Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Nissan και η Renault θα προβούν σε ανακοίνωση τις επόμενες ημέρες σχετικά με την αναδιαρθρωμένη συμμαχία τους, ενώ έχουν ήδη οριστικοποιήσει τη συμφωνία, επισφραγίζοντας 10 μήνες μερικές φορές τεταμένων διαπραγματεύσεων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν μια συμφωνία-πλαίσιο τον Φεβρουάριο και είχαν ως στόχο να ολοκληρώσουν τις διαπραγματεύσεις ήδη από τον Μάρτιο. Σύμφωνα με το πλαίσιο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα πάρει έως και το 15% της νέας μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, Ampere, ενώ η Renault θα μειώσει το μερίδιό της κατά 43% στη Nissan.
Όπως ανέφερε το πρακτορείο Reuters, αυτό το χρονοδιάγραμμα επεκτάθηκε όταν ανώτερα στελέχη της Nissan αμφισβήτησαν κάποια σημεία της συμφωνίας, επικαλούμενοι την ανάγκη καλύτερης προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας της Nissan, ανέφερε το Reuters.
Η καθυστέρηση περιέπλεξε την προσπάθεια της Nissan να θέσει τη δεκαετή σχέση της με τη Renault σε πιο ισότιμη βάση. Τα στελέχη της Nissan προσπάθησαν να εξισορροπήσουν τη συμμαχία που χτίστηκε από τον πρώην πρόεδρο Carlos Ghosn αμέσως μετά την αποπομπή του που προκάλεσε πολύ σοβαρές αναταραχές στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Άτομα που παρακολούθησαν την πορεία των διαπραγματεύσεων ανέφεραν ότι η Nissan επιδίωξε να καθορίσει ένα χαμηλότερο όριο για τη δεσμευμένη στρατηγική επένδυσή της στην ηλεκτρική μονάδα της Renault, το οποίο θα είναι κάτω από το μέγιστο 15% που ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο.
Το μέγεθος της επένδυσης εξαρτάται τελικά από την αξία της Ampere, αλλά το πιθανότερο είναι τελικά η Nissan να πάρει λιγότερο από το 10%. «Η Nissan και η Renault συμμετέχουν σε εποικοδομητικές και συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις. Θα προβούμε σε δήλωση εν ευθέτω χρόνω όταν ολοκληρωθούν οι συμφωνίες», ανέφερε η ιαπωνική εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι αναμένει να εισαγάγει την Ampere σε αρχική δημόσια προσφορά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Πηγές ανέφεραν ότι η νεοφυής μονάδα θα μπορούσε να αποτιμηθεί έως και 10 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Renault θέλει να προσελκύσει στην Ampere όσους περισσότερους επενδυτές μπορεί, δεδομένων των τεράστιων επενδύσεων που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και τη συνδεσιμότητα. Ένας εκπρόσωπος της Mitsubishi Motors, του μικρότερου εταίρου στης Συμμαχίας, δήλωσε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να εξετάζει το ενδεχόμενο επένδυσης στην Ampere, αλλά ότι τίποτα δεν έχει αποφασιστεί. Αντίθετα, ο αμερικανικός γίγαντας ημιαγωγών Qualcomm έχει ήδη δηλώσει ότι θα επενδύσει.
Σύμφωνα με πηγές που δεν θέλουν να κατονομαστούν οι συζητήσεις έχουν επικεντρωθεί στον τρόπο αντιμετώπισης της μελλοντικής πνευματικής ιδιοκτησίας -συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας που μπορεί να μην υπάρχει ακόμη.
Οι συνομιλίες έχουν επίσης καθυστερήσει καθώς το διοικητικό συμβούλιο της Nissan αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει έναν ισχυρισμό ότι ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida παρακολουθούσε τον μέχρι πρότινος CFO, Ashwani Gupta, αφού ο τελευταίος εξέφρασε την αντίθεσή του σε ορισμένους όρους της νέας συνεργασίας με τη Renault.
Ο Gupta, ο οποίος θεωρούνταν ως το φαβορί για να γίνει διευθύνων σύμβουλος της Nissan, έφυγε από τη Nissan τον Ιούνιο. Με το κλείσιμο της αναδιαρθρωμένης συμφωνίας της Renault, τα στελέχη της Nissan έχουν την ευκαιρία να στραφούν σε άλλες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας μεσοπρόθεσμης προσαρμογής της στρατηγικής και μιας αλλαγής στην προσέγγιση της κινεζικής αγοράς, όπου οι πωλήσεις της Nissan, αλλά και άλλων παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών μειώνονται.
Διαβάστε ακόμη
Νομοσχέδιο το φθινόπωρο και καινούργια μέτωπα κατά της φοροδιαφυγής
Οικογένεια Λιβάνη: Βγαίνει στο σφυρί η «Ελληνική Ρίζα» (pics)
Φρενίτιδα για τους Παξούς – Σταθερά στο 100% η πληρότητα μετά το Maestro του Παπακαλιάτη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ