Τα μικρά SUV παραμένουν ο πιο δημοφιλής τύπος αυτοκινήτου στην Ευρώπη μετά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, λόγω (και) της ισχυρής αύξησης των πωλήσεων των Volkswagen T-Roc και Toyota Yaris Cross.
Οι πωλήσεις του T-Roc αυξήθηκαν κατά 33% το πρώτο εξάμηνο και διατηρούν την πρώτη θέση, με 103.063 ταξινομήσεις. Το Yaris Cross ανέβηκε στη δεύτερη θέση από την έκτη, αφού η ζήτηση για το αυτοκίνητο, κυρίως για την υβριδική έκδοση, αυξήθηκε κατά σχεδόν 50%, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce
Συνολικά 1,12 εκατομμύρια μικρά SUV ταξινομήθηκαν το πρώτο εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Πρόκειται για σχεδόν ταυτόσημη αύξηση με αυτήν ολόκληρης της ευρωπαϊκής αγοράς, που κυμάνθηκε στο 18% κατά την ίδια περίοδο, κυρίως εξαιτίας της χαλάρωσης των ζητημάτων προμήθειας εξαρτημάτων.
Τα μικρά SUV είναι η πολυπληθέστερη σε προσφορά, με σχεδόν 40 διαθέσιμα μοντέλα και αρκετά ακόμα που έρχονται οσονούπω. Το ντεμπούτο του στη λίστα των ευπώλητων κατά το πρώτο εξάμηνο κάνει το Jeep Avenger, το οποίο είχε σχεδόν 11.000 πωλήσεις που το ανεβάζουν στην 22η θέση της λίστας.
Η ζήτηση για μικρά SUV είναι τόσο ισχυρή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες χωρίζουν την κατηγορία σε υποκατηγορίες για να προσφέρουν περισσότερες επιλογές σε κάθε μία. Η Volkswagen είναι ο ηγέτης εδώ με τρεις συμμετέχοντες: το T-Cross, την «κουπέ» εκδοχή του Taigo και το T-Roc, το οποίο έχει και τις περισσότερες πωλήσεις από τα τρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα τρία αύξησαν τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Η Hyundai προσφέρει δύο επιλογές, το νέο Kona και το μικρότερο Bayon, όπως και η Ford με το Puma και το EcoSport. Η Opel θα συνεχίσει τη στρατηγική του διπλού μοντέλου όταν αντικαταστήσει το Crossland X το επόμενο έτος για να στέκεται δίπλα στο Mokka. Η κατηγορία εξακολουθεί να κυριαρχείται από κινητήρες εσωτερικής καύσης, με τις ηλεκτρικές εκδόσεις να μην έχουν ακόμη μεγάλο αντίκτυπο.
Τα βενζινοκίνητα μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 68% όλων των πωλήσεων μικρών SUV το πρώτο εξάμηνο, με τις πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις να φτάνουν μόλις στο 4,9%. Τα υβριδικά μοντέλα κυμαίνονται στο 13%, ενώ το μερίδιο ντίζελ της κατηγορίας μειώθηκε σε μόλις 7,8%.
Το μερίδιο των plug-in υβριδικών μειώθηκε ακόμα περισσότερο, σε μόλις 0,7%, λόγω της φθίνουσας ζήτησης για τα δύο μοντέλα που προσφέρουν το σύστημα κίνησης: το Jeep Renegade και το Renault Captur, οι πωλήσεις των οποίων μαζί μειώθηκαν κατά 43%.
Οι πωλήσεις EV στην κατηγορία αυξήθηκαν κατά 14% το πρώτο εξάμηνο στις 55.341 συνολικά, κυρίως λόγω της υψηλότερης ζήτησης για το Opel Mokka Electric. Το Hyundai Kona Electric παρέμεινε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία παρά τη μείωση της ζήτησης κατά 12% ενόψει της κυκλοφορίας του νέου μοντέλου.
Η MG, που ανήκει στην κινεζική SAIC, αύξησε τις πωλήσεις ZS κατά 118% τους πρώτους έξι μήνες για να την τοποθετήσει στην 14η θέση με 36.471 πωλήσεις, ξεπερνώντας μοντέλα όπως το Citroën C3 Aircross, το KIA Stonic και το FIAT 500X.
Ωστόσο, η ανάπτυξη του ZS προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τώρα περίπου τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ZS. Συγκριτικά την ίδια περίοδο οι πωλήσεις του ηλεκτρικού ZS αυξήθηκαν μόνο κατά 19%.
Η Jeep έχει επίσης στρέψει την προσοχή της στις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης του Avenger, μολονότι το λανσάρισε πέρυσι κυρίως ως ηλεκτρικό μοντέλο. Μέχρι στιγμής φέτος, μόνο το ένα πέμπτο των πωλήσεων του Avenger ήταν ηλεκτρικό, αφού η μάρκα που ανήκει στη Stellantis διεύρυνε την αγορά για την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,2 lt του SUV εκτός από την Ιταλία και την Ισπανία σε αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η απόφαση για επέκταση των πωλήσεων του βενζινοκίνητου Avenger ήταν «ρεαλιστική» και δεν αλλάζει το μακροπρόθεσμο σχέδιο της μάρκας να πουλά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη μέχρι το 2030, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Jeep Europe, Eric Laforge, στο Automotive News Europe.
Η Stellantis θα πουλήσει επίσης τόσο τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και τις ηλεκτρικές εκδόσεις του επερχόμενου FIAT 600, το οποίο παρουσιάστηκε τον Ιούλιο, στην κατηγορία των μικρών SUV.
Οι αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές στην κατηγορία θα διευρυνθούν περαιτέρω το επόμενο έτος με μια έκδοση EV του Ford Puma, το οποίο ήταν 5ο σε πωλήσεις στην κατηγορία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Με τις ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις να παραμένουν ακριβές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν σε θερμικά μοντέλα. Ο CFO του ομίλου Volkswagen, Arno Antlitz, αναφέρθηκε στο T-Roc ως ένα από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που είναι «εξαιρετικά κερδοφόρα» για τον όμιλο. «Δημιουργούν σημαντικό ποσό των ταμειακών ροών για να χρηματοδοτήσουν τον εξηλεκτρισμό», είπε.
Ο επικεφαλής της VW, Thomas Schaefer, δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι το T-Roc, που πρόκειται να αντικατασταθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα είναι ένα από τα τελευταία μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα λανσάρει η μάρκα στην Ευρώπη.
Η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης στην κατηγορία προήλθε από τα υβριδικά, τα οποία είδαν τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 35%, στις 150.039. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης προήλθε από το Toyota Yaris Cross, το οποίο πρόσθεσε 60.599 νέες πωλήσεις τους πρώτους έξι μήνες.
Οι πωλήσεις του δεύτερου υβριδικού Renault Captur αυξήθηκαν κατά 8,5%, αλλά και το νέο υβριδικό Nissan Juke, το οποίο χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα με το Captur, σημείωσε 12.844 πωλήσεις.
Ο υβριδικός τομέας θα αυξηθεί περαιτέρω εάν η Dacia προσθέσει μια υβριδική έκδοση στο νέο Duster, η οποία αναμένεται το επόμενο έτος. Το Duster ήταν το το τρίτο σε πωλήσεις στην κατηγορία συνολικά στο πρώτο εξάμηνο. Η Dacia έχει ήδη παρουσιάσει μια υβριδική έκδοση του Jogger, το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα CMF-B με το νέο Duster.
Διαβάστε ακόμη
Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα: Καλύφθηκε ήδη το 85% του προγράμματος «Σπίτι μου»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ