Τα Β-SUV κυριαρχούν στις ευρωπαϊκές πωλήσεις από τότε που ανέτρεψαν την κατηγορία των supermini, το 2021. Ωστόσο, το πρόσφατο λανσάρισμα αμιγώς ηλεκτρικών compact SUV όπως το ΚΙΑ EV3, το Renault Scenic E-Tech και το Ford Explorer, καθώς και η ανανεωμένη δημοτικότητα των μοντέλων του Volkswagen Group, συμπεριλαμβανομένου του VW Tiguan, ενίσχυσαν τις πωλήσεις κατά 12%, σε 346.111 μέχρι τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce.
Το Hyundai Tucson ήταν δεύτερο στη γενική κατάταξη μετά το VW Tiguan, με το Peugeot 3008 να ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα μετά από άνοδο εννέα θέσεων λόγω αύξησης πωλήσεων κατά 38%. Το Nissan Qashqai βρέθηκε στην τέταρτη θέση
Κατά την ίδια περίοδο, οι καθυστερήσεις σε κρίσιμα νέα μοντέλα της Stellantis μείωσαν τις ταξινομήσεις των Β-SUV κατά 7,1%, στις 333.555, δίνοντας στα μεσαία SUV μια σπάνια νίκη σε μια αγορά όπου οι πελάτες παραδοσιακά προτιμούν μικρότερα μοντέλα.
Το ΚΙΑ EV3 πρόσθεσε 11.365 πωλήσεις στο σύνολο της κατηγορίας κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών. Αυτό συνέβαλε στη συνολική αύξηση των πωλήσεων EV κατά 290% στην κατηγορία των compact SUV μέχρι τον Φεβρουάριο.
Ένας άλλος μεγάλος νικητής EV στην κατηγορία ήταν το VW ID.4. Με αύξηση πωλήσεων 172%, το ID.4 ήταν το bestseller αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία, μπροστά από το EV3. Ηταν επίσης το 8ο της κατηγορίας συνολικά.
Το Renault Scenic E-Tech ανέβηκε στην τρίτη θέση σε πωλήσεις EV στην κατηγορία, ακολουθούμενο από το Ford Explorer και το Peugeot e-3008. Η ώθηση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αύξησε το μερίδιο EV της κατηγορίας στο 15%, ένα σημαντικό άλμα από το 4,3% κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν τις εκπομπές CO2 για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τέθηκαν σε ισχύ φέτος. Για να ανταποκριθούν στα πρότυπα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι έως και το 20% των συνολικών πωλήσεών τους πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα θα εισέλθουν στην κατηγορία φέτος. Η Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα φέρει τον πολυαναμενόμενο αντικαταστάτη του Leaf στην αγορά φέτος. Η τρίτη γενιά Leaf, η οποία θα αλλάξει σε στυλ αμαξώματος SUV, θα ακολουθήσει το μεγαλύτερο Ariya.
Η Toyota θα εισέλθει επίσης στην κατηγορία με το CH-R+, με αυτονομία έως 600 km. Το νέο C5 Aircross της Citroën θα προσφέρεται επίσης με ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
H μείωση των πωλήσεων κατά 8,4% για το BYD Atto 3 καταδεικνύει την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη με την προσθήκη νέων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.
Οι δασμοί δεν ισχύουν για τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, γεγονός που ευνόησε μοντέλα όπως τα MG HS καθώς και Jaecoo 7 από την Chery, τα οποία βρέθηκαν στην όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα στην κατάταξη πωλήσεων των μεσαίων SUV με αυτό το σύστημα κίνησης.
Οι συνολικές πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν κατά 39%, στις 41.065, τους πρώτους δύο μήνες, με επικεφαλής το Tiguan PHEV, το οποίο είχε αύξηση πωλήσεων 317%, στις 8.469 μονάδες.
Η αύξηση των PHEV, σε συνδυασμό με τη σταθερή ζήτηση για πλήρως υβριδικά και με το λανσάρισμα περισσότερων EV ανέβασαν τις συνδυασμένες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο μισό του συνόλου της κατηγορίας μέχρι τον Φεβρουάριο
Η βενζίνη παρέμεινε το πιο δημοφιλές σύστημα μετάδοσης κίνησης με μερίδιο 40,1%, ενώ οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά 33% αντιπροσωπεύοντας πλέον μόλις το 7,7% της κατηγορίας. Τα υβριδικά παραμένουν το μεγαλύτερο ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης, με μερίδιο 22,8%.
Η ζήτηση για το νέο Renault Symbioz αντιστάθμισε τις πωλήσεις που έχασε το υβριδικό Toyota CH-R υπέρ της PHEV έκδοσής του, η οποία ήταν δεύτερη σε πωλήσεις PHEV στην κατηγορία μετά το Tiguan, σύμφωνα με την Dataforce.
Ο όμιλος Renault είναι πιθανό να παραμείνει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας φέτος λόγω της άφιξης του Bigster. Το νέο μοντέλο της Dacia αναμένεται να ταρακουνήσει την κατηγορία με τον ίδιο τρόπο που έκανε το Duster όταν εισήλθε στην κατηγορία των Β-SUV στην οποία εξακολουθεί να είναι πρώτο σε πωλήσεις.
Το ήπια υβριδικό Bigster μόλις κυκλοφόρησε με βασική τιμή 24.990 ευρώ σε μια κατηγορία που η Dacia λέει ότι έχει μέση τιμή πώλησης 38.000 ευρώ. Μια πλήρως υβριδική έκδοση του Bigster θα ξεκινάει στη Γαλλία από 29.700 ευρώ, ασκώντας αυξημένη πίεση στο Toyota CH-R, το οποίο στην ίδια αγορά ξεκινά από 35.250 ευρώ.
Η άφιξη του Bigster μαζί με άλλα νεοεισερχόμενα όπως το VW Tayron και το CUPRA Terramar θα πρέπει να διατηρήσει την ισχυρή δυναμική πωλήσεων των μεσαίων SUV καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Το αν αυτό θα είναι αρκετό για να κατακτήσει η κατηγορία των C-SUV την πρωτιά ολόκληρου του έτους από τα μικρά SUV εξαρτάται από το πόσο γρήγορα η Stellantis μπορεί να λανσάρει τα δικά της B-SUV στην πλατφόρμα Smart Car.
Διαβάστε ακόμη
Πώς τράπεζες και κεφαλαιαγορές θα κινητοποιήσουν πόρους €1 τρισ. για παραγωγικές επενδύσεις
Reuters: Αντίποινα της ΕΕ κατά των ΗΠΑ – Στο στόχαστρο μπέρμπον, κρασί και ηλεκτρικές σκούπες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα