Ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στην Ευρώπη ενδέχεται να μην επηρεαστεί σημαντικά από τους νέους δασμούς από την ΕΕ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους ενσωματωμένα στις ευρωπαϊκές τιμές καταλόγου τους.

Ο Matthias Schmidt της Schmidt Automotive Research δήλωσε χαρακτηριστικά Automotive News Europe: «Υποθέτουμε ότι θα είναι σε θέση να απορροφήσουν την αύξηση των δασμών σε μεγάλο βαθμό χάρη στα ήδη υπάρχοντα υψηλά περιθώρια κέρδους τους και ο πελάτης δεν θα παρατηρήσει καμία διαφορά».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να λάβει απόφαση για τουλάχιστον προσωρινή αύξηση των δασμών μετά από έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις της κυβέρνησης του Πεκίνου στην αλυσίδα αξίας των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Τα αποτελέσματα αναμένονται μετά τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που διεξάγονται την Κυριακή 9 Ιουνίου.

Η Rhodium Group, ένα think tank με επίκεντρο την Κίνα και έδρα τη Νέα Υόρκη, ανέφερε σε έκθεσή της στα τέλη Απριλίου ότι τυχόν νέοι δασμοί θα πρέπει να φτάσουν στο 50% (από το σημερινό 10%) για να έχουν πραγματικό αντίκτυπο. Η Rodium δήλωσε ότι αναμένει δασμούς κοντά στο 30%.

Με αυτόν τον ρυθμό, ανέφερε η έκθεση, «ορισμένοι παραγωγοί με έδρα την Κίνα θα εξακολουθούν να είναι σε θέση να δημιουργήσουν άνετα περιθώρια κέρδους για τα αυτοκίνητα που εξάγουν στην Ευρώπη λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων κόστους που απολαμβάνουν».

Οι προσωρινοί δασμοί θα επιβαρύνουν με δισεκατομμύρια δολάρια τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι θα μειώσουν απότομα τις πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά ο Schmidt δήλωσε ότι θα έχει κάποιο αντίκτυπο μόνο σε «άγνωστα» κινεζικά εμπορικά σήματα.

«Δεν μπορούν πραγματικά να επιβάλουν ένα ασφάλιστρο τιμής έναντι των κατεστημένων κινεζικών μαρκών, οι οποίες θα διατηρήσουν το ίδιο επίπεδο τιμών και απλώς θα έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους».

Ο Schmidt δήλωσε ότι η επενδυτική τράπεζα UBS διαπίστωσε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πλεονέκτημα τιμής 30% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Ακόμη και μια αύξηση των δασμών στο 25%, από το σημερινό 10%, θα άφηνε ένα «στενό» περιθώριο.

Περίπου 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023, με μερίδιο αγοράς περίπου 19%. Το best seller μοντέλο ήταν το Tesla Model 3, με περίπου 99.500 πωλήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Το υπόλοιπο ποσοστό ήταν αρκετά ομοιόμορφα κατανεμημένο μεταξύ κινεζικών και εξωχώριων εμπορικών σημάτων που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα για ευρωπαϊκές πωλήσεις, όπως για παράδειγμα η BMW.

Η Rhodium συνέκρινε τις τιμές στην Κίνα και τη Γερμανία για παρόμοια ηλεκτρικά οχήματα. Το ηλεκτρικό σεντάν Seal της BYD, για παράδειγμα, πωλείται για 21.769 ευρώ στην Κίνα, αλλά 41.990 ευρώ στη Γερμανία. Το BYD Atto 3 πωλείται για 17.923 ευρώ στην Κίνα αλλά 37.990 ευρώ στη Γερμανία.

«Με τόσο μεγάλη διαφορά η BYD έχει άφθονο χώρο για να προσαρμόσει τις τιμές της», δήλωσε ο Rhodium.

Διαβάστε ακόμη 

ΙΕΑ: Επενδυτική έκρηξη 2 τρισ. δολαρίων για καθαρές μορφές ενέργειας το 2024

Ευρωεκλογές 2024: Τι διακυβεύεται – Ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα

Θεοδώρα Γκλύξμπουργκ: Από την «Τόλμη και Γοητεία» στα σκαλιά της εκκλησίας (pics + vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ