Εδώ και δύο-τρεις δεκαετίες οι μεγάλες οικονομίες του πλανήτη οδηγήθηκαν σε μία έντονη διασύνδεση μεταξύ τους, κάτι που οφειλόταν στην παγκοσμιοποίηση.
Οι παγκόσμιοι κολοσσοί απέκτησαν μεταξύ τους κοινές εξελικτικές φόρμες, με στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής και την αύξηση των κερδών τους.Όμως η τάση αυτή φαίνεται ότι τείνει να ανατραπεί τα τελευταία χρόνια. Και κύριος υπεύθυνος και για αυτό φαίνεται ότι είναι η Κίνα, η οποία εξελίσσεται στον κύριο ανταγωνιστή των δυικών οικονομιών.
Ο τομέας που δείχνει να αλλάζει δραματικά τις συνήθειες δεκαετιών είναι η αυτοκινητοβιομηχανία. Και αυτό γιατί αρχίζουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα για συγκεκριμένες αγορές, σε αντίθεση με ένα παγκόσμιο πρότυπο.
Όπως και πριν από τη δεκαετία του 1990, οι διάφορες περιοχές και οι διάφορες αγορές αρχίζουν να γίνονται πιο ανεξάρτητες όσον αφορά το προϊόν και την αλυσίδα εφοδιασμού.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τον όγκο πωλήσεων, ήταν ένα καλό παράδειγμα παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Corolla και το RAV4 είναι σχεδόν πανομοιότυπα σε όλες τις περιοχές, παρόλο που κατασκευάζονται σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η «πλατφόρμα» C-Cubed που προωθεί η Citroen. Πρόκειται για μία γενικότερη στρατηγική που περιλαμβάνει την εξέλιξη, την παραγωγή και την πώληση αυτοκινήτων τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις αναδυόμενες αγορές, κυρίως για την Ινδία και τη Νότια Αμερική.
Στα πλαίσια αυτά υπάρχουν ήδη το C3 και το C3 Aircross τα οποία χρησιμοποιούν διαφορετικά πλαίσια και μηχανικά μέρη από τα ευρωπαϊκά μοντέλα και είναι πολύ φθηνότερα στην παραγωγή.
Διαβάστε περισσότερα στο Newsauto.gr