Το «Private Office», ο νέος VIP εκθεσιακός χώρος της Rolls-Royce στην περιοχή Μίτπακιγκ του Μανχάταν, απευθύνεται στους πιο εύπορους πελάτες της, και λάτρεις των πολυτελών αυτοκινήτων.

Ο χώρος αυτός είναι βασικό στοιχείο της νέας στρατηγικής που ακολουθεί η θρυλική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία για αύξηση των πωλήσεων και των κερδών από την πώληση περισσότερων εξατομικευμένων, ακριβότερων οχημάτων και όχι από την αύξηση της παραγωγής. Η Rolls-Royce παρήγαγε 6.032 αυτοκίνητα πέρυσι, λιγότερο από το μισό της παραγωγής της Ferrari, ωστόσο συνεχίζει να προσφέρει ισχυρή αύξηση των κερδών στην μητρική της εταιρεία, τη BMW.

Ενώ οι πελάτες της Rolls-Royce κάνουν εξατομίκευση των οχημάτων τους εδώ και δεκαετίες, το Private Office φέρνει την έννοια της εξατομίκευσης σε άλλο επίπεδο. Μόλις οι επιλεγμένοι πελάτες παραγγείλουν ένα αυτοκίνητο από έναν αντιπρόσωπο, μπορούν να πάνε στο Private Office για να συνεργαστούν με έναν σχεδιαστή για να δημιουργήσουν ένα εντελώς εξατομικευμένο αυτοκίνητο – από ειδικά χρώματα βαφής μέχρι τα αγαπημένα τους υφάσματα, ξύλα, σχέδια φωτισμού και άλλα υλικά.

«Μπορεί να θέλουν το εξωτερικό της Rolls-Royce τους να ταιριάζει με το χρώμα των ματιών του σκύλου τους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Rolls-Royce, Κρις Μπράουνριτζ. «Μπορεί να θέλουν να έχουν εσωτερικά πάνελ στο αυτοκίνητο με φίλντισι από την ιδιωτική τους συλλογή. Μπορούμε να υλοποιήσουμε τέτοιου είδους αιτήματα έχοντας άμεση πρόσβαση στην ομάδα. Οι δυνατότητες είναι πραγματικά ατελείωτες».

Η Rolls-Royce ονομάζει το ανώτατο επίπεδο εξατομίκευσης «Bespoke». Η δημιουργία μιας «Bespoke Rolls» μπορεί να προσθέσει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια στην τιμή πώλησης. Για παράδειγμα, η τιμή πώλησης για μια Rolls-Royce Phantom είναι λίγο κάτω από 500.000 δολάρια, άρα με την εξατομίκευση η συνολική τιμή πώλησης αυτοκινήτων σαν και αυτό, μπορεί να ανέλθει σε πάνω από 1 εκατ. δολάρια.

Το ιδιωτικό γραφείο προορίζεται για τα πιο περίπλοκα – και ακριβά – έργα Bespoke. Δεν είναι αντιπροσωπεία και δεν εκτίθενται πραγματικά αυτοκίνητα. Για να μπουν στο Private Office, οι πελάτες πατούν μια μαύρη οθόνη ασφαλείας έξω από το κτίριο και παίρνουν ένα ασφαλές ασανσέρ για τον τελευταίο όροφο, σύμφωνα με το CNBC.

Με τους χαμηλούς καναπέδες, το τραπέζι δεξιώσεων, την εξωτερική βεράντα και το πικάπ με στοίβες από δίσκους βινυλίου κλασικής ροκ και τζαζ, το Private Office μοιάζει περισσότερο με τον πριβέ χώρο ενός δισεκατομμυριούχου παρά με εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων. Η μόνη ένδειξη ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις της Rolls-Royce είναι μια σειρά από ράφια κατά μήκος του πίσω τοίχου που παρουσιάζουν δείγματα χρωμάτων, κλωστών, δερμάτων, μετάλλων και μια σειρά από τα περίφημα στολίδια του καπό «Spirit of Ecstasy» σε διάφορα φινιρίσματα.

Το ιδιωτικό γραφείο της Νέας Υόρκης είναι το τρίτο της εταιρείας παγκοσμίως, μετά το Ντουμπάι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο άνοιξε το 2022, και τη Σαγκάη το 2023. Η εταιρεία πρόκειται να ανοίξει το τέταρτο, στη Σεούλ της Κορέας.

«Η ιδέα», λέει ο Μπράουνριτζ, «είναι να μεταφέρει την τεχνογνωσία και τη σχεδιαστική ικανότητα του εργοστασίου της στο Γκούντγουντ του Ηνωμένου Βασιλείου σε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς τα αιτήματα των πελατών γίνονται πιο ασυνήθιστα και περίπλοκα».

Ένας πελάτης της Rolls-Royce ήθελε ένα αυτοκίνητο εμπνευσμένο από λουλούδια. Η ομάδα της Rolls δημιούργησε ένα Phantom με παρατεταμένο μεταξόνιο με επένδυση οροφής που καλύφθηκε με περισσότερα από 1 εκατομμύριο κεντημένα τριαντάφυλλα. Ένας άλλος πελάτης που αγαπάει τη Χαβάη και έχει μια αγαπημένη κουνιστή καρέκλα από σπάνιο ξύλο Koa ήθελε μια Rolls με θέμα το Koa. Δεδομένου ότι το ξύλο Koa προστατεύεται στη Χαβάη, μόνο τα νεκρά ή φυσικά πεσμένα δέντρα Koa μπορούν να συγκομιστούν. Η Rolls πέρασε τρία χρόνια περιμένοντας το κατάλληλο δέντρο, και στη συνέχεια κατασκεύασε ένα Koa Phantom, με ξύλο στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τις πόρτες. Η εταιρεία κατασκεύασε ακόμη και ένα ασορτί καλάθι για πικνίκ και τραπέζι. Το όλο πακέτο χρειάστηκε περισσότερες από 500 ώρες για να δημιουργηθεί.

«Πολλοί από αυτούς τους πελάτες δεν θα πουλούσαν ποτέ τα αυτοκίνητά τους», δήλωσε ο Μπράουνριτζ. «Είναι τόσο προσωπικά και σημαίνουν πολλά γι’ αυτούς».

Για να συμβαδίσει με την αυξανόμενη ζήτηση για αυτοκίνητα κατά παραγγελία, η Rolls-Royce επεκτείνει επίσης τα εργαστήρια Bespoke στο Γκούντγουντ. Ο Μπράουνριτζ δήλωσε ότι ο στόχος «δεν είναι να παράγονται περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά να παράγονται αυτοκίνητα υψηλότερης αξίας, πιο εξατομικευμένα».

«Καθώς οι παραγγελίες μας έχουν γίνει πιο εξελιγμένες, η επιχείρησή μας έχει γίνει πιο επιτυχημένη», δήλωσε ο Μπράουνριτζ. «Η αποστολή μας είναι πραγματικά να δημιουργούμε αξία για τον μέτοχό μας, να δημιουργούμε αξία για τους συνεργάτες μας στο λιανικό εμπόριο, αλλά κυρίως να δημιουργούμε αξία για τους πελάτες μας. Διότι όταν παράγεις ένα αριστούργημα γι’ αυτούς, αυτό σημαίνει πολλά περισσότερα από ένα απλό αυτοκίνητο. Είναι πραγματικά έργα τέχνης».

Ο Μπράουνριτζ δήλωσε ότι όταν οι πελάτες κατασκευάζουν τις ιδιαίτερες Rolls-Royce τους, «δεν επισκέπτονται μόνο το εργοστάσιο στο Γκούντγουντ, αλλά γνωρίζουν επίσης τους ειδικούς, όπως τους ξυλουργούς, τους ειδικούς στα κεντήματα και άλλα μέλη της ομάδας».

«Κάθε ένας από τους πελάτες που έχω συναντήσει, λένε ότι αυτό που κάνει τη Rolls-Royce ξεχωριστή είναι ότι αισθάνονται ότι είναι μέρος μιας οικογένειας», είπε. «Δεν είναι πελάτες για εμάς, είναι κομμάτι της Rolls-Royce. Πολλοί από τους πελάτες μας θα έρθουν στο Γκούντγουντ και θα γνωρίζουν τους ανθρώπους που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους. Δεν είναι μόνο η προσωπική σύνδεση με το αυτοκίνητο. Είναι η προσωπική σύνδεση με ολόκληρη την ομάδα που κατασκευάζει αυτά τα αριστουργήματα».

Διαβάστε ακόμη

Ενέργεια: Επενδύσεις πάνω από 17 δισ. ετησίως έως το 2050 και χωρίς επιδοτήσεις

Στεγαστικό: Χαμηλές προσδοκίες για τα κλειστά ακίνητα

Goldman Sachs: Απολυμένος manager διεκδικεί αποζημίωση £3,8 εκατ. για διακρίσεις λόγω φύλου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα