Η άνοδος των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων έχει αυξήσει την πίεση στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες έχουν στραφεί σε προμηθευτές, από κατασκευαστές υλικών μπαταριών έως κατασκευαστές τσιπ, προκειμένου να συμπιέσουν το κόστος και να αναπτύξουν προσιτά ηλεκτρικά οχήματα γρηγορότερα από ό,τι είχαν προγραμματίσει.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται τώρα μόνο σε προσιτά οχήματα, γνωρίζοντας ότι αν δεν το κάνουν θα χάσουν από τους κινέζους κατασκευαστές», δήλωσε ο Andy Palmer, πρόεδρος της βρετανικής startup Brill Power, η οποία έχει αναπτύξει υλικό και λογισμικό για να ενισχύσει την απόδοση του συστήματος διαχείρισης μπαταριών EV.
Ο Palmer, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, δήλωσε ότι τα προϊόντα της Brill Power θα μπορούσαν να ενισχύσουν την εμβέλεια των EV κατά 60% και να επιτρέψουν τη χρήση μικρότερων και άρα πιο φθηνών μπαταριών.
Η μπαταρία είναι το πιο δαπανηρό εξάρτημα ενός EV. Οι φόβοι για επιβράδυνση της ζήτησης επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακριβά έχουν αυξήσει την επείγουσα ανάγκη μείωσης του κόστους.
Αυτή η επείγουσα ανάγκη είναι εμφανής παντού. Η Renault δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι σχεδιάζει μειώσεις κόστους 40% για τα ηλεκτρικά της οχήματα προκειμένου να μπορέσει να επιτύχει ισοτιμία τιμών με μοντέλα ορυκτών καυσίμων.
Η Stellantis κατασκευάζει ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο με την κινεζική κατασκευάστρια μπαταριών CATL για την κατασκευή φθηνότερων μπαταριών LFP και πρόσφατα παρουσίασε το ηλεκτρικό e-C3 της Citroen, το οποίο ξεκινά από 23.300 ευρώ.
Ο Vincent Pluvinage, διευθύνων σύμβουλος της OneD Battery Sciences με έδρα το Palo Alto της Καλιφόρνια, δήλωσε ότι στις πρόσφατες συσκέψεις του με πελάτες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, κάθε συνάντηση ξεκίνησε με την ίδια επωδό: «Η μείωση του κόστους είναι τώρα πιο σημαντική από οτιδήποτε άλλο».
Η OneD προσθέτει νανοκαλώδια πυριτίου στο υλικό ανόδου της μπαταρίας γραφίτη EV για να ενισχύσει την εμβέλεια και να μειώσει τον χρόνο φόρτισης, εξοικονομώντας 281 δολάρια -σχεδόν 50%- έναντι της χρήσης γραφίτη μόνο για μια μπαταρία 100 kWh. Αυτό μπορεί να μειώσει το βάρος της μπαταρίας EV κατά 20% εξασφαλίζοντας ίδια αυτονομία, δήλωσε ο Pluvinage. Η General Motors είναι επενδυτής και πελάτης της OneD.
Η OneD έχει ήδη αναπτύξει μια διαδικασία κατασκευής σε σχετικά φθηνά μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία ηλιακών συλλεκτών, καθώς ο Pluvinage δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπαθούν πολύπλοκες, δαπανηρές νέες διαδικασίες. Το πρώτο εργοστάσιο δοκιμών της OneD θα ανοίξει στις αρχές του επόμενου έτους.
Η Veekim με έδρα το Hodenhagen της Γερμανίας έχει αναπτύξει έναν κινητήρα EV με μαγνήτες χρησιμοποιώντας μια μορφή φερρίτη ή σκόνης σιδήρου αντί για σπάνιες γαίες, τον οποίο πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές δοκιμάζουν με στόχο να τον τοποθετήσουν σε πιο προσιτά EV. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να μειώσουν τη χρήση σπάνιων γαιών επειδή η Κίνα κυριαρχεί στην εξόρυξη και την επεξεργασία τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Veekim, Peter Siegle, δήλωσε ότι η χρήση φθηνότερου φερρίτη και η υιοθέτηση διαδικασιών χαμηλού κόστους -συμπεριλαμβανομένης της καλωδίωσης χαλκού 3D εκτύπωσης– μπορεί να μειώσει την τιμή ενός κινητήρα EV κατά 20%.
Δεν είναι μόνο οι νεοσύστατες επιχειρήσεις που επιδιώκουν μειώσεις κόστους στα EV. Ο κατασκευαστής ημιαγωγών NXP συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσει την ποσότητα ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου στα ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίες μπορούν να αριθμούν μεταξύ 200 και 300. Η Siemens έχει αναπτύξει λογισμικό προσομοίωσης που ονομάζεται ψηφιακά δίδυμα για να μειώσει κατά το ήμισυ τον ακριβό χρόνο ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν στην άφιξη ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους από την Κίνα, οι κατασκευαστές της οποίας σχεδιάζουν ακόμη φθηνότερα μοντέλα. Το χάτσμπακ Dolphin της BYD, για παράδειγμα, ξεκινά στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 26.000 λίρες (33.000 δολάρια), σχεδόν 30% κάτω από την τιμή εκκίνησης για το VW ID.3.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, μολονότι έχουν ένα τοίχος προστασίας από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων εξαιτίας των επιδοτήσεων που προβλέπει ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, αναζητούν επίσης πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.
Η GM δήλωσε ότι έχει εξοικονομήσει δισεκατομμύρια από την ανάπτυξη μια φθηνότερης μπαταρίας LFP για το ανανεωμένο Bolt EV, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2025, δύο χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Η Ford δήλωσε ότι θα μειώσει το κόστος εν μέρει μέσω της αύξησης κατά 50% των in-house εξαρτημάτων όπως μπαταρίες και μετατροπείς.
Οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν επίσης χαμηλότερο κόστος για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Our Next Energy (ONE) με έδρα το Μίσιγκαν αναπτύσσει μια μπαταρία “Ares” με φθηνότερη τεχνολογία LFP που θα δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την ίδια ηλεκτρική αυτονομία στη μισή τιμή και ένα πακέτο “Gemini” για πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της BMW, που προσφέρει εκτεταμένη αυτονομία και θα πρέπει να κοστίζει 75 δολάρια / kWh σε σύγκριση με τον μέσο όρο σήμερα των 130 δολαρίων / kWh, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Mujeeb Ijaz.
Οι προμηθευτές δήλωσαν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν ιδιαίτερα τα φθηνότερα εξαρτήματα που μειώνουν επίσης το κόστος παραγωγής. Η CelLink με έδρα το Σαν Κάρλος της Καλιφόρνια έχει αναπτύξει ένα φύλλο πολυστρωματικού υλικού για να αντικαταστήσει τις ζώνες καλωδίων που μπορούν να εγκατασταθούν από ρομπότ.
Η CelLink συγκέντρωσε 250 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές πέρυσι και τον Μάιο ανακοίνωσε δάνειο ύψους 362 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση των ΗΠΑ για το εργοστάσιό της στο Τέξας.
Από τότε που άνοιξε αυτό το εργοστάσιο, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Kevin Coakley, «Έχουμε λάβει κάποια μορφή εντολής αγοράς από βασικά κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει περάσει από εκεί».
Διαβάστε ακόμη
Μελίνα Τραυλού – COP28: «Δεν μπορεί να επιτευχθεί η παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση χωρίς τη ναυτιλία»
Τιμολόγια: Πώς θα λύσετε τον γρίφο για φθηνότερο ρεύμα – Τι σας συμφέρει
Καφές: Η κλιματική αλλαγή περιορίζει την παραγωγή και αυξάνει την τιμή του
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ