Αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Ford και Stellantis, ετοιμάζονται να προσφέρουν ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας στην Ευρώπη – εάν οι ρυθμιστικές αρχές μπορέσουν να πειστούν να αλλάξουν τους κανόνες για να τα εξαιρέσουν από την απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035.
Τα ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας, ή EREV, είναι μια μορφή plug-in ηλεκτρικού οχήματος (PHEV) στο οποίο το ηλεκτρικό στοιχείο του συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι η κύρια πηγή ενέργειας, σε αντίθεση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην πλειονότητα των PHEV.
Τα μεγέθη μπαταριών στα EREV είναι συνήθως διπλάσια από αυτά των plug-in υβριδικών, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να χρησιμοποιείται για περαιτέρω αύξηση της αυτονομίας, φορτίζοντας όμως μόνο την μπαταρία.
Πρόσφατα ο Jim Farley, CEO της Ford αναφέρθηκε σε αυτά λέγοντας χαρακτηριστικά: «Συμπεριφέρονται και οδηγούνται όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, και όχι όπως τα αυτοκίνητα με θερμικού κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Δήλωσε επίσης ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πιέσουν τις ρυθμιστικές αρχές να συμπεριλάβουν ERE στην Ευρώπη και την Καλιφόρνια, οι οποίες έχουν θέσει προθεσμίες για την απαγόρευση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης.
«Θα πρέπει να μιλήσουμε με όλες τις ρυθμιστικές αρχές, επειδή η μεγάλη απόφαση θα είναι EREV. Είναι αυτό ένα EV ή δεν είναι; Έχουν μικρότερη μπαταρία, αλλά το 95% των διαδρομών θα είναι όλα ηλεκτρικά».
Επί του παρόντος, μόνο η Mazda προσφέρει ένα EREV στην Ευρώπη με το MX-30 e-Skyactiv R-EV, το οποίο συνδυάζει μια μπαταρία 17,8 kWh με έναν περιστροφικό κινητήρα εσωτερικής καύσης 830cc που λειτουργεί ως γεννήτρια. Προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 85 km η οποία στη συνέχεια επεκτείνεται από τον περιστροφικό κινητήρα.
Η Stellantis έχει δηλώσει ότι θα μπορούσε να προσφέρει EREV στην Ευρώπη από τον Κινέζο εταίρο της, τη Leapmotor, εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επιτρέψει μετά τη διακοπή του κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035.
Η Leapmotor προσφέρει μια έκδοση EREV του μεσαίου SUV C10 στην Κίνα. Η εταιρεία θα πουλήσει την ηλεκτρική έκδοση σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές από τον Σεπτέμβριο. Η Stellantis αναπτύσσει επίσης μια έκδοση EREV του νέου ηλεκτρικού pickup Ram για τις ΗΠΑ. Το Ram 1500 Ramcharger θα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα V-6 με μια μπαταρία 92 kWh.
Ένα εμπόδιο για τα εισαγόμενα υβριδικά εκτεταμένης εμβέλειας είναι οι νέοι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Η εν λόγω τεχνολογία συμπεριλήφθηκε στα τιμολόγια επειδή ο ηλεκτροκινητήρας είναι η κύρια πηγή κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που επιθυμεί να πουλήσει EREV στην Ευρώπη θα αντιμετωπίσει πρόσθετους δασμούς έως και 38%, επιπλέον της υφιστάμενης εισφοράς 10%.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ineos, Jim Ratcliffe, έχει μόνο καλά λόγια για τη συγκεκριμένη τεχνολογία. «Γιατί να αγοράσετε ποτέ ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν έχετε την επιλογή ενός ηλεκτρικού οχήματος με επέκταση εμβέλειας με πλήρη απουσία άγχους αυτονομίας;».
Είπε επίσης ότι οι ρυθμιστικές αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ θα πρέπει να επιτρέψουν τις πωλήσεις EREV μετά το 2035. «Εξυπηρετούν καλά τον καταναλωτή και διατηρούν μια πολύ θετική τροχιά προς μηδενικές εκπομπές».
Η παγκόσμια ανάπτυξη των EREV καθοδηγείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την Κίνα, όπου γίνονται μεγάλο μέρος της αγοράς των Οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV) της χώρας μαζί με τα EV και τα PHEV.
Πέρυσι, τα EREV αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο όλων των πωλήσεων plug-in υβριδικών στην Κίνα, από 15% το 2021 και το 2022, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Οι συνολικές πωλήσεις PHEV ήταν το ένα τρίτο των πωλήσεων NEV πέρυσι, με τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν τα υπόλοιπα.
Ο κορυφαίος παίκτης στα EREV στην Κίνα είναι η Li Auto, κατασκευαστής premium SUV, που συνδυάζουν μια μεγάλη μπαταρία με ένα range exptender βενζινοκινητήρα 1,5 lt. Η Li Auto κατέγραψε 106.189 πωλήσεις τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους. Η ναυαρχίδα της, ένα μεγάλο SUV με την κωδική ονομασία L9, διαθέτει μπαταρία 52,3 kWh και θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία 240 km.
Η Xiaomi, ο γίγαντας των κινητών τηλεφώνων, φέρεται επίσης να εργάζεται σε μια έκδοση EREV για το επερχόμενο SUV της. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη, ωστόσο, επικεντρώνονται σε πιο συμβατικά plug-in υβριδικά, στα οποία προσθέτουν όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες.
Μια αναθεώρηση των δοκιμών εκπομπών WLTP που θα γίνει το επόμενο έτος θα αλλάξει τον τρόπο μέτρησης των PHEV για να αντικατοπτρίζει καλύτερα την πραγματική χρήση τους, πράγμα που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αυξήσουν την ηλεκτρική αυτονομία για να διασφαλίσουν ότι τα PHEV εξακολουθούν να συμβάλλουν στην επίσημη μέση μείωση του CO2.
Μια πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναλύει δεδομένα από PHEV που βρίσκονται ήδη στο δρόμο διαπίστωσε ότι εκπέμπουν κατά μέσο όρο τρεις φορές περισσότερο CO2 από ό, τι ισχυρίζονται οι επίσημες δοκιμές.
Δεν υποστηρίζουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υβριδικά εκτεταμένης εμβέλειας. Ο CEO της BMW, Oliver Zipse, απέκλεισε πρόσφατα μια στροφή προς τα EREV.
«Για να έχουμε μια πολύ μεγάλη μπαταρία συν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης υπάρχει ένα όριο στην οικονομική λογική. Τα PHEV μας βρίσκονται αυτή τη στιγμή γύρω στα 100 km το οποίο νομίζω ότι είναι το τέλειο σημείο όπου ο πελάτης λέει “Αυτό θα ήθελα να πληρώσω”».
Μαζί με την Opel (υπό την ιδιοκτησία της GM), η BMW ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που προσέφερε EREV με το ηλεκτρικό i3. Το i3 REx ήταν εξοπλισμένο με έναν δικύλινδρο βενζινοκινητήρα 650cc που συμπλήρωνε το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η BMW απέσυρε αυτό το μοντέλο το 2018, αφού η ζήτηση μετατοπίστηκε προς την πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Το i3 EV διακόπηκε το 2022.
Διαβάστε ακόμη
Συμμαχία Aegeo Spas και [comfort zone] στον τουρισμό ευεξίας (pics)
Τα 10 μεγάλα deals που «ψήνονται» εν μέσω θέρους
Μπάμπης Βωβός: Τίτλοι τέλους για τον «βασιλιά» των γυάλινων πύργων (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ