search icon

Αυτοκίνητο

Πώς η MG έγινε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες της Ευρώπης (pics)

Μια διευρυνόμενη γκάμα EV αλλά και αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει εκτοξεύσει  τις πωλήσεις της κινεζικής μάρκας στην Ευρώπη  μπροστά από τις αντίστοιχες των Jeep, CUPRA και Honda.

Οι πωλήσεις της MG στην Ευρώπη πέρυσι ξεπέρασαν εκείνες της Κίνας, της έδρας της μητρικής εταιρείας SAIC, καθώς η πρώην βρετανική μάρκα συνεχίζει να προσελκύει περισσότερους πελάτες στη γκάμα ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων της σε πολύ προσιτές τιμές.

Πέρυσι η MG πούλησε 113.917 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, διπλάσια από ό,τι το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της ερευνήτριας αγοράς Dataforce. Αντίθετα, οι πωλήσεις της μάρκας πέρυσι στην Κίνα ήταν 110.101.

Η ίδια δυναμική συνεχίστηκε και το 2023, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να ανέρχονται στις μέχρι στιγμής στις 20.736, αυξημένες κατά 143%, σύμφωνα με την Dataforce. Η μάρκα είναι πλέον 23η σε πωλήσεις στην Ευρώπη, υποσκελίζοντας παραδοσιακές δυνάμεις, όπως οι Jeep, CUPRA και Honda.

Πέρυσι η MG σημείωσε τη δεύτερη μεγαλύτερη ανάπτυξη, πίσω από την Tesla, όπως μετρήθηκε από την αύξηση των συνολικών πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος στις 61.346, σύμφωνα με την Dataforce.

Η μάρκα έχει επίσης ένα από τα υψηλότερα μερίδια ηλεκτρικών μοντέλων μεταξύ εκείνων που προσφέρουν συνδυασμό συστημάτων μετάδοσης κίνησης, σχεδόν στο μισό με βάση τις πωλήσεις του 2022. Ισως το πιο σημαντικό, η MG πέρυσι παρουσίασε το πλησιέστερο παράδειγμα ενός προσιτού οικογενειακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο MG4.

Το αυτοκίνητο στοχεύει συγκεκριμένα το VW ID.3, αλλά η τιμή του MG4 με μπαταρία 51 kWh και αυτονομία 350 km ξεκινά από 29.312 ευρώ στη Γερμανία, σε σύγκριση με τα 39.995 ευρώ του βασικού ID.3 με ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία 58 kWh. Η SAIC ανέλαβε τον έλεγχο της MG Rover μετά τη συγχώνευση το 2007 με την Nanjing Auto, η οποία είχε προηγουμένως αγοράσει την πτωχευμένη βρετανική εταιρεία το 2005.

To ZS εόναι το best-seller της MG στην Ευρώπη και διατίθεται τόσο σε βενζινοκίνητη όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση

Αρχικά, η μάρκα περιόρισε τις ευρωπαϊκές της δραστηριότητες στο Ηνωμένο Βασίλειο, ξεκινώντας τις πωλήσεις εκεί το 2011. Όταν επεκτάθηκε στην ηπειρωτική Ευρώπη το 2019, η εταιρεία επικεντρώθηκε σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά. Αυτό εξακολουθεί να ισχύει στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Νορβηγία.

Ωστόσο η MG έκτοτε επεκτάθηκε νότια και ανατολικά σε αγορές όπως η Σλοβακία, η Σλοβενία, η Ουγγαρία και η Πορτογαλία με μια γκάμα που περιλαμβάνει μοντέλα που λειτουργούν και με θερμικούς κινητήρες, όπως τα SUV ZS και HS.

Τους δύο πρώτους μήνες του 2023 το best-seller της μάρκας ήταν το HS με 6.810 πωλήσεις, με το βενζινοκίνητο μοντέλο να αντιπροσωπεύει κάτι περισσότερο από 5.000 από αυτές. Το HS ήταν επίσης το συνολικό best-seller στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Ιανουάριο. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η MG έχει πλέον 624 αντιπροσώπους στην Ευρώπη,.

Αργότερα φέτος η MG θα αποκαλύψει έναν ηλεκτρικό διάδοχο του θρυλικού MGB, με την κωδική ονομασία Project E, επ’ ευκαιρίας και των 100ών της γενεθλίων, το οποίο θα εποτελέσει και το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας.

Όπως δήλωσε στο Automotive News Europe ο εμπορικός διευθυντής της MG UK, Γκάι Πηγουνάκης, το συγκεκριμένο μοντέλο «θα αλλάξει το παιχνίδι όσον αφορά την αντίληψη της μάρκας από το κοινό». Η αποκάλυψη του από καιρό σχεδιαζόμενου ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου δείχνει επίσης την εμπιστοσύνη της SAIC σε μια αναβίωση που δεν πήγαινε πάντα σύμφωνα με το σχέδιο. Το πρώτο μοντέλο κινεζικής κατασκευής της μάρκας που πωλήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν το MG6, ένα βενζινοκίνητο μεσαίο χάτσμπακ και σεντάν που δεν έπιασε.

Η ηλεκτρική εκδοχή του εμβληματικού MGB αναμένεται να είναι για την MG η απαρχή μιας πολύ πιο εκτεταμένης αναγνώρισης από το καταναλωτικό κοινό

Η άφιξη του MG3 το 2014 αύξησε τις πωλήσεις της μάρκας σε 2.326 από περίπου 500 εκείνη τη χρονιά, αλλά χρειάστηκε η κυκλοφορία του μικρού SUV ZS το 2017 για να ανατρέψει πραγματικά την τύχη της MG στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στις 9.050 το 2018, ενώ το λανσάρισμα της ηλεκτρικής έκδοσης του ZS άνοιξε τον δρόμο για την είσοδο της MG στην ηπειρωτική Ευρώπη.

Η εταιρεία ήταν επίσης η πρώτη που κυκλοφόρησε στην αγορά με ένα ηλεκτρικό στέισον βάγκον -το MG5- το οποίο προσελκύει αρκετούς οδηγούς ταξί σε πόλεις όπως το Λονδίνο, όπου τα ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι περιορισμένα. Η MG μέχρι στιγμής δεν έχει προσφέρει το οικονομικό της μικρό αυτοκίνητο MG3 εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι εξαγωγές από την Κίνα ήταν πάντα ο μεγάλος στόχος της SAIC για την MG. Ο κινεζικός κολοσσός -η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών Inovev- θέλει να διατηρήσει τη βρετανική κληρονομιά της μάρκας και γι αυτόν ακριβώς τον λόγο έχει ανοίξει ένα μεγάλο στούντιο σχεδιασμού στο Λονδίνο.

Η Ευρώπη είναι μία από τις έξι περιφερειακές αγορές που έχει στοχεύσει η SAIC για την MG, μαζί με την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, την Αμερική (συμπεριλαμβανομένου του Μεξικού), τη Μέση Ανατολή και την Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας.

Η Ευρώπη έχει ήδη ξεπεράσει αυτόν τον στόχο των 50.000 οχημάτων, ενώ άλλες περιοχές τον πλησιάζουν. Η MG ήταν 7η σε πωλήσεις στην Αυστραλία πέρυσι, με όγκο 49.582, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bestsellingcarblog.

Ήταν επίσης 7η στο Μεξικό, με πωλήσεις 48.112 πέρυσι, ενώ στην Ινδία ήταν 10η με 48.063. «Η MG είναι το καλύτερο παράδειγμα του πόσο γρήγορα ένα κινέζικο αυτοκίνητο μπορεί να βρει νέους πελάτες στη Δύση και αλλού», δήλωσε ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO. «Χρησιμοποιούν μια βρετανική μάρκα για να επεκτείνουν την παρουσία τους παγκοσμίως».

Η επιτυχία των εξαγωγών, ωστόσο, έρχεται σε αντίθεση με την πρόσφατη πτώση της κινεζικής ζήτησης για MG. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της μάρκας ξεπέρασαν τον όγκο της στην Κίνα, εν μέρει επειδή κατέρρευσαν στο εσωτερικό, μειώθηκαν κατά 50% τους πρώτους δύο μήνες του έτους σε 15.203, σύμφωνα με στοιχεία του Bestsellingcarblog.

«Ο ανταγωνισμός είναι τόσο έντονος στο εσωτερικό που πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μου λένε ότι αποκομίζουν περισσότερα κέρδη από τις εξαγωγές», δήλωσε ο Michael Dunne, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων αυτοκινητοβιομηχανίας ZoZoGo, στο Automotive News Europe.

Η Ευρώπη, μέχρι στιγμής, δεν έχει παρασυρθεί στον τρέχοντα πόλεμο τιμών της Κίνας, πράγμα που σημαίνει ότι η MG έχει περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει χρήματα εδώ. Για παράδειγμα, το MG4, το δεύτερο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της MG τους δύο πρώτους μήνες του έτους στην Ευρώπη, χρησιμοποιεί τη φθηνότερη χημεία μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για τις βασικές του εκδόσεις.

«Σίγουρα επωφελούνται από το χαμηλότερο κόστος, το οποίο εν μέρει οφείλεται στην πραγματικότητα ότι η Κίνα έχει τώρα μια ολοκληρωμένη ενσωματωμένη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών», είπε ο Dunne. «Το να βγαίνεις στην αγορά με το εμβληματικό brand name της MG είναι σαν το κερασάκι στην τούρτα».

Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παραπονεθεί ότι η Κίνα έχει ένα αθέμιτο πλεονέκτημα όσον αφορά την κρατική υποστήριξη για τη βιομηχανία μπαταριών στο εσωτερικό.

«Οι ανταγωνιστές μας έχουν πολλά χαρτιά στα χέρια τους που δεν έχουμε ακόμη, κυρίως όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού των BEV», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, αναφερόμενος στην Κίνα σε μια ομιλία του τον Ιανουάριο ως πρόεδροςτης ACEA.

Η ανταγωνιστική τιμολόγηση της MG για το ηλεκτρικό MG4 καταδεικνύει το πρόβλημα που σύντομα θα αντιμετωπίσουν οι ευρωπαϊκές σε αυτό το μέτωπο. Μάλιστα ο Πηγουνάκης της MG επιμένει ότι η εταιρεία αποκομίζει κέρδη από τα ηλεκτρικά οχήματα που πουλά στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Τιμολογούμε για να πετύχουμε ένα περιθώριο με το οποίο νιώθουμε άνετα, αλλά με αρκετά ανταγωνιστική τιμή που θα μας βάλει τουλάχιστον στη λίστα των υποψηφίων», είπε.

Μολονότι σε κάποιες εισαγωγικές εκδόσεις των MG λείπουν στοιχεία εξοπλισμού που έχουμε συνηθίσει ως δεδομένα οι πλουσιότερες εκδόσεις είναι καλοεξοπλισμένες και με επαρκέστατη ποιότητα κατασκευής

Η MG υποστηρίζει ότι η ανταγωνιστική τιμολόγηση οφείλεται σε έναν συνδυασμό βελτιώσεων που έγιναν στην εξέλιλξη, την αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή. Το MG4 είναι κατασκευασμένο στη νέα, αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα Modular Scalable Platform (MSP) της SAIC που θα υποστηρίξει επίσης μελλοντικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας έκδοσης του ηλεκτρικού συμπαγούς SUV, Marvel R.

Η προμηθεύτρια μπαταριών CATL χρησιμοποιεί μια πιο αποτελεσματική μέθοδο cell-to-pack με μια χαμηλού κόστους επιλογή LFP. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι επίσης μειωμένα, με τα μοντέλα εισόδου να εξαλείφουν εξοπλιστικά στοιχεία που θεωρούνται δεδομένα στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, όπως η πλαφονιέρα για τους πίσω επιβάτες. Η τιμή του MG4 έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 1.000 ευρώ από την περσινή κυκλοφορία του, αλλά η τιμή του βασικού VW ID.3 έχει εκτιναχθεί ακόμη υψηλότερα.

Παρά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, η MG δεν μπόρεσε να καλύψει όλη τη ζήτηση που έχει λόγω προβλημάτων στην προσφορά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη ακόμη ευρωπαϊκή αγορά της εταιρείας, η MG υπολόγισε ότι θα μπορούσε να είχε πουλήσει 65.000 αυτοκίνητα «άνετα» πέρυσι αντί για τα 51.050. Ακόμα κι έτσι, η MG τερμάτισε 12η στο Ηνωμένο Βασίλειο με μερίδιο αγοράς 3,2%, μπροστά από μάρκες όπως η MINI, η Renault και η Škoda.

Διαβάστε ακόμη

Κλιματική αλλαγή: Απειλή υπερθέρμανσης κατά 3 βαθμούς λόγω των νέων εργοστασίων άνθρακα (pics)

«Εδώ είναι Ευρώπη»: Γιατί οι Big Tech δυσκολεύονται να απολύσουν χιλιάδες εργαζομένους

Χρηματιστήριο Αθηνών: Στη 2η θέση παγκοσμίως η απόδοση του Γενικού Δείκτη – Κέρδη έως 47% στα blue chips

Exit mobile version