search icon

Αυτοκίνητο

Όλιβερ Τσίπσε (BMW): Μαζική συρρίκνωση στη βιομηχανία της ΕΕ αν καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελεί εδώ και καιρό ακρογωνιαίο λίθο του βιομηχανικού τοπίου της Ευρώπης

Το ευρωπαϊκό σχέδιο για την –ουσιαστική- απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 θα οδηγήσει σε «μαζική συρρίκνωση» της αυτοκινητοβιομηχανίας της, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της BMW, Όλιβερ Τσίπσε.

Προειδοποιώντας ότι η ήπειρος δεν είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, ο Τσίπσε ανέφερε την Τρίτη στη Σύνοδο Αυτοκινήτου των Παρισίων ότι τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης «δεν είναι πλέον ρεαλιστικά» και ότι οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα είναι «μη βιώσιμες».

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελεί εδώ και καιρό ακρογωνιαίο λίθο του βιομηχανικού τοπίου της Ευρώπης, διαδραματίζοντας ζωτικό ρόλο στην κατασκευαστική της ικανότητα. Η τεχνολογία όχι μόνο οδήγησε στη δημιουργία των BMW, Volkswagen και Mercedes-Benz, αλλά οδήγησε επίσης σε μια τεράστια αλυσίδα εφοδιασμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που παράγουν κρίσιμα εξαρτήματα, από έμβολα μέχρι συστήματα εξάτμισης.

«Κίνδυνος για τη βιομηχανία»

Αυτή η βιομηχανία κινδυνεύει, ειδικά καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε ηλεκτρικά μοντέλα που απαιτούν λιγότερες και διαφορετικές εισροές. Η αλλαγή αποδεικνύεται πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει την κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD.

Η απαγόρευση «θα μπορούσε να απειλήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην καρδιά της», είπε ο Τσίπσε. Τα μέτρα «με τις σημερινές υποθέσεις, θα οδηγήσουν σε μαζική συρρίκνωση του κλάδου στο σύνολό του».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις για τις οποίες ανησυχούν, με τις Βρυξέλλες να συσφίγγουν τους στόχους εκπομπών ρύπων του στόλου των οχημάτων το επόμενο έτος. Εάν οι κατασκευαστές αποτύχουν να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η BMW και η Mercedes βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των αυστηρότερων στόχων, με τη Volkswagen, τη Stellantis και τη Renault να κινδυνεύουν να μείνουν πίσω, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg Intelligence. Οι εταιρείες μπορούν να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από υπερσυμμορφούμενους κατασκευαστές όπως η Tesla για να αποφύγουν τα πρόστιμα.

Η Stellantis δεν θα αγοράσει πιστώσεις, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλός της, Κάρλος Ταβάρες, στην ίδια σύνοδο στο Παρίσι. «Θα συμμορφωθούμε με τους κανονισμούς παντού», ξεκαθάρισε.

Διαβάστε ακόμη

«Shrinkflation» τέλος: Ο κολοσσός των τροφίμων που ξαναγεμίζει τις συσκευασίες του

ΑΚΤΩΡ – Intrakat: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στον ΒΟΑΚ (vid)

Fed: Σχεδόν απίθανη μια νέα μεγάλη μείωση των επιτοκίων κατά 50 μονάδες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version