Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, αναμένει από τα εργατικά συνδικάτα να κάνουν προτάσεις για το πώς να μειώσουν το κόστος και να κλείσουν το χάσμα με τους ανταγωνιστές, κατά τη διάρκεια των συνομιλιών που ξεκίνησαν για το κλείσιμο εργοστασίων και τις νέες μισθολογικές συμφωνίες.
Η VW νωρίτερα αυτό το μήνα ακύρωσε μακροχρόνιες συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας και δήλωσε ότι εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά.
Αυτό προκάλεσε σύγκρουση με τα συνδικάτα που έχουν υποσχεθεί σθεναρή αντίσταση. Σε μια ένδειξη του πόσο τεταμένη έχει γίνει η κατάσταση, οι συνομιλίες για μια νέα μισθολογική συμφωνία και μελλοντικούς προϋπολογισμούς ξεκίνησαν στις 25 Σεπτεμβρίου, ένα μήνα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
Τα συνδικάτα έχουν αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων, αφήνοντας ωστόσο αναπάντητο το ερώτημα από πού θα προέλθουν οι εξοικονομήσεις χωρίς περικοπές θέσεων εργασίας. «Αναμένω να δω συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου να σημειωθεί πρόοδος για την περικοπή του κόστους», δήλωσε ο Blume στο τηλεοπτικό δίκτυο RTL/ntv.
«Το κόστος εργασιών στη Volkswagen είναι πολύ υψηλό σε σύγκριση με τον διεθνή ανταγωνισμό», δήλωσε ο Blume, προσθέτοντας ότι ο όμιλος θα επανεξετάσει όλες τις παραμέτρους τις επόμενες εβδομάδες σχετικά με τις περικοπές του κόστους ανάπτυξης, υλικών, σταθερών, κατασκευής και λιανικής.
Είπε ότι το κόστος εργασίας στη Γερμανία είναι διπλάσιο από το ευρωπαϊκό μέσο επίπεδο, λέγοντας επίσης στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ZDF ότι ο στόχος είναι να επιτευχθεί μια ευρεία συμφωνία για επενδύσεις και εργασιακές συμφωνίες φέτος.
Τα σχόλια του Blume έγιναν στο περιθώριο της συνάντησης που είχαν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές με τον Γερμανό υπουργό Οικονομίας Robert Habeck στις 23 Σεπτεμβρίου σχετικά με την υγεία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μετά τη συνάντηση, ο Habeck δήλωσε ότι τα τρία κόμματα του κυβερνώντος συνασπισμού της Γερμανίας θα προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τις διαφορές τους και να αναζητήσουν τρόπους για να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Ο υπουργός Οικονομικών Christian Lindner είχε αφήσει νωρίτερα να εννοηθεί ότι είναι απίθανο να υποστηρίξει μια πρόταση από το κόμμα SPD για την επαναφορά ενός μπόνους απόσυρσης αξίας 6.000 ευρώ για τους οδηγούς που ανταλλάσσουν το αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης τους με ένα ηλεκτρικό όχημα.
«Δεν θέλω να επικεντρωθώ στις προτάσεις άλλων κομμάτων αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Lindner, ένα δημοσιονομικό «γεράκι» που είναι πρόεδρος των Ελεύθερων Δημοκρατών, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο. Ήταν η πιο πρόσφατη απόδειξη διαφωνίας εντός της δυσκίνητης κυβερνητικής συμμαχίας, η οποία έχει διαφωνήσει δημοσίως για πολλά θέματα τους τελευταίους μήνες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κλονιστεί από την πτώση της ζήτησης για τα ηλεκτρικά οχήματα, αφότου πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής, μείωσαν ή κατάργησαν τα οικονομικά κίνητρα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης πληγεί ιδιαίτερα από τη φθίνουσα ζήτηση στην κινεζική αγορά, μια βασική αγορά για τις VW, Mercedes-Benz και BMW.
Διαβάστε ακόμη:
Brain regain: Πώς επιστρέφουν τα χαμένα ταλέντα στην Ελλάδα
H μάχη για τα €350 εκατ. στην αγορά γιαουρτιού (pics)
Στη μάχη για το δημογραφικό: Γενναιόδωρα μπόνους για τις γεννήσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ