Μέχρι το 2027 η Nissan θα λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά έξι νέα μοντέλα. Δεν διευκρινίστηκαν τα συστήματα κίνησης των μοντέλων αυτών, αλλά ο Uchida δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η εταιρεία θα ακολουθήσει μια «ισορροπημένη προσέγγιση» στο μείγμα μεταξύ ηλεκτρικών και υβριδικών.
Η δέσμευση της Nissan τα EV να αντιπροσωπεύουν το 40% των συνολικών πωλήσεών της στην Ευρώπη μέχρι τον Μάρτιο του 2027 είναι η πιο δύσκολη που έθεσε για το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Nissan αναμένει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 20% των συνολικών πωλήσεων μέχρι εκείνη την ημερομηνία, με στόχο να το αυξήσουν στο 40% μέχρι το 2030. Η Nissan πρόσθεσε ότι θα λανσάρει το τρίτης γενιάς υβριδικό σύστημα e-Power στην Ευρώπη.
Η ανακοίνωση ότι τα υβριδικά μοντέλα θα είναι μεταξύ των νέων λανσαρισμάτων αποτελεί μια σαφή υπαναχώρηση από την υπόσχεση που δόθηκε πέρυσι ότι όλα τα νέα λανσαρίσματα της Nissan στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Nissan δήλωσε ότι αναμένει όλες οι πωλήσεις της στην Ευρώπη να είναι πλήρως ηλεκτρικές μέχρι το 2030. Η εταιρεία δεν επανέλαβε αυτόν τον ισχυρισμό κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης για το μεσοπρόθεσμο σχέδιο, που ονομάζεται Nissan Arc.
Η Nissan ανακοίνωσε προηγουμένως σχέδια για τέσσερα νέα ηλεκτρικά οχήματα για την Ευρώπη, ωστόσο δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα για τα λανσαρίσματα. Τουλάχιστον τρία αναμένονται πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία λήξης του μεσοπρόθεσμου σχεδίου, στις 31 Μαρτίου 2027.
Η Nissan δυσκολεύεται να κρατήσει το μερίδιό της στα EV στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός ότι ήταν η πρώτη που παρουσίασε ένα προσιτό, συμπαγές EV στην περιοχή, όταν ξεκίνησε τις πωλήσεις του Leaf το 2010.
Η εταιρεία πούλησε 28.625 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη πέρυσι, που ισοδυναμεί με μερίδιο μόλις 9,7%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan μειώθηκαν κατά 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω της μείωσης της ζήτησης Leaf, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce.
Η Nissan κατασκευάζει επί του παρόντος μόνο ένα EV για την Ευρώπη, το μεσαίο SUV Ariya. Τον Μάρτιο η Nissan σταμάτησε την παραγωγή του Leaf στο μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας στην Ευρώπη, στο Σάντερλαντ της Αγγλίας.
Η Nissan ετοιμάζει έναν αντικαταστάτη για το Leaf, αλλάζοντας το σε ένα στυλ αμαξώματος SUV από χάτσμπακ. Ο νέος σχεδιασμός θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει τις περίεργες αναλογίες των δύο πρώτων γενιών του Leaf, οι οποίες χρησιμοποίησαν μια πλατφόρμα προσαρμοσμένη από αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το νέο Leaf αναμένεται να αποκαλυφθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους και να κυκλοφορήσει το 2025.
Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει πέρσι, η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζει επίσης τους ηλεκτρικούς αντικαταστάτες των SUV Juke και Qashqai που θα κατασκευάζονται εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ, χωρίς ωστόσο ούτε σε αυτή την περίπτωση να έχει δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα. Από αυτά τα δύο αυτοκίνητα, το Juke αναμένεται πρώτο, με πιθανή ημερομηνία λανσαρίσματος το 2025.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι η Nissan σχεδιάζει επίσης τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Micra το οποίο ωστόσο θα εξελιχθεί και θα κατασκευαστεί από την Renault. Το αυτοκίνητο θα βασίζεται στο νέο ηλεκτρικό Renault 5 που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Διαβάστε ακόμη
Mητσοτάκης: Στα 830 ευρώ ο κατώτατος μισθός από την 1η Απριλίου
Εγνατία: Από 28% έως 32% οι αναπροσαρμογές στα διόδια
Οι 4+1 «Εντολές» του Σπύρου Θεοδωρόπουλου προς τους νέους επιχειρηματίες (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ