Συνήθως βέβαια ο Mασκ τουιτάρει και τα ταμεία (του) γεμίζουν. Αυτή τη φορά όμως δεν δίστασε επί της ουσίας να στραφεί εναντίον…του εαυτού του. Ούτε λίγο ούτε πολύ έριξε σκιές αμφιβολίας στην συμφωνία, υποβαθμίζοντας την προοπτική της.
Αυτή ήταν η απάντηση του Μασκ στο tweet ενός λογαριασμού fan club που ευχαριστούσε τον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου για τα κέρδη που αποκόμισαν τα μέλη του μετά την ανακοίνωση της Hertz.
Και δεν έμεινε εκεί αλλά διευκρίνισε ότι εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης και της πρακτικής αδυναμίας της Tesla να ανταποκριθεί πλήρως σε αυτήν η συμφωνία με την Hertz «έχει μηδενικό αντίκρισμα στον προϋπολογισμό της εταιρείας».
Όλα αυτά έγιναν την περασμένη Δευτέρα.
Την επόμενη ημέρα αυτής της δήλωσης η μετοχή της Tesla έπεσε κατά 3% για να κλείσει στα $1.171,97.
Να σημειώσουμε βέβαια ότι τον περασμένο μήνα η μετοχή σημείωσε άνοδο κατά 56%. Την ίδια ημέρα (Τρίτη) η Tesla ανακοίνωσε την ανάκληση 12.000 αυτοκινήτων της για ένα πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο λογισμικό, κάτι που ενδεχομένως μπορεί επίσης να επηρέασε την πτώση της μετοχής.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Hertz στην αρχική της ανακοίνωση διατύπωνε την πρόθεσή της να παραγγείλει 100.000 Tesla συνολική αξίας 4,2 δις δολαρίων. Εκείνη η ανακοίνωση, που έγινε στις 25/10 ήταν αρκετή για μια άνοδο της μετοχής της Tesla κατά 13% και το σπάσιμο του φράγματος του ενός τρις δολαρίων χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας για πρώτη φορά.
Το ράλι ανόδου συνεχίστηκε για πέντε ακόμα συνεδριάσεις και έφτασε σε limit-up στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την περασμένη Δευτέρα.
Η Hertz, η οποία διαπραγματεύεται την επανεισαγωγή της στοον δείκτη Nasdaq, έχει σημειώσει άνοδο 38% από την αρχή της περασμένης εβδομάδας.
Η παραγγελία 100.000 οχημάτων είναι ίση με το 10% της ετήσιας ικανότητας παραγωγής της Tesla. Μάλιστα η Hertz ανακοίνωσε ότι θα πληρώσει τα αυτοκίνητα με τιμές λιανικής.
«Το αρχικό ενδιαφέρον των πελατών μας ξεπερνά τις προσδοκίες μας» είχε αναφέρει εκείνες τις ημέρες ο προσωρινός CEO της Hertz, Mark Fields, την ίδια στιγμή που η επίσημη ιστοσελίδα της Hertz είχε σπάσει ρεκόρ επισκεψιμότητας, ειδικά στο portal των ενοικιάσεων. «Αυτό δείχνει ότι το μήνυμα που θέλαμε να στείλουμε έγινε δεκτό με ενθουσιασμό»
Κι ύστερα ήρθε το tweet του Μασκ. Το οποίο, για την ιστορία, δεν ήταν το πρώτο. Στις 25 Οκτωβρίου ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου τουιτάριζε και πάλι εκφράζοντας τον προβληματισμό του για την ενθουσιώδη αντίδραση της αγοράς στο άκουσμα της συμφωνίας. Εγραφε πιο συγκεκριμένα ότι έβρισκε «περίεργη» την αποτίμηση της Tesla δεδομένου ότι, όπως έλεγε, η εταιρεία του αντιμετωπίζει προβλήματα με την παραγωγή της και όχι με την ζήτηση.
Η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων έσπευσε να διαψεύσει τον Ελον Μασκ, αναφέροντας ότι ήδη έχουν αρχίσει οι παραδόσεις των αυτοκινήτων, οι οποίες μέχρι το τέλος του 2022 θα έχουν ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, μιλώντας στο CNBC, η επικεφαλής επικοινωνιακής πολιτικής της Hertz, Lauren Luster αρνήθηκε να προβεί σε λεπτομέρειες, αλλά ξεκαθάρισε πως η εταιρεία επιμένει στο σχέδιό της.
«Oπως ανακοινώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, η Hertz παρήγγειλε 100.000 ηλεκτρικά οχήματα της Tesla και επενδύει στις νέες δομές φόρτισης […] Οι παραγγελίες των Tesla ήδη έχουν αρχίσει. Παρατηρούμε μεγάλη ζήτηση για τα Tesla του στόλου μας, κάτι που αποδεικνύει τη δημοτικότητα των αυτοκινήτων της Tesla».
Να σημειώσουμε πάντως ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μασκ «τρολάρει» την ίδια του την εταιρεία. Τον Μάιο του 2020 έγραφε ότι κατά την γνώμη του η αξία της μετοχής της Tesla ήταν «υπερβολικά υψηλή».
Διαβάστε ακόμη:
Ο Μπιλ Γκέιτς στην Τουρκία – Γιατί αγοράζει τεράστιες εκτάσεις γης;
«Φρενίτιδα» για τα ακίνητα: Οι 7 λόγοι που οδηγούν σε ράλι την κτηματαγορά (pics+πίνακες)