search icon

Αυτοκίνητο

Πώς η Κίνα νίκησε τους πάντες στον αγώνα για την ηλεκτροκίνηση (pic)

Η κινεζική αγορά προβλέπεται να αντιπροσωπεύει περίπου το 60% των 14 εκατομμυρίων πωλήσεων επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο φέτος.

Στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δεκάδες κυβερνήσεις ανά τον κόσμο προσφέρουν κίνητρα για να τονώσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά αυτή είναι μια τακτική που η Κίνα χρησιμοποίησε για χρόνια και την οδήγησε να μετασχηματιστεί στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων του κόσμου.

Η επιτυχία του Πεκίνου κόβει την ανάσα (των υπολοίπων). Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, πολύ μπροστά από περίπου ένα στα επτά στις ΗΠΑ και ένα στα οκτώ στην Ευρώπη. Και ο ρυθμός επιταχύνεται. Η HSBC αναμένει ότι το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου θα φτάσει το 90% έως το 2030.

Συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, οι πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων της Κίνας έφτασαν τα 5,67 εκατομμύρια το 2022, περισσότερο από το μισό όλων των παγκόσμιων παραδόσεων. Όπως προβλέπει το BloombergNEF, η χώρα θα αντιπροσωπεύει περίπου το 60% των 14,1 εκατομμυρίων νέων πωλήσεων επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο φέτος.

Δεν είναι, όμως, μόνο η αγορά. Η ίδια η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ανθεί επίσης. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν περίπου το μισό όλων των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται παγκοσμίως, ανέφεραν αναλυτές της HSBC σε πρόσφατη έκθεσή τους.

Η επαρκής υποδομή προφανώς βοηθά στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η Κίνα, η οποία ήδη διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στον κόσμο, πρόσθεσε 649.000 δημόσιους φορτιστές μόνο το 2022, που είναι περισσότερο από το 70% όλων των εγκαταστάσεων που έγιναν παγκοσμίως την εν λόγω χρονιά.

Ενθαρρυμένοι από όλη την πρόοδο που έχει σημειωθεί, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν κατακλύσει την Κίνα με νέα μοντέλα και ένας πόλεμος τιμών έχει φουντώσει φέτος, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να ξεπεράσουν τους αντιπάλους τους.

Ακολουθεί μια πιο προσεκτική ματιά στις τακτικές της Κίνας για την τελική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης :

Διαβάστε ακόμη 

Κέβιν Μίτνικ: Ο φόβος και ο τρόμος του χάκινγκ – Πέθανε ο «mοst wanted» κυβερνο-εγκληματίας 

Καύσωνας Κλέων: Μέχρι τους 45 βαθμούς ο υδράργυρος – Νέο δελτίο από την ΕΜΥ 

Βρετανία: Ξανά στους δρόμους οι εργαζόμενοι σε νοσοκομεία και σιδηροδρόμους 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version