Η τρίτη συνεχόμενη θητεία του Toyoda, ο οποίος ανέλαβε τη συγκεκριμένη θέση το 2018, θα τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο του 2022, σύμφωνα με την ανακοίνωση του συνδέσμου στις 18 Νοεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια της προεδρίας του ο 65χρονος πλέον Toyoda υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της διατήρησης σημαντικού μέρους της παραγωγής των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών εντός της χώρας τους.
Επίσης κατέβαλε πολύ μεγάλες προσπάθειες για την αναβάθμιση της έκθεσης αυτοκινήτου του Τόκυο το 2019, η οποία έκτοτε αναβλήθηκε για δύο συνεχόμενες χρονιές εξαιτίας της πανδημίας και αναμένεται να διεξαχθεί και πάλι το 2023.
Η επαναβεβαίωση της εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του Toyoda από πλευράς των υπόλοιπων Ιαπώνων κατασκευαστών είχε ως σκεπτικό ότι χρειάζεται ένας άνθρωπος με παγκόσμιο κύρος.
Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο επίσης ότι o Toyoda ως επικεφαλής της δικής του εταιρείας έχει διαχειριστεί με επιτυχία εξαιρετικά κρίσιμα θέματα, όπως τον σταδιακό εξηλεκτρισμό και την ταυτόχρονη διατήρηση των θέσεων εργασίας, ενώ την ίδια στιγμή είναι ένθερμος υπέρμαχος της οδηγικής ευχαρίστησης.
Να σημειώσουμε ότι ο Akio Toyoda είναι επικεφαλής της Toyota Motor από το 2009, κάτι που τον κάνει τον μακροβιότερο CEO από οποιονδήποτε άλλο επικεφαλής ιαπωνικής εταιρείας αυτή την στιγμή.
Η προεδρία του συνδέσμου των ιαπώνων κατασκευαστών αυτοκινήτου συνήθως εναλλάσσεται κάθε δύο χρόνια ανάμεσα στην Toyota, τη Nissan και την Honda. Δεδομένου ωστόσο ότι οι CEO των τελευταίων δύο είναι σχετικά νέοι στη θέση τους, ζήτησαν από τον βετεράνο επικεφαλής της Toyota να παραμείνει στο τιμόνι του συνδέσμου για δύο ακόμα χρόνια.
«Τα μέλη του συνδέσμου μου ανέφεραν ότι ο κλάδος μας βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μία κρίσιμη φάση δομικών αλλαγών, με πρωταρχικό στόχο το μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα, επομένως θα επιθυμούσαν να δουλέψουν κάτω από την παρούσα ηγεσία» ανέφερε ο Toyoda σε μία διαδικτυακή ενημέρωση που έγινε για το θέμα και συνέχισε:
«Αποφάσισα να αποδεχτώ την πρόταση, διότι τίποτε δεν θα με χαροποιήσει περισσότερο αν η δική μου εμπειρία στην αντιμετώπιση κρίσεων συμβάλλει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε ως κλάδος τη δεδομένη στιγμή. Θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για το μέλλον της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της χώρας μου γενικότερα».
Η βασικότερη πρόκληση της τρίτης θητείας του Toyoda είναι ασφαλώς η «κούρσα» που πρέπει να κάνουν οι Ιάπωνες κατασκευαστές προς τον εξηλεκτρισμό και την ουδετεροποίηση των ρύπων τους, δεδομένου ότι η ιαπωνική κυβέρνηση έχει θέση ως απώτατο όριο για την πραγματοποίηση του παραπάνω στόχου το 2050.
Πέρα από την ανανέωση της θητείας του Akio Toyoda o JAMA ανακοίνωσε ότι θα διορίσει αντιπροέδρους τόσο από τον κλάδο των λεωφορείων και των φορτηγών όσο και των μοτοσυκλετών προκειμένου να συντονιστούν καλύτερα οι προσπάθειες για συνολική μείωση των εκπομπών ρύπων. Αντιπρόεδροι θα είναι επίσης οι CEO των Nissan και Honda, Makoto Uchida και Toshihiro Mibe.
Διαβάστε ακόμη:
Καταρρέει το πρώτο ελληνικό crypto – Πώς το όνειρο των επενδυτών κατέληξε σε «εφιάλτη»
Νέα μέτρα: Τι ισχύει από Δευτέρα για ανεμβολίαστους σε κομμωτήρια, γήπεδα, λιανεμπόριο (vid)
Patmos Marine: Η εταιρεία που έφτιαξε το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό πλοίο (pics)