Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα – BEV είναι για πολλούς ένα από τα κλειδιά για την πολυδιαφημιζόμενη «πράσινη μετάβαση».
Πολλές κυβερνήσεις προσπαθούν να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια προσφέροντας κίνητρα σε πολίτες και εταιρικούς ομίλους να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, πράγμα που ωθεί εταιρείες όπως η Tesla και η BYD, και ταυτόχρονα βάζει την Κίνα στην πρωτοπορία κατασκευής EV οχημάτων.
Αυτή την στιγμή, η Tesla του Μασκ έχει την πρωτοκαθεδρία, αλλά η κινεζική startup ηλεκτρικών οχημάτων BYD βρίσκεται σε καλό δρόμο για να την ξεπεράσει σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία φέτος, με το μερίδιο αγοράς της σε αυτά να αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research.
«Αυτή η αλλαγή υπογραμμίζει τη δυναμική φύση της παγκόσμιας αγοράς EV», ανέφεραν οι αναλυτές της Counterpoint στην έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τρίτη.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες της BYD το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν σχεδόν κατά 21% σε ετήσια βάση στις 426.039 μονάδες, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC. Οι παραδόσεις της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 4,8% στα 443.956 οχήματα.
Πέρυσι, η συνολική παραγωγή της BYD – που περιελάμβανε αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες καθώς και υβριδικά – ήταν πάνω από 3 εκατομμύρια και ξεπέρασε την παραγωγή της Tesla (1,84 εκατομμύρια αυτοκίνητα) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η BYD, ωστόσο, κατασκεύασε 1,6 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία (BEV) και 1,4 εκατομμύρια υβριδικά, τοποθετώντας την Tesla στην κορυφή όσον αφορά την παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η BYD έχασε επίσης την κορυφαία θέση πωλητή EV από την Tesla το πρώτο τρίμηνο.
Η Counterpoint είπε ότι η Κίνα «παραμένει κυρίαρχη δύναμη στην αγορά BEV» με την BYD να πρωτοστατεί. Οι πωλήσεις BEV της Κίνας εκτιμάται ότι είναι τετραπλάσιες από αυτές της Βόρειας Αμερικής το 2024, ανέφερε η έρευνα.
Η Κίνα θα συνεχίσει να κατέχει περισσότερο από το 50% του μεριδίου αγοράς των παγκόσμιων πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το 2027 και οι κινεζικές πωλήσεις BEV προβλέπεται να ξεπεράσουν τις συνδυασμένες πωλήσεις της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης το 2030, σύμφωνα με την Counterpoint.
Οι δασμοί της ΕΕ
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς στις κινεζικές εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να αντιμετωπίσει την «απειλή της σαφώς προβλέψιμης και επικείμενης ζημίας στη βιομηχανία της ΕΕ».
Η BYD θα υπόκειται σε πρόσθετους δασμούς 17,4%, η Geely 20% και η SAIC θα πρέπει να πληρώσει πρόσθετους δασμούς 38,1% — τον υψηλότερο μεταξύ των τριών. Αυτό είναι πέραν του τυπικού δασμού 10% που έχει ήδη επιβληθεί στα εισαγόμενα EV.
«Οι νέοι δασμολογικοί συντελεστές της ΕΕ για τα κινεζικά EV στοχεύουν να εξισώσουν τους όρους ανταγωνισμού για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές EV, οι οποίοι αγωνίζονται να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εισαγωγές σε χαμηλότερες τιμές», δήλωσε στο CNBC η αναπληρώτρια διευθύντρια της Counterpoint Research, Λιζ Λι.
«Αυτοί οι δασμοί μπορεί να ωθήσουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προς τις αναδυόμενες αγορές όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Λατινική Αμερική, η Νοτιοανατολική Ασία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία», πρόσθεσε η Λι.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV προβλέπεται να φτάσουν τα 10 εκατομμύρια το 2024, συμπίπτοντας με τη συνεχιζόμενη πτώση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανέφερε η έκθεση. Η ανάπτυξη θα υποστηριχθεί από προσπάθειες που στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης και της οικονομικής προσιτότητας για τα EV και τα ΒEV.
Διαβάστε ακόμη
ING: Η συνεργασία είναι η μόνη εναλλακτική λύση στην αστάθεια για τη Γαλλία – Tα δύο σενάρια
ΛΑΕ/ΟΠΕΚΑ: Αναρτήθηκαν οι δικαιούχοι για τα προγράμματα Αγροτικής Εστίας
Κομισιόν: Ξεκινά έρευνα για την κρατική χρηματοδότηση στη Lufthansa
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ