search icon

Αυτοκίνητο

Ο πόλεμος στην Ουκρανία πλήττει σοβαρά (και) την αυτοκινητοβιομηχανία

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκαλεί έντονους κλυδωνισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού - Οι επιπτώσεις και οι κινήσεις των εταιρειών

Η Audi θα μειώσει τη παραγωγή της στα γερμανικά εργοστάσια λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Η παραγωγή των μοντέλων Α4 και Α5 στο εργοστάσιο της Audi στο Ίνγκολστατ θα ανασταλεί από τις 7 έως τις 11 Μαρτίου. Επίσης στο Νέκαρσουλμ, η παραγωγή των μοντέλων Α6 και Α7 θα σταματήσει από τις 7 έως τις 18 Μαρτίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή είναι πολύ πιθανές.

Η Mercedes-Benz αναγκάζεται να μειώσει τις βάρδιες στα ευρωπαϊκά της εργοστάσια, καθώς οι προμήθειες ανταλλακτικών που παράγονται στην Ουκρανία είναι περιορισμένες.

Η εταιρεία είπε ότι θα προσαρμόσει τις βάρδιες σε μεμονωμένα εργοστάσια, αλλά θα έχει ως στόχο να αποφύγει τις πλήρεις στάσεις παραγωγής.

Ο όμιλος Volkswagen προσχώρησε στην αναστολή των εξαγωγών και στην τοπική παραγωγή στη Ρωσία ως απάντηση στην εισβολή του στην Ουκρανία. Η κίνηση επηρεάζει τα δύο εργοστάσια της VW στη Ρωσία που παράγουν μοντέλα της Volkswagen και της Škoda, ενώ μην ξεχνάμε ότι οι πολυτελείς μάρκες του ομίλου Porsche, Lamborghini και Bentley, είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην ελίτ της Ρωσίας.

Ειδικά η Porsche διακόπτει την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στη Λειψία, στο οποίο κατασκευάζονται οι Macan και Panamera καθώς η σύγκρουση στην Ουκρανία έχει προκαλέσει σοβαρές ανωμαλίες στην αλυσίδα εφοδιασμού της.

H Audi θα αναστείλει για δύο εβδομάδες συνολικά την παραγωγή ορισμένων μοντέλων της κυρίως λόγω έλλειψης καλωδίων που προέρχονταν από προμηθευτές στην Ουκρανία

Εν τω μεταξύ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, η AvtoVAZ, θα σταματήσει τα εργοστάσιά της στο Togliatti και στο Izhevsk το Σάββατο και από τις 9 έως τις 11 Μαρτίου καθώς αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες στις προμήθειες ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.

Μια από τις πιο πληττόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες από τον πόλεμο στην Ουκρανία είναι η Renault, η οποία είδε τις μετοχές της να υποχωρούν στο χαμηλότερο κλείσιμό τους από τον Νοέμβριο του 2020, δεδομένου ότι έχει και τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές δραστηριότητες στη Ρωσία (ο μεγαλύτερος Ρώσος κατασκευαστής αυτοκινήτων AvtoVAZ ανήκει στον όμιλο της Renault).

Η Renault είδε τις μετοχές της να κατακρυμνίζονται εξαιτίας της μεγάλης έκθεσής της στην ρωσική αγορά, αφού κατέχει την μεγαλύτερη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar Land Rover και Aston Martin διέκοψαν επίσης τις αποστολές οχημάτων στη Ρωσία, καθώς οι κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία είχαν δημιουργήσει αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Την ίδια στιγμή η Stellantis έχει δημιουργήσει δύο ομάδες εργασίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Μία από τις ομάδες εργασίας παρακολουθεί τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ και τις ΗΠΑ στη Ρωσία και πώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμμορφωθεί με αυτές. Η άλλη παρακολουθεί την ασφάλεια του  προσωπικού της που εργάζεται στην Ουκρανία (71 άτομα).

Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά μέχρι νεωτέρας, ενώ η Daimler Truck δήλωσε επίσης ότι θα παγώσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στη Ρωσία με άμεση ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας της με τη ρωσική εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.

Η ένωση γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA δήλωσε ότι οι συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία διαταράσσουν τις διαδρομές των μεταφορών καθώς και τις οικονομικές συναλλαγές και ότι προετοιμάζεται για ελλείψεις σε μια σειρά πρώτων υλών. Ανέφερε ότι ο αντίκτυπος από τη σύγκρουση στη ναυτιλία, τις σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές επιδεινώνει τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού σε μια εποχή που τα επίπεδα αποθεμάτων ήταν ήδη χαμηλά.

Οι επιτώσεις ωστόσο δεν εξαντλούνται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Nissan ανέστειλε τις εξαγωγές οχημάτων προς τη Ρωσία λόγω των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών στην εφοδιαστική αλυσίδα που σχετίζονται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πούλησε 53.000 οχήματα στη Ρωσία πέρυσι, αναμένει «περαιτέρω προκλήσεις» που θα οδηγήσουν σε διακοπές της τοπικής παραγωγής.

Η Toyota θα σταματήσει την παραγωγή στο ρωσικό εργοστάσιό της από την Παρασκευή, ενώ οι εισαγωγές οχημάτων στη χώρα έχουν επίσης σταματήσει επ’ αόριστον λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού. Να σημειώσουμε ότι η Toyota είναι η κορυφαία ιαπωνική μάρκα της Ρωσίας, που παράγει περίπου 80.000 οχήματα στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη, το οποίο απασχολεί 2.000 εργαζόμενους.

Η Toyota είναι η πιο δημοφιλής ιαπωνική μάρκα στη Ρωσία, με δικό της εργοστάσιο στην Αγία Πετρούπολη που απασχολεί 2.000 εργαζόμενους

Η Honda Motor Co. σταματά τις εξαγωγές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στη Ρωσία, προσχωρώντας σε έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών παγκοσμίως που επιλέγουν να μην δραστηριοποιηθούν στη χώρα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.

Σε αυτές συγκατελέγεται και η Ford Motor η οποία, ως απάντηση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενημέρωσε τον εταίρο της κοινοπραξίας Sollers ότι αναστέλλει αμέσως τις δραστηριότητές της στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας.

Διαβάστε ακόμα:

Ενέργεια: Συναγερμός στην αγορά για τα αποθέματα της Ρεβυθούσας και τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου

Ο Αμπράμοβιτς προσπαθεί να απαλλαγεί από τη σκιά του Πούτιν (pic)

«Οπλισμένη» στον πόλεμο ακρίβειας και το 2022 η ελληνική οικονομία (πίνακας)

Exit mobile version