search icon

Αυτοκίνητο

Τα υβριδικά και η ισοτιμία εξασφαλίζουν στην Toyota κέρδη-ρεκόρ

Οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων της ιαπωνικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των μοντέλων με μπαταρία, αυξήθηκαν κατά 24%, σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα το τελευταίο τρίμηνο.

Η Toyota ανακοίνωσε υψηλότερα κέρδη το τελευταίο τρίμηνο λόγω της ραγδαίας αύξησης των πωλήσεων υβριδικών οχημάτων και της πολύ ευνοϊκής συναλλαγματικής ισοτιμίας.

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν την 1η Αυγούστου στο Τόκιο, ήταν τριμηνιαία οικονομικά ρεκόρ για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά τα έσοδα, τα λειτουργικά κέρδη και τα καθαρά έσοδα.

Η ανοδική πορεία συνεχίζει τη δυναμική που έθεσε ο διευθύνων σύμβουλος Koji Sato κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Μαρτίου με γενικά υψηλά όλων των εποχών στα κέρδη, τις πωλήσεις και την παραγωγή.

Το πρώτο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων -συμπεριλαμβανομένων των τυπικών και plug-in υβριδικών καθώς και των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία – αυξήθηκαν κατά 24%, στα 1,075 εκατομμύρια οχήματα. Τα στάνταρ υβριδικά, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Prius και Yaris, αυξήθηκαν κατά 24%, στα 998.000 οχήματα.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το 43% των παγκόσμιων λιανικών πωλήσεων της εταιρείας το τρίμηνο, από 34% έναν χρόνο νωρίτερα. Οι συνολικές παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις της Toyota Motor Corp, ωστόσο, μειώθηκαν κατά 4,2%,στα 2,636 εκατομμύρια οχήματα το τρίμηνο.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στην ενίσχυση των κερδών της Toyota, επειδή συνήθως δημιουργούν καλύτερα περιθώρια κέρδους επειδή έχουν υψηλότερες λιανικές τιμές από τα μη υβριδικά μοντέλα. Έχουν επίσης μεγάλη ζήτηση, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται προς αυτά ως μια πιο προσιτή, πιο πρακτική εναλλακτική λύση στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Το εξαιρετικά αδύναμο ιαπωνικό γιεν ήταν άλλο ένα όφελος για την Toyota. Το ιαπωνικό νόμισμα υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδά του έναντι του δολαρίου ΗΠΑ από το 1990. Αυτό βοηθά τους Ιάπωνες εξαγωγείς κάνοντας τα προϊόντα τους πιο προσιτά στο εξωτερικό. Διογκώνει επίσης την αξία των πωλήσεων σε δολάρια που επαναπατρίζονται στα κεντρικά γραφεία στην Ιαπωνία και μετατρέπονται σε γιεν.

Η Toyota αποκόμισε απροσδόκητο συνάλλαγμα ύψους 370 δισεκατομμυρίων γιεν (2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων) το τελευταίο τρίμηνο, ποσό που αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των λειτουργικών κερδών της εταιρείας κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Βοήθησε επίσης στην αντιστάθμιση των μειωμένων πωλήσεων στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, όπου η Toyota αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις ορισμένων μοντέλων λόγω προβλήματος πιστοποίησης οχημάτων. Η πτώση των πωλήσεων και των κερδών στην Κίνα ήταν ένα άλλο ευαίσθητο σημείο που τα κέρδη από το forex βοήθησαν να αντισταθμιστεί.

Ως αποτέλεσμα, τα λειτουργικά κέρδη της Toyota αυξήθηκαν κατά 17% στα 1,31 τρισεκατομμύρια γιεν (8,15 δισεκατομμύρια δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, από 1,12 τρισεκατομμύρια γιεν (6,96 δισεκατομμύρια δολάρια) ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Toyota παρουσίασε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 11,1% το τρίμηνο, από 10,6% το προηγούμενο έτος. Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,7% στα 1,33 τρισεκατομμύρια γιεν (8,27 δισεκατομμύρια δολάρια) τον Απρίλιο-Ιούνιο, από 1,31 τρισεκατομμύρια (8,15 δισεκατομμύρια δολάρια) έναν χρόνο νωρίτερα.

Τα παγκόσμια έσοδα αυξήθηκαν κατά 12,2%, στα 73,6 δισεκατομμύρια δολάρια στο τρίμηνο. Οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,2%, στα 2,64 εκατομμύρια οχήματα. Οι ενοποιημένες πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 3,2% στα 2,25 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων των αποστολών από τις θυγατρικές εταιρείες κατασκευής φορτηγών Daihatsu και Hino.

Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 3,3%, στα 705.000 οχήματα. Ο ευρωπαϊκός όγκος αυξήθηκε κατά 1,7%, στις 291.000. Οι παραδόσεις στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας μειώθηκαν κατά 21%, στις 421.000, καθώς η εταιρεία ανέστειλε τις πωλήσεις ορισμένων οχημάτων. Οι παραδόσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 18%, στα 411.000 οχήματα.

Η Toyota διατήρησε αμετάβλητες τις προοπτικές της για το τρέχον οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025. Στην προηγούμενη ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων τον Μάιο, τα στελέχη της Toyota προέβλεπαν ότι οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις θα μειωθούν κατά 1,3% από το υψηλό του περασμένου οικονομικού έτους.

Τα λειτουργικά κέρδη προβλέπεται να υποχωρήσουν κατά 20%, στα 26,74 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι τον επόμενο Μάρτιο και τα καθαρά έσοδα αναμένεται να μειωθούν κατά 39%, στα 22,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε ακόμη   

ODERA Tinos: Αυτό είναι το νέο τοπόσημο της Τήνου – Ποιοι το υπογράφουν (pics)

Τα διεθνή τοπόσημα και η συμβολή τους σε ΑΕΠ και κοινωνία – Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στο επίκεντρο (pic)

«Πόλεμος» στις παραλίες: Από τη μάχη της πετσέτας στο κυνήγι της ξαπλώστρας (πίνακες) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version