Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρουν σχέδια για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς οι αγοραστές δείχνουν την τάση να τα αποφεύγουν λόγω των συχνά υψηλών τιμών σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και των ανησυχιών για το αν θα φτάσουν στον προορισμό τους εξαιτίας της ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης στις περισσότερες χώρες.
Αυτές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πρόσφατα μετριάσει τις προσδοκίες τους με χρονολογική σειρά, ξεκινώντας από την πιο πρόσφατη:
Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας Nikkei στις 6 Σεπτεμβρίου η Toyota μείωσε τα σχέδια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για το 2026 κατά ένα τρίτο. Απαντώντας στο εν λόγω άρθρο, η Toyota δήλωσε μεν ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή στην πρόθεσή της να παράγει 1,5 εκατομμύρια EV ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμύρια έως το 2030, ανέφερε, ωστόσο, ότι τα παραπάνω στοιχεία δεν ήταν στόχοι, αλλά σημεία αναφοράς για τους μετόχους. Τα επόμενα τρία χρόνια η Toyota και η Lexus σχεδιάζουν να προσθέσουν 10 νέα EV, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων σε νέα πλατφόρμα και άλλων σε εξελιγμένες εκδόσεις της τρέχουσας αρχιτεκτονικής e-TNGA.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στις 4 Σεπτεμβρίου ακύρωσε τον στόχο της να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030 και δήλωσε ότι αναμένεται να συνεχίσει να προσφέρει ορισμένα υβριδικά μοντέλα και πέραν της παραπάνω προθεσμίας. Στόχος της είναι το 90% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται μέχρι το 2030 να είναι EV ή plug-in υβριδικά, ενώ έως και το 10% θα είναι τα λεγόμενα ήπια υβριδικά.
Η Volkswagen δεν έχει αλλάξει τους στόχους της για το 2030 που θέλει τα EV να αποτελούν το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις για επιβράδυνση της ζήτησης. Ωστόσο, ο επικεφαλής τεχνολογίας του ομίλου της, Thomas Schmall, δήλωσε τον Αύγουστο ότι τα σχέδια της VW για νέα εργοστάσια μπαταριών δεν είναι οριστικά και εξαρτώνται από τη ζήτηση EV.
Η Ford τον Αύγουστο μείωσε το μερίδιο των προγραμματισμένων ετήσιων κεφαλαιουχικών δαπανών που προορίζονται για τα EV σε περίπου 30% από 40%, δεδομένης της αυξανόμενης έμφασης που δίνει στα υβριδικά, και δήλωσε ότι καταργεί ένα προγραμματισμένο ηλεκτρικό SUV και αναβάλλει μια νέα ηλεκτρική έκδοση του best-seller pick-up της F 150. Τον Μάιο, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι επανεξετάζει το σχέδιό της να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030, καθώς οι πωλήσεις EV αποτυγχάνουν να αυξηθούν θεαματικά στην περιοχή.
Η luxury-sport μάρκα τον Ιούλιο υποβάθμισε τις φιλοδοξίες της για EV, λέγοντας ότι θα μπορούσε να επιτύχει τον προηγουμένως ανακοινωθέντα στόχο της για πωλήσεις 80% πλήρως ηλεκτρικών έως το 2030 μόνο εάν η ζήτηση και οι εξελίξεις στον τομέα των EV το δικαιολογούν.
Στις αρχές του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος Luca De Meo δήλωνε ότι όλες οι πωλήσεις της μάρκας Renault στην Ευρώπη θα είναι πλήρως ηλεκτρικές μέχρι το 2030, αλλά δύο χρόνια αργότερα ο στόχος άλλαξε όταν ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Fabrice Cambolive δήλωσε στο Automotive News Europe ότι η Renault έβλεπε μια διπλή στρατηγική προσφοράς EV και αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα 10 χρόνια, δηλαδή πέρα από το 2030.
General Motors
Τον Ιούνιο η GM μείωσε την πρόβλεψή της για την παραγωγή EV για το 2024 και τον Ιούλιο αρνήθηκε να επαναλάβει την πρόβλεψή της για παραγωγή ενός εκατομμυρίου EV στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του 2025.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα αντιπροσωπεύουν έως και το 50% του συνόλου έως το 2030, ήτοι πέντε χρόνια αργότερα από την από την αρχική της πρόβλεψη που είχε κάνει το 2021. Έχει επίσης επιβραδύνει τα σχέδια αύξησης παραγωγής κυψελών μπαταριών, καθώς η ζήτηση EV δεν αυξήθηκε.
Η Bentley είχε στοχεύσει σε μια σειρά all-EV μέχρι το 2030, αλλά τον Μάρτιο ο τότε διευθύνων σύμβουλος Adrian Hallmark δήλωσε ότι το σχέδιο είχε αναβληθεί για να επικεντρωθεί περισσότερο στα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία τον Φεβρουάριο δήλωσε ότι αναμένει να λανσάρει το πρώτο της EV νέας γενιάς το 2026 αντί για το 2025 που εκτιμούσε προηγουμένως. «Η ζήτηση των καταναλωτών (για EV), και μάλιστα σε τιμή ανάλογη της Aston Martin, δεν είναι αυτό που πιστεύαμε ότι θα ήταν πριν από δύο χρόνια», δήλωσε τότε ο εκτελεστικός πρόεδρος Lawrence Stroll.
Διαβάστε ακόμη
Ναυτιλία: Προβληματισμός για τη ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα και τους δασμούς των ΗΠΑ
Σιτάρι: Σε πτωτική τροχιά παρά τις μειώσεις επιτοκίων από Fed
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα