«Θα ήταν σουρεαλιστικό να αλλάξουμε τους κανόνες τώρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares στο Agence-France Presse. Ένας εκπρόσωπος της Stellantis επιβεβαίωσε τα σχόλια και παρείχε μια δήλωση της εταιρείας υπέρ της διατήρησης του ισχύοντος κανονισμού. Η δήλωση ωστόσο καλεί επίσης για συνεχείς κρατικές επιδοτήσεις για τους καταναλωτές για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

«Όλοι γνώριζαν για τους κανόνες εδώ και πολύ καιρό και είχαν χρόνο να προετοιμαστούν», δήλωσε ο Tavares στη συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου. Ο Tavares δήλωσε ότι η Stellantis έχει ετοιμάσει ηλεκτρικά οχήματα και έχει θέσει σε εφαρμογή τα μέσα για την πώλησή τους.

Οι κανόνες της ΕΕ στοχεύουν σε συνολικές εκπομπές CO2 του στόλου στα 95 g/km ανά το 2025, από 106,6 g/km το 2023. Η ACEA, η ένωση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, συνέταξε πρόταση για να ζητήσει από την ΕΕ να χρησιμοποιήσει κανονισμούς έκτακτης ανάγκης προκειμένου να καθυστερήσει τον στόχο εκπομπών του 2025 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά δύο χρόνια.

Η επίτευξη του στόχου θα απαιτούσε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είτε να σταματήσουν την παραγωγή περίπου δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων είτε να υποβληθούν σε πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 13 δισ. ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα και άλλα 3 δισ. ευρώ για φορτηγά, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ACEA που περιέχονται στο προσχέδιο του εγγράφου και είδε το Bloomberg.

Ο πρόεδρος της ACEA, διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε επίσης ότι θα ήθελε να δει περισσότερη ευελιξία της ΕΕ σχετικά με τους κανόνες. Ο Tavares απέσυρε τη Stellantis από την ACEA το 2022 και η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε στις 12 Σεπτεμβρίου ότι έχει οργανωθεί για να συμμορφωθεί μειώνοντας το κόστος, λανσάροντας νέα μοντέλα και αντιμετωπίζοντας τον ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές και Tesla.

Σε δήλωση της 12ης Σεπτεμβρίου στην ιστοσελίδα της, η ACEA ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ «έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση για να διαθέσει οχήματα στην αγορά, αλλά τα άλλα απαραίτητα συστατικά για αυτή τη μετάβαση δεν υπάρχουν και η ανταγωνιστικότητα της ΕΕ επιδεινώνεται».

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης παλεύει με φθηνότερα μοντέλα από την Κίνα, υψηλό ενεργειακό κόστος και χαμηλή καταναλωτική ζήτηση, με τις πωλήσεις να παραμένουν πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Διαβάστε ακόμη 

Τώρα Golden Visa και με επενδύσεις σε startups  

Unilever Hellas: Τιμολόγηση μέσω Ολλανδίας, μέρισμα 10 εκατ. στη μητρική και εργαζόμενοι …στην έξοδο  

Κλιματική αλλαγή: Η αύξηση στη χρήση κλιματιστικού θα «εκτοξεύσει» τις κοινωνικές ανισότητες 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα