search icon

Αυτοκίνητο

Ο επικεφαλής της Volvo προειδοποιεί τους ανταγωνιστές ότι κινούνται πολύ αργά στα EV

Ο διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας λέει ότι η έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα προσδιορίζει το μέλλον της Volvo.

Σχολιάζοντας την πιο αργή μετάβαση των ανταγωνιστών της προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ο νέος επικεφαλής της Volvo Cars, Jim Rowan, είπε ότι είναι κακή ιδέα για μια αυτοκινητοβιομηχανία να στραφεί προς ένα ηλεκτρικό μέλλον ενώ συνεχίζει να αναπτύσσει μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Οποιος επενδύει ταυτόχρονα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κινδυνεύει να χάσει την αγορά», δήλωσε ο Rowan σε μια επικονωνία των μετόχων την περασμένη εβδομάδα.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα από τα πιο επιθετικά χρονοδιαγράμματα ηλεκτροκίνησης της αγοράς, φιλοδοξώντας να καταστεί πλήρως ηλεκτρική παγκοσμίως μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας.

Η Volvo θα παρουσιάσει φέτος δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα και θα λανσάρει ένα νέο EV κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια. ¨Οπως δήλωσε ο Rowan, το μεγάλο SUV EX90 και ένα μικρό crossover στη βάση της γκάμας θα βγουν στην παραγωγή μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ο Rowan είπε ότι μια επιθετική επενδυτική στρατηγική θα καταστήσει την σουηδική ικανή να κεφαλαιοποιήσει τη ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για EV παγκοσμίως. «Το μεγάλο πρόβλημα με τις μεταβάσεις του κλάδου είναι ότι αν δεν επενδύσεις μπροστά από την καμπύλη, τότε χάνεις αυτό το σημείο καμπής και δεν είσαι έτοιμος όταν θα αλλάξει η αγορά», είπε. «Εμείς επενδύουμε μπροστά από την καμπύλη».

Σύμφωνα με στοιχεία της LMC Automotive, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 72% παγκοσμίως, σε 7,97 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι. Σχεδόν το 10% των νέων ελαφρών οχημάτων που πωλήθηκαν το 2022 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, σημείωσε η LMC.

«Η αγορά κινείται προς την ηλεκτροκίνηση και καλύτερα είναι να μας βρει προετοιμασμένους», είπε ο Rowan. «Ήμασταν αρκετά τολμηροί ώστε επενδύσουμε πριν από αυτό το σημείο καμπής, το οποίο ξέρουμε ότι θα έρθει».

Τα EV αντιπροσώπευαν το 11% των παγκόσμιων πωλήσεων της Volvo πέρυσι σε σύγκριση με 4% το προηγούμενο έτος. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας η Volvo αναμένει ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεών της. Αλλά η μακροπρόθεσμη δυναμική μετριάζεται από βραχυπρόθεσμες δυσκολίες.

Τα περιθώρια κέρδους της Volvo στα EV πλήττονται από το υψηλό κόστος πρώτων υλών, κυρίως στο λίθιο, βασικό στοιχείο στις μπαταρίες των οχημάτων. «Αυτό είναι λίγο πολύ το μόνο πράγμα που εμποδίζει την υιοθέτηση σε πλήρη κλίμακα», είπε ο Rowan. «Τα προβλήματα στην εξόρυξη και την επεξεργασία λιθίου αυξάνουν την τιμή», συνέχισε.

«Είμαστε σε συζητήσεις με ορυχεία και εργοστάσια επεξεργασίας για να αποκτήσουμε άμεση πρόσβαση στο λίθιο με πιο προβλέψιμο κόστος», είπε. Ο Rowan ισχυρίστηκε ότι οι τεχνολογίες μπαταριών, όπως ο φωσφορικός σίδηρος λιθίου, θα συμβάλλουν στη μείωση του κόστους των μπαταριών και θα φέρουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων σε ευθυγράμμιση με τις ισοδύναμες εκδόσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Πιστεύουμε ότι θα φτάσουμε στην ισοτιμία έως το 2025. Οταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο καμπής η αγορά θα αρχίσει να πηγαίνει προς την πλήρη υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς».

Τα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα διπλασιάσουν τον αριθμό των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο χαρτοφυλάκιο της Volvo και θα αυξήσουν το μερίδιο της εταιρείας στην αγορά EV το επόμενο έτος.

Ηδη η ζήτηση για τη νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volvo, το ΕΧ90, είναι «πέρα από τις προσδοκίες μας», όπως δήλωσε ο Rowan, προσθέτοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη θα συμβάλλει αποφασιστικά στον εξηλεκτρισμό της εταιρείας. Ωστόσο παραδέχτηκε ότι η προσφορά φέτος θα είναι περιορισμένη λόγω του ότι η παραγωγή δεν θα ξεκινήσει πριν από το τέταρτο τρίμηνο.

Η εταιρεία ερευνών AutoForecast Solutions αναμένει ότι η παραγωγή του EX90 που θα κατασκευάζεται στο Charleston των ΗΠΑ θα φτάσει τις 60.000 μονάδες το πρώτο πλήρες ημερολογιακό έτος. Το μικρό crossover, που αναμένεται να ονομάζεται EX30, θα βρίσκεται στη βάση της ηλεκτρική γκάμας της Volvo, κάτω από τα XC40 και C40 και θα μοιράζεται την αρχιτεκτονική «βιώσιμης εμπειρίας» την οποία η Volvo αναπτύσσει σε συνεργασία με τη μητρική εταιρεία Zhejiang Geely Holding Group.

Η AutoForecast Solutions αναμένει ότι η παραγωγή του EX30 θα φτάσει τα 40.000 οχήματα το πρώτο πλήρες ημερολογιακό έτος. Η Volvo θα προσφέρει το EX30 μέσω της συνδρομητικής της υπηρεσίας οχημάτων. «Αυτό θα μας επιτρέψει να μιλήσουμε με νέους πελάτες… και σε πολλές περιπτώσεις με όσους έρχονται στην αγορά αυτοκινήτου για πρώτη φορά επειδή θα είναι πολύ προσιτό», είπε ο Rowan.

Διαβάστε ακόμη 

UBS: Η οικονομία της Ελλάδας θα εκπλήξει θετικά – «Ταύρος» για ομόλογα και τράπεζες το 2023

Πού οδηγεί η άνοιξη στο Χρηματιστήριο

Πώς θα λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα την Καθαρά Δευτέρα

Exit mobile version