search icon

Αυτοκίνητο

Stellantis: H προμήθεια ημιαγωγών εξομαλύνεται αλλά η αύξηση των τιμών παραμένει (pic)

Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ισχυρίζεται ότι ο όμιλος δεν θα προχωρήσει σε μειώσεις τιμών αφού έχει ακόμα παραγγελίες μηνών για παράδοση.

Οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων αμβλύνονται, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, κάτι που σημαίνει ότι η αυτοκινητο βιομηχανία μπορεί πλέον να αυξήσει την παραγωγή και τα αποθέματα.

Οι περιορισμοί στην παραγωγή αίρονται τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται μπροστά  στην προοπτική ενός «πολέμου τιμών». Φαίνεται ότι πλέον οι καταναλωτές είναι λιγότερο διατεθειμένοι να ξοδέψουν για την απόκτηση ακριβών καταναλωτικών αγαθών, όπως είναι κατ’ εξοχήν τα αυτοκίνητα, λόγω του υψηλού πληθωρισμού, της αύξησης των επιτοκίων (που επηρεάζει προφανώς και την αγορά αυτοκινήτων με χρηματοδοτικά προγράμματα) και τις υψηλότερες τιμές της ενέργειας.

«Η κατάσταση συνεχίζει να βελτιώνεται», είπε ο Tavares στους δημοσιογράφους την περασμένη Τετάρτη σχετικά με την προμήθεια ημιαγωγών. «Τους τελευταίους έξι μήνες καταφέραμε να διατηρήσουμε ένα πολύ σημαντικό επίπεδο παραγωγής».

Ο Tavares είπε ότι έχει ήδη σημειωθεί αξιοσημείωτη χαλάρωση της ζήτησης, αλλά ότι η Stellantis μπορεί να αποφύγει τη μείωση των τιμών βραχυπρόθεσμα, επειδή έχει ακόμη παραγγελίες μηνών για παράδοση. «Έχουμε σαφείς ενδείξεις ότι υπάρχει μια επανεξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης, επομένως είναι φυσιολογικό ότι η τιμολογιακή ισχύς θα είναι υπό πίεση για τα επόμενα τρίμηνα», είπε. «Τα καλά νέα είναι ότι η προσφορά επέστρεψε και έτσι θα έχουμε μεγαλύτερη συνολική δυνατότητα για κερδοφορία μέσα από όγκο πωλήσεων» εάν βέβαια το επίπεδο ζήτησης παραμείνει το ίδιο.

Οι μειώσεις των τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla έχουν πυροδοτήσει εικασίες ότι πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα ακολουθούσαν το παράδειγμά της. Η Ford το έκανε ήδη στις ΗΠΑ και η Mercedes-Benz μείωσε τις τιμές στην Κίνα. Ο Tavares περιέγραψε αυτές τις περικοπές ως «στρατηγικές» προκειμένου να μπορέσουν να ενταχθούν στις επιδοτήσεις EV και να ενισχύσουν τις πωλήσεις EV.

Σύμφωνα με τον CEO της Stellantis, το κλειδί για τις προοπτικές μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους είναι οι παραγγελίες που θα ληφθούν το δεύτερο τρίμηνο. «Για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όλα εξαρτώνται από τον αριθμό των παραγγελιών που θα δοθούν μέσα στην  Άνοιξη», είπε, προσθέτοντας ότι είναι πολύ νωρίς να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις λόγω μιας «ασταθούς» αγοράς.

Ο Tavares είπε ότι το κλειδί για τη διατήρηση των διψήφιων περιθωρίων λειτουργικών κερδών της Stellantis σε περίπτωση πτώσης της ζήτησης είναι η μείωση του σταθερού κόστους παραγωγής ταχύτερα από την ικανότητα διατήρησης ή αύξησης των τρεχουσών τιμών.

«Εάν πρόκειται να υπάρξει κάποια μείωση της ισχύος των τιμών, το όνομα του παιχνιδιού είναι να μειωθεί ταχύτερα το συνολικό κόστος παραγωγής», είπε. «Είμαστε μια εταιρεία που είναι γνωστό ότι είναι αρκετά ισχυρή στη διαχείριση του κόστους. Σημαντική βοήθεια ως προς αυτό θα είναι να συνεχίσει να μειώνεται ο πληθωρισμός, μειώνοντας έτσι και το κόστος των πρώτων υλών».

Η Stellantis κατέγραψε περιθώρια κέρδους άνω του 16% στη Βόρεια Αμερική με μέση τιμή συναλλαγής στις ΗΠΑ τα 53.000 δολάρια ανά μονάδα μέσα στο 2022. Παρόλο που η έλλειψη ημιαγωγών μειώνεται, η Stellantis εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σποραδικές διακοπές παραγωγής για βασικά μοντέλα.

Οι ελλείψεις εξαρτημάτων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απώλειες περίπου 24.000 μονάδων το 2023 για το Peugeot 308 που κατασκευάζεται στο Mulhouse της Γαλλίας και 22.000 μονάδων για το Peugeot 2008 που φτιάχνεται στο Vigo της Ισπανίας, σύμφωνα με μια αναφορά της AutoForecast Solutions, η οποία παρακολουθεί στενά τις επιπτώσεις από τις ελλείψεις ημιαγωγών.

Ο Tavares είπε ότι εξακολουθούσαν να υπάρχουν μερικοί άμεσοι προμηθευτές (Tier 1) που αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού, αλλά είναι σαφώς λιγότεροι από ό,τι το 2021. Η κατάσταση προμήθειας ημιαγωγών έχει ωστόσο, σύμφωνα με τον Tavares, και μια παράπλευρη συνέπεια: «Αποτελεί  πλέον έναν πολύ καλό τρόπο εντοπισμού των προμηθευτών που είναι αρκετά καλοί στη διαχείριση των δικών τους αλυσίδων εφοδιασμού».

Διαβάστε ακόμη 

Γιατί βυθίζονται (ξανά) τα κρυπτονομίσματα (διάγραμμα) 

O Πολάκης, το νέο κόμμα και ο Βαρουφάκης, η μαρίνα του Αστέρα, ο Διαμαντίδης και τα χοντρά πορτοφόλια ενώ ο μνηστήρας του ΙΑΣΩ… καθυστερεί 

ΥΠΟΙΚ: Νέα ρύθμιση «ανάσα» με 72 δόσεις (και… ξανά 120) μόνο για συνεπείς οφειλέτες 

Exit mobile version