search icon

Αυτοκίνητο

Ο Μάικ Μάνλεϊ (μάλλον) δεν έφυγε από τη Stellantis για τα χρήματα

Ελάχιστοι περίμεναν ότι ο πρώην CEO της FCA και μέχρι πριν από λίγες μέρες επικεφαλής της Stellantis Americas, θα αποχωρούσε από τον νέο αυτοκινητικό γίγαντα για να αναλάβει τη θέση του CEO σε μία εταιρεία λιανικών πωλήσεων αυτοκινήτων, έστω κι αν αυτή είναι η μεγαλύτερη των ΗΠΑ

Πριν από μερικές ημέρες η AutoNation, ο μεγαλύτερος ντίλερ λιανικής στην αγορά των ΗΠΑ, με 300 καταστήματα σε όλη τη χώρα και πωλήσεις που τον Ιούνιο του 2021 ξεπέρασαν τα 13 εκατομμύρια οχήματα, έκανε το μεγάλο μπαμ, ανακοινώνοντας την πρόσληψη του Βρετανού Μάικ Μάνλεϊ ως νέου CEO της εταιρείας. Ο Μάικ Μάνλεϊ ήταν ο CEO της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και επικεφαλής του αμερικανικού κλάδου της Stellantis, της εταιρείας που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της FCA με την PSA.

Δεν ξέρουμε αν και ποιες αναταράξεις θα προκαλέσει η αποχώρηση του Μάνλεϊ από τον νεοσυσταθέντα γιγαντιαίο όμιλο της Stellantis, αλλά μπορούμε ευλόγως να υποθέσουμε ότι οι αιτίες που τον ώθησαν στην αποχώρηση δεν είναι πρωτίστως οικονομικές.

Από τη μία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Μάνλεϊ, μετά την συγχώνευση έπαψε να είναι το νο.2 στην εταιρεία (μετά τον Τζον Ελκαν) και αναφερόταν πλέον στον Κάρλος Ταβάρες, τον Γάλλο πρώην CEO της PSA και νυν CEO και εκτελεστικό διευθυντή της Stellantis.

Η αλήθεια είναι ότι η AutoNation έδωσε αρκετά χρήματα για να φέρει τον Μάνλεϊ στις τάξεις της, αλλά όχι τόσα πολλά ώστε να τον δελεάσει μόνο το χρηματικό σκέλος της πρότασης. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο Μάνλεϊ στην τελευταία χρονιά του ως CEO της FCA, το 2019, είχε απολαβές της τάξης των 14,45 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, ο νέος CEO της αμερικάνικης εταιρείας θα έχει ως βασικό ετήσιο μισθό 1,3 εκατ. δολάρια και θα εισπράξει επίσης 1,5 εκατομμύριο ως μπόνους πρόσληψης την 1η Νοεμβρίου, οπότε και αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά του, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο CEO επί πολλά χρόνια, Μάικ Τζάκσον.

Η επίσημη πρόσληψη του Μάνλεϊ έγινε στις 9 Σεπτεμβρίου. Εκείνη την ημέρα υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με τη γιγαντιαία εταιρεία λιανικών πωλήσεων αυτοκινήτων, η οποία κατόπιν θα ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπέγραψαν οι δύο πλευρές ο Μάνλεϊ θα έχει την ευκαιρία να τετραπλασιάσει τον βασικό ετήσιο μισθό του μέσω διαφόρων μπόνους, που θα ξεκινήσουν από το 2022.

Θα του δοθούν επίσης 6,7 εκατ. δολάρια σε μετοχές με περιορισμένο δικαίωμα άσκησης που βασίζεται στο ότι η συνεργασία δεν θα λυθεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, καθώς και 7,2 εκ. δολάρια ετησίως από κέρδη των μετοχών της εταιρείας, ένα δικαίωμα που επίσης θεμελιώνεται από το 2022.

Ο Μάνλεϊ δικαιούται συγκεκριμένο ποσό αποζημίωσης αν απολυθεί από την AutoNation χωρίς εύλογη αιτία ή αν παραιτηθεί για εύλογη αιτία.

Θα πρέπει να επιστρέψει όλα τα μπόνους αν κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους αποχωρήσει από την εταιρεία χωρίς επαρκή αιτιολόγηση ή αν απολυθεί με επαρκή αιτιολόγηση.

Τα υπόλοιπα προνόμια του Μάνλεϊ είναι τυπικά για CEO μεγάλης εταιρείας και περιλαμβάνουν την ετήσια κάλυψη εξόδων οχήματος μέχρι τα $45.000, τη χρήση του εταιρικού αεροσκάφους για επαγγελματικά, οδοιπορικά, αποζημίωση μέχρι $20.000 για οικονομικό και φορολογικό προγραμματισμό και αποζημίωση μέχρι $25.000 για την κάλυψη των αμοιβών του δικηγόρου που χειρίζεται το συμβόλαιό του.

Διαβάστε ακόμα:

Προϋπολογισμός: Το Ταμείο Ανάκαμψης… στήριξε τα έσοδα – Ποιοι φόροι δεν απέδωσαν

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Δείτε το νέο business Lounge της Aegean (pics)

Bloomberg: Nτομάτες και αγγούρια τα νέα «θύματα» της ενεργειακής κρίσης

Exit mobile version