Με τρεις μήνες να απομένουν για το 2024, οι περισσότεροι αγώνες της ευρωπαϊκής αγοράς έχουν ουσιαστικά κριθεί λόγω του τεράστιου προβαδίσματος που έχουν μοντέλα όπως το Dacia Sandero και το FIAT Panda έναντι των πλησιέστερων αντιπάλων τους. Εάν επρόκειτο για εκλογές, οι 15 από τις 21 αναμετρήσεις θα είχαν ήδη εκλέξει κυβέρνηση.
Υπάρχουν, ωστόσο, έξι κατηγορίες που αξίζει να παρακολουθήσετε μέχρι τις τελευταίες ημέρες του έτους. Το μεγαλύτερο ντέρμπι θα διεξαχθεί ανάμεσα στην BMW και την Tesla στη σημαντική μεσαία premium κατηγορία. Η Σειρά 3 προηγείται του Model 3 με 601 πωλήσεις, με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Dataforce.
Η αλήθεια είναι ότι η Tesla φέτος εστίασε κατά κύριο λόγο στο Model Y, το οποίο βρίσκεται σε καλό δρόμο για να αναδειχθεί στο συνολικό best-seller της Ευρώπης, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το Model 3 να παραμείνει ανταγωνιστικό έναντι μιας από τις πιο δημοφιλείς οικογένειες μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) της Ευρώπης, της BMW Σειρά 3.
Η BMW μάχεται επίσης στήθος με στήθος με τη Lamborghini στην κατηγορία των sport SUV. Η νέα BMW XM προηγείται της Urus με 719 πωλήσεις, σύμφωνα με στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το 95% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις χώρες ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αν και με τους όγκους που συνήθως βλέπουμε σε αυτή την κατηγορία, θα χρειαζόταν μια τεράστια άνοδος από το SUV της Lamborghini για να πάρει τον τίτλο.
Ένας άλλος αμφίρροπος αγώνας EV εναντίον ICE είναι μεταξύ του πλήρως ηλεκτρικού Volkswagen ID.4 και του Škoda Kodiaq με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ID.4 προηγείται του Kodiaq κατά 1.600 μονάδες για τον τίτλο του best-seller στην κατηγορία των μεσαίων/μεγάλων SUV.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο για την κατηγορία των compact van: η VW θα κερδίσει τον αγώνα. Το μόνο ερώτημα είναι αν το Caddy, το οποίο προηγείται του Touran κατά 2.053, θα διατηρήσει το πλεονέκτημά του για ολόκληρο το έτος.
Οι άλλες δύο κατηγορίες με (μικρή έστω) πιθανότητα αλλαγής στην κορυφή είναι μεταξύ της Porsche 911 και της BMW Σειράς 4 στην κατηγορία premium coupe (η 911 προηγείται κατά 2.393 πωλήσεις) και των BMW X5 και Mercedes GLE στην κατηγορία premium μεγάλων SUV (η X5 προηγείται κατά 4.121).
Τα μεγάλα κέρδη από το Tesla Model Y (+125%), τα VW ID.4 και ID.3 (και τα δύο αυξήθηκαν περισσότερο από 68%) και η συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για το MG4 ενίσχυσαν τις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κατά 45%, σε 1.376.273 μέχρι τον Σεπτέμβριο. Αυτό είναι ένα κέρδος 425.104 πωλήσεων σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι συνδυασμένες πωλήσεις των Model Y και Tesla Model 3 αντιπροσώπευαν το 17,4% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μετά από οκτώ μήνες. Αυτό είναι ελαφρώς μειωμένο από το 17,6% μετά τους πρώτους επτά μήνες.
Το MG4 έχει προσθέσει 47.642 πωλήσεις στο σύνολο των EV μέχρι στιγμής φέτος. Το μοντέλο της κινεζικής εταιρείας SAIC ήταν το τέταρτο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη μέχρι τον Σεπτέμβριο, ανεβαίνοντας από την πέμπτη θέση μετά από οκτώ μήνες και από την έκτη θέση μετά από επτά μήνες. Το MG4 ήταν στην όγδοη θέση τον Μάρτιο.
Το MG4 ξεπέρασε το VW ID.3 μετά από εννέα μήνες, αφού προηγουμένως ξεπέρασε το FIAT New 500 οκτάμηνο. Το MG4 προηγείται και του ID.4 κατά 276 πωλήσεις, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.
Διαβάστε ακόμη
Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι μετοχές – πρωταθλητές του 2023, με αποδόσεις έως και +300%
O Τζέιμι Nτίμον πουλά 1 εκατομμύριο μετοχές της JP Morgan
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ