Η SoftBank Vision Fund 2 και η Goldman Sachs Asset Management συμμετείχαν στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης, ο οποίος περιελάμβανε επίσης τους μετόχους της Rimac Investindustrial και Porsche.
Ο Mate Rimac, ο οποίος ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία του σε ένα γκαράζ το 2009, παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος. «Είναι υπέροχο να έχουμε την Porsche στο πλοίο, αλλά επίσης δεν θέλουμε να εξαρτόμαστε πλήρως από αυτήν», είπε ο Rimac κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με δημοσιογράφους στις 31 Μαΐου.
Η Porsche κατέχει μερίδιο 45% στην Bugatti Rimac, την εταιρεία δημιουργήθηκε το 2021 μεταξύ Bugatti, Porsche και Rimac.
Ο όμιλος Rimac, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο, είναι μια εταιρεία-ομπρέλα που κατέχει το 55% των μετοχών της Bugatti Rimac και το 100% της Rimac Technology, μιας ανεξάρτητης θυγατρικής που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο.
Η Bugatti Rimac κατέχει το 100% της Rimac Automobili, το τμήμα supercars του ομίλου.
Η Porsche κατέχει το υπόλοιπο 45% της Bugatti Rimac.
Ο όμιλος με έδρα την Κροατία επιβλέπει την κατασκευή τέτοιων υπεραυτοκίνητων πολλών εκατομμυρίων ευρώ, όπως η Bugatti Chiron και η Bugatti Bolide, καθώς και τα επερχόμενα οχήματα που θα φέρουν το εμπορικό σήμα Rimac, όπως το ηλεκτρικό supercar Rimac Nevera των δύο εκατομμυρίων ευρώ. Το Nevera θα αρχίσει να παραδίδεται στους πρώτους πελάτες τις επόμενες εβδομάδες, όπως διαβεβαίωσε ο Mate Rimac.
Την ίδια στιγμή όμως ο όμιλος συνεργάζεται και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της Porsche, όπως η Aston Martin και η Koenigsegg. Ο Mate Rimac είπε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την πρόσθετη χρηματοδότηση για να προσλάβει 700 ακόμα εργαζόμενους και μέχρι τον επόμενο χρόνο να ολοκληρώσει την κατασκευή ενός κέντρου τεχνολογίας και ενός εργοστασίου που μπορεί να φιλοξενήσει 2.500 άτομα—το μεγαλύτερο τέτοιο συγκρότημα στην Κροατία.
Στις νέες εγκαταστάσεις θα εξελίσσονται και θα κατασκευάζονται ηλεκτρικά supercars με το σήμα της Rimac, μοντέλα της Bugatti και άλλα οχήματα υψηλής ποιότητας που η εταιρεία ωστόσο αρνήθηκε να κατονομάσει. «Το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου θα κατευθυνθεί στην έρευνα και την κάλυψη της ζήτησης για μπαταρίες, κινητήρες και άλλα συστήματα που θα βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει ηλεκτρική», δήλωσε ο Mate Rimac.
Η Rimac Technology θα παράγει δεκάδες χιλιάδες εξαρτήματα ετησίως, από υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μπαταριών έως αρθρωτά πλαίσια, είπε. Τέτοιου είδους εξαρτήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από υπάρχοντες πελάτες που έχουν δηλώσει ότι θα εξελίξουν ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα Koenigsegg Gemera, Aston Martin Valkyrie και Porsche 718.
«Ήμασταν ήδη πεπεισμένοι για τις δυνατότητες της Rimac το 2018 και είμαστε ευχαριστημένοι που μπορέσαμε να συμβάλουμε στην πρόοδο και την τρέχουσα επιτυχία της με τη βοήθειά μας», δήλωσε ο Lutz Meschke, ο αντιπρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Porsche, σχετικά με την τελευταία πίστωση κεφαλαίων προς την κροάτικη εταιρεία.
«Με νέους επενδυτές, η Rimac επεκτείνει περαιτέρω τη θέση της στην ηλεκτροκίνηση και έτσι γίνεται ένας ακόμη ισχυρότερος συνεργάτης της Porsche». Σημειώνεται ότι η Bugatti Rimac έχει λάβει ήδη 150 παραγγελίες για αυτοκίνητα Bugatti, αριθμός-ρεκόρ, που καλύπτει ολόκληρη την παραγωγή μέχρι το 2025. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Bugatti Bolide, με τιμή κοντά στα τέσσερα εκατ. ευρώ, πούλησε και τα 40 κομμάτια στα οποία θα κατασκευαστεί μόλις δύο μήνες μετά την πρώτη της εμφάνιση.
Εν μέσω αυτής της ανάπτυξης, η Rimac διεύψευσε τις φήμες ότι μια από τις υπάρχουσες συνεργασίες της με τη Hyundai είχε ακυρωθεί. Το 2019, η Hyundai και η Kia επένδυσαν 90 εκατομμύρια δολάρια στην κροατική εταιρεία για να αναπτύξουν τουλάχιστον δύο οχήματα με τη συνεργασία της -μια πλήρως ηλεκτρική παραλλαγή του σπορ αυτοκινήτου της Hyundai N και ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου. Πάντως δεν υπάρχει ακόμα ακριβές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή για αυτά τα δύο οχήματα.
Διαβάστε ακόμη:
Eurobank: Ανάπτυξη 3% για την Ελλάδα το 2022 – Υπό ποιες προϋποθέσεις θα έχουμε υψηλότερο ΑΕΠ
Έρχεται μαζική κατάρρευση των cryptos – Πόσα θα μείνουν από τα 19.000 tokens