Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον Ιούνιο μετά την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιταλία, καθώς η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι νομοθέτησε τις πολυαναμενόμενες επιδοτήσεις.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκαν κατά 3,6%, σε 1,31 εκατομμύρια μονάδες, τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, όπως ανέφερε η βιομηχανική ένωση ACEA στις 18 Ιουλίου.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη παρέμειναν σταθερές, σημειώνοντας άνοδο μόλις 0,1%, στις 208.872, μετά την πτώση στη Γερμανία και τη Γαλλία που αντιστάθμισε το κέρδος στην Ιταλία, όπου οι παραδόσεις υπερδιπλασιάστηκαν.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώθηκε ελαφρώς. Η μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη έχει κολλήσει λόγω των υψηλών τιμών και της κατάργησης των επιδοτήσεων από ορισμένες κυβερνήσεις.

Αυτή η ανάπαυλα ωθεί εταιρείες όπως η Mercedes-Benz να μειώσουν τους στόχους τους στόχους πωλήσεων EV, ενώ οι κατασκευαστές μπαταριών επανεξετάζουν μεγάλα έργα, όπως την κατασκευή Gigafactories.

Η Stellantis έχει σταματήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Mirafiori κοντά στο Τορίνο και ο όμιλος Volkswagen ξεκίνησε αυτό το μήνα διαδικασίες που μπορεί να οδηγήσουν σε κλείσιμο ένα εργοστάσιο της στο Βέλγιο όπου κατασκευάζει το ηλεκτρικό Audi Q8 e-tron.

«Οι απώλειες πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν πολύ υψηλές και οι επενδύσεις πρέπει να περικοπούν και περικόπτονται», έγραψε ο αναλυτής της Citi, Harald Hendrikse, σε σημείωμα αυτό το μήνα.

Τον Ιούνιο, το μερίδιο των ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 15,9%, από 16,5% πριν από ένα χρόνο, επεκτείνοντας μια τάση χαμηλότερων πωλήσεων EV για το έτος.

Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε στο 13,9% μέχρι τον Ιούνιο, σε σύγκριση με 14,2% έναν χρόνο νωρίτερα, σε μια αντιστροφή των προσδοκιών για επιτάχυνση της μετάβασης.

Το υψηλό κόστος δανεισμού και η υποτονική ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ευρώπη επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα σε ολόκληρη την αγορά. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμειναν περίπου 18% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, το 2019, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Οι προοπτικές για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, μειώνονται λόγω της πτώσης των εξαγωγών και της πολιτικής αβεβαιότητας στη Γαλλία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ZEW, Achim Wambach.

Επιπλέον, η ζήτηση για EV παραμένει ιδιαίτερα ευαίσθητη στα κίνητρα αγοράς. Στη Γερμανία, τη Νο 1 αγορά της Ευρώπης, η κυβέρνηση σταμάτησε ξαφνικά τις επιδοτήσεις τον Δεκέμβριο του 2023, οδηγώντας σε μείωση των ταξινομήσεων κατά 16% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Στη Σουηδία, η οποία επίσης μείωσε τις επιδοτήσεις, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά ένα πέμπτο.

Η ζήτηση για τα μοντέλα της Tesla συνέχισε να μειώνεται σε ολόκληρη την Γηραιά Ήπειρο, με πτώση 7,2% τον Ιούνιο. Οι συνολικές πωλήσεις της αμερικανικής μάρκας μειώθηκαν κατά 12% κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου.

Διαβάστε ακόμη 

DBRS: Οξύς αλλά περιορισμένης διάρκειας ο οικονομικός αντίκτυπος από το τεχνολογικό black out

Κουτσομπολιό στην εργασία – Μήπως τελικά κάνει καλό

Q&R: Πώς θα τρέξει το επενδυτικό πλάνο των 19,1 εκατ.- Διοικητικές αλλαγές, εξαγορές και ανεκτέλεστο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ