda Civic, Kia XCeed και Ceed, Hyundai i30 και Mazda 3. Η Škoda Octavia ήταν το ντίζελ με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με 47.064 μονάδες, ξεπερνώντας το αντίστοιχο Golf.

Διαβάστε ακόμη:  

Wood Mackenzie: Η χειρότερη κρίση ντίζελ στην Ευρώπη δεν έχει έρθει ακόμη – Πότε θα «χτυπήσει»  

Προσοχή στους τοίχους… έχουν αυτιά, οι φρυκτωρίες και το Καστέλι, ο πικρός καφές των Μαρινόπουλων και οι μάντεις της ΔΕΗ  

«Μαύρη Τετάρτη» για τους εργαζόμενους της Meta – 11.000 απολύσεις και «mea culpa» από τον Ζούκερμπεργκ

Exit mobile version