Ο Felix Wagner, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Circunomics, έχει τραβήξει την προσοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας με μια μεγάλη υπόσχεση. Λέει ότι η γερμανική εταιρεία μπορεί να βοηθήσει τις 10 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως να δημιουργήσουν ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε πρόσθετα ετήσια έσοδα από το 2030.
Πώς; Βοηθώντας τους να πουλήσουν τις μπαταρίες των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων τους σε εταιρείες που θέλουν να τους δώσουν μια δεύτερη ζωή – ή μια πρώτη-, για να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιμετωπίσουν την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Η startup με έδρα το Μάιντς, η οποία βρίσκεται επί του παρόντος σε διαπραγματεύσεις με αρκετές κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, έκανε τον υπολογισμό με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, σύμφωνα με τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν μεταξύ 40 και 70 ευρώ ανά κιλοβατώρα ανά μπαταρία, ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας.
Το παραπάνω ποσό αναμένεται να αυξηθεί, ειδικά καθώς περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη μεταβαίνουν στην προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων για να συμμορφωθούν με τους κανόνες του 2035, οι οποίοι θα απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην περιοχή να εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές CO2.
Ξεκινώντας από το 2030, η Circunomics αναμένει 5 έως 6 εκατομμύρια μπαταρίες στο τέλος του κύκλου ζωής τους μόνο από επιβατικά οχήματα να διαλύονται κάθε χρόνο. Στη δευτερεύουσα χρήση, υπάρχουν εταιρείες που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν την υπόλοιπη ικανότητα απόδοσης των μπαταριών για αρκετά χρόνια πριν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους και πρέπει να ανακυκλωθούν.
Η Circunomics ενεργεί ουσιαστικά ως μεσίτης μπαταριών, συνεργαζόμενη άμεσα με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis και η Audi για την εμπορία μπαταριών και τον εντοπισμό της ζήτησης για μπαταρίες «δεύτερης ζωής», καθώς και βοηθώντας στις διαπραγματεύσεις συμβάσεων και στην αποσαφήνιση τυχόν τεχνικών ζητημάτων.
«Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και άλλοι εκεί έξω που μπορεί να είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν αυτές τις μπαταρίες για οποιαδήποτε περίπτωση χρήσης», δήλωσε ο Wagner. «Βοηθάμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βρουν τον κατάλληλο συνεργάτη». Με άλλα λόγια, η εταιρεία προσφέρει έναν τύπο υπηρεσίας αντιστοίχισης.
«Η μπαταρία είναι αρκετά περίπλοκη, οπότε δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάθε μπαταρία για κάθε πιθανή περίπτωση χρήσης. Πρέπει να είναι σαφές ποια είναι η επιθυμητή πιθανή περίπτωση επαναχρησιμοποίησης και αν αυτές οι μπαταρίες ταιριάζουν επίσης από τεχνική άποψη», είπε. «Εκεί μπαίνουμε στο παιχνίδι και βοηθάμε και τις δύο πλευρές της αγοράς να ταιριάξουν τέλεια».
Για τις μπαταρίες όπου μια δεύτερη ζωή δεν είναι δυνατή, η Circunomics συνδέει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με εταιρείες ανακύκλωσης, γεγονός που βοηθά στη μείωση των τιμών, επιταχύνει την αποδοτικότητα και δημιουργεί ένα είδος χρηματιστηριακής αγοράς.
Ωστόσο, εξαιτίας της προσωρινής επιβράδυνσης των πωλήσεων EV στην Ευρώπη η Circunomics έχει βρεθεί να εκτελεί μια άλλη λειτουργία: να βρίσκει χρήσεις για τον αυξανόμενο αριθμό μπαταριών που δεν τοποθετούνται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέχρι τον Ιούλιο, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά μόλις 0,7%, σε 1.097.433 στην Ευρώπη. Η αντίστοιχη αύξηση τους ίδιους μήνες του προηγούμενου έτους ήταν 47%.
«Πολλά εργοστάσια που προμηθεύουν την αυτοκινητοβιομηχανία έχουν στην πραγματικότητα υπερπροσφορά μπαταριών λόγω της μείωσης των αριθμών πωλήσεων και αυτό είναι ένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Wagner.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως δεν μπορούν απλώς να αποθηκεύσουν μπαταρίες σε μια αποθήκη μέχρι να ανακάμψει η ζήτηση διότι οι μπαταρίες χάνουν χωρητικότητα με την πάροδο του χρόνου.
Προφανώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να πουλήσουν ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με αποθηκευμένη μπαταρία με χωρητικότητα κάτω από 100%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άσκηση πίεσης για τη διοχέτευση αυτής της υπερπροσφοράς στην αγορά.
Επιπλέον, εάν ένας δυσαρεστημένος πελάτης EV επιστρέψει σε μια αντιπροσωπεία και ζητήσει αντικατάσταση μπαταρίας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να την πάρουν πίσω δωρεάν, αναλαμβάνοντας τυχόν κόστος που σχετίζεται με τον εφοδιασμό, την ανακύκλωση και την πιθανή επαναχρησιμοποίηση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρνούνται επί του παρόντος να πουλήσουν την υπερπροσφορά μπαταριών τους σε απευθείας ανταγωνιστές. Ως εκ τούτου, η Circunomics πουλάει τις μπαταρίες από αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα σε εταιρείες εκτός του κλάδου. Για παράδειγμα, η startup βοηθά την Audi να πουλήσει τις αχρησιμοποίητες και δεύτερης χρήσης μπαταρίες της στη γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn.
Η Circunomics εμπορεύεται επίσης πρώτες ύλες μπαταριών για να καλύψει ολόκληρη την κυκλική οικονομία στο τέλος της ζωής μιας μπαταρίας. Εκτός από την παροχή μιας πλατφόρμας συναλλαγών, η Circunomics προσφέρει επίσης στους πωλητές και τους αγοραστές μπαταριών ένα εργαλείο ανάλυσης που βασίζεται σε AI για την αξιολόγηση της υγείας κάθε χρησιμοποιημένης μπαταρίας και την προσομοίωση της υπολειπόμενης χωρητικότητας.
«Με αυτόν τον τρόπο είμαστε πραγματικά σε θέση να προβλέψουμε πότε είναι η καλύτερη στιγμή να φέρουμε αυτές τις μπαταρίες σε διαφορετική φάση χρήσης», δήλωσε ο Wagner.
Τα αναλυτικά στοιχεία μπαταριών της Circunomics μπορούν να πουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες πόση χωρητικότητα έχουν χάσει οι μπαταρίες και την κατάσταση της τρέχουσας υγείας των μπαταριών. Η ανάλυση μπαταριών επιτρέπει στην Circunomics να «οικοδομήσει πραγματική διαφάνεια σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας» μεταξύ των προμηθευτών της αγοράς και των αγοραστών για χρήση ή ανακύκλωση στο τέλος της αγοράς,.
«Δεν έχουμε δει κανέναν άλλο ακόμα που να καλύπτει πραγματικά ολόκληρη την αλυσίδα αξίας και να έχει επίσης ενσωματώσει τη διαδικασία ανακύκλωσης στις λύσεις διαχείρισης της πραγματικής ζωής. Η ανακύκλωση από μόνη της είναι ένα αρκετά περίπλοκο θέμα και στην πραγματικότητα ενσωματώνουμε το όλο θέμα σε μία λύση», δήλωσε ο Wagner.
Η θέσπιση ενός «διαβατηρίου» μπαταριών από την ΕΕ πρόκειται επίσης να βοηθήσει. Το διαβατήριο σημαίνει ότι κάθε οργανισμός που φέρνει μια μπαταρία μεγαλύτερη από 2 kW στην αγορά θα πρέπει να παρέχει σχετικά δεδομένα. Οι πληροφορίες περιλαμβάνουν την τρέχουσα κατάσταση της μπαταρίας, από πού προέρχονται οι πρώτες ύλες και τους πραγματικούς τύπους κυψελών που χρησιμοποιούνται.
Κερδίζοντας χρήματα μέσω προμηθειών με βάση τον όγκο συναλλαγών ή μέσω ενός μοντέλου πληρωμής για χρήση, η Circunomics στοχεύει να είναι κερδοφόρα το 2026, ανάλογα με το πώς αναπτύσσεται η αγορά και πώς προχωρούν τα σχέδια επέκτασής της.
Όταν ρωτήθηκε αν η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων του προκαλεί ανησυχία, ο Wagner είπε ότι η ύφεση «δεν εκπλήσσει τους ανθρώπους που έχουν τεχνολογικό υπόβαθρο. Οι περισσότεροι από αυτούς λένε ότι είναι αρκετά φυσικό και πολύ λογικό αυτό που συμβαίνει εκεί έξω αυτή τη στιγμή». Στην πραγματικότητα, η τρέχουσα αστάθεια της αγοράς είναι επωφελής για την Circunomics από ορισμένες απόψεις, λέει η εταιρεία.
«Μας βοηθά να αποκτήσουμε μεγαλύτερη πρόσβαση από την πλευρά της υπερπροσφοράς της αγοράς», δήλωσε ο Jan Born, συνιδρυτής της Circunomics και CTO της εταιρείας. Επιπλέον είπε ότι η τρέχουσα επιβράδυνση θα δώσει στην εταιρεία περισσότερο χρόνο για να κλιμακώσει τις ψηφιοποιημένες διαδικασίες της.
Διαβάστε ακόμη
Lamda Development: Επένδυση €120 εκατ. από τον Γιώργο Προκοπίου στο Ελληνικό
Επιθεώρηση Εργασίας: Μπαράζ ελέγχων σε επιχειρήσεις – 11.469 παραβάσεις και πρόστιμα €30,6 εκατ.
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ