Ο όμιλος Volkswagen ήταν η πιο σκληρά πληγείσα μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, με τις ταξινομήσεις να σημείωνουν πτώση 24% σε σχέση με πέρσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τον σύνδεσμο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA. Οι πωλήσεις στη Stellantis, τη Νο.2 αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη μετά τον όμιλο VW, μειώθηκαν κατά 17%. Μικρότερες ήταν οι επιπτώσεις στον όμιλο Hyundai που είδε τις ταξινομήσεις του να μειώνονται κατά 3,9%, με την Hyundai να έχει πτώση 9,4%, αλλά τις πωλήσεις της Kia να αυξάνονται κατά 2,1%.

Αλλες μάρκες που σημείωσαν κέρδη πωλήσεων ήταν οι Alpine και Dacia του ομίλου Renault, με άνοδο 40% και 32% αντίστοιχα, η Alfa Romeo με άνοδο 20% (λόγω της νέας Tonale) και η Porsche με άνοδο 19%. Ενώ κατασκευαστές όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz δήλωσαν τον περασμένο μήνα ότι η έλλειψη ημιαγωγών είχε αρχίσει να μειώνεται, χρειάζεται χρόνος προκειμένου η όποια αύξηση στην παραγωγή να μεταφερθεί στους εκθεσιακούς χώρους και να επιτρέψει στους αντιπροσώπους να ξανανοίξουν ουσιαστικά τα «παγωμένα» βιβλία παραγγελιών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν επίσης το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και ενέργειας, το οποίο συμβάλλει στην αύξηση των τιμών των οχημάτων. «Ο κλάδος δεν θα ξεπεράσει τους περιορισμούς προσφοράς-ζήτησης σύντομα», δήλωσε η LMC Automotive σε μια ενημέρωση αυτόν τον μήνα. Ακόμα πιο ανησυχητική όμως είναι η μείωση της ζήτησης, η οποία έχει αποδυναμωθεί τους τελευταίους μήνες καθώς οι οικονομικές προοπτικές έχουν επιδεινωθεί.

Οι πωλήσεις σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενδέχεται να επιστρέψουν σε ανάπτυξη τον Ιούλιο, αλλά αυτό θα οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι ο αντίστοιχος μήνας του 2021 ήταν από τους χειρότερους όσον αφορά τη ζήτηση, επομένως η σύγκριση θα είναι ευνοϊκή – και όχι εξαιτίας της ανόδου των απόλυτων αριθμών.

Μολονότι αυτό υποδηλώνει ότι ο κλάδος έχει αυτό τον μήνα πιθανότητες να σταματήσει ένα σερί 12 διαδοχικών πτωτικών μηνών, θα είναι δύσκολο να αναπληρώσει τις απώλειες παραγωγής κατά το πρώτο εξάμηνο.

Η LMC Automotive εκτιμά τώρα ότι οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη θα μειωθούν κατά 6,3% φέτος στα 9,92 εκατομμύρια. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τον Ιανουάριο, η ίδια ερευνητική εταιρεία προέβλεπε ότι οι πωλήσεις θα αυξάνονταν κατά σχεδόν 9%.

Διαβάστε επίσης:

Βλαντιμίρ Ποτάνιν: Αντιμέτωπος με μία από τις μεγαλύτερες χρηματικές διεκδικήσεις διαζυγίου – Θα ασκήσει έφεση;

Πλειστηριασμοί: Αρχίζει «εβδομάδα ξενοδοχείων» για… κάθε γούστο (pics)

Άνοδος στις τιμές του φυσικού αερίου λόγω καύσωνα