Η αυτοκινητοβιομηχανία μετασχηματίζεται και προετοιμάζεται για την μετάβασή της στην νέα εποχή. Χρόνο με το χρόνο ο κλάδος του αυτοκινήτου αλλάζει και στοχεύει σε μειωμένες εκπομπές ρύπων. Πλέον είναι ζήτημα χρόνου να αυξηθούν θεαματικά τα ποσοστά πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας φέρνει μαζί της και αλλαγές στην αγορά των πρώτων υλών. Σήμερα ένα από τα βασικά στοιχεία για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι το νικέλιο, που λόγω της ποικιλομορφίας του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς τομείς. Χρησιμοποιείται τόσο στην κατασκευή ανοξείδωτου χάλυβα όσο και στην παραγωγή καταλυτικών μετατροπέων.
Η κατανάλωσή του στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αποδεικνύεται, ωστόσο, ότι το νικέλιο έχει σημαντική εφαρμογή στην αυτοκινητοβιομηχανία, βάσει της οποίας αναμένεται ότι η ζήτηση για αυτό το υλικό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον, καθώς αυτό αποτελεί βασικό συστατικό στην παραγωγή υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα κράματα νικελίου χρησιμοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Λόγω της υψηλής ευελιξίας και αντοχής τους, χρησιμοποιούνται για την κατασκευή εξαρτημάτων προφυλακτήρα και τροχών, καθώς και μπουζί ή στροβιλοσυμπιεστών. Αυτό το υλικό προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό αντοχής και ευελιξίας, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για την παραγωγή εξαρτημάτων αυτοκινήτου.
Το νικέλιο χρησιμοποιείται, επίσης, και στην παραγωγή ηλεκτρικών μπαταριών. Χρησιμοποιείται ως βάση για μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες είναι οι επικρατέστερες σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Λόγω των ιδιοτήτων του, το νικέλιο είναι ιδανικό για μπαταρίες υψηλότερης ισχύος και επομένως, μπορεί να διαδραματίσει θεμελιώδη ρόλο στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.
Με την ανάπτυξη των μπαταριών, θα έχουμε παράλληλη αύξηση του ποσοστού νικελίου. Σύμφωνα με προβλέψεις, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αυξηθεί έως και περίπου το 60% έως το 2040. Επί του παρόντος το ποσοστό αυτό είναι περίπου 2%. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένδειξη ότι η ηλεκτροκίνηση πρόκειται να λάβει σημαντική ώθηση τα επόμενα χρόνια, με μια διαρκώς αυξανόμενη ανοδική τάση.
Στην Ευρώπη όπου μετά το 2035 δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που να ρυπαίνουν το περιβάλλον, η χρησιμοποίηση του νικελίου θα είναι υψηλή. Η παγκόσμια ζήτηση νικελίου για μπαταρίες EV ήταν περίπου 60.000 τόνοι το 2018. Εκτιμάται ότι η αγορά αυτού του τύπου μπαταριών θα μπορούσε να αυξηθεί έως και δέκα φορές μέχρι το 2025. Υπό αυτές τις συνθήκες, η ζήτηση για νικέλιο είναι επίσης πιθανό να αυξηθεί στον ίδιο βαθμό. Έτσι, τα κοιτάσματα αυτής της πρώτης ύλης που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να ανέλθουν σε περίπου 600.000 τόνους το 2025.
Η Ινδονησία, που είναι μια χώρα με τα μεγαλύτερα αποθέματα νικελίου στον κόσμο, γνωρίζει καλά τη σημασία της συγκεκριμένης πρώτης ύλης και προετοιμάζεται για τις επόμενες δεκαετίες. Το 2020, οι αρχές της χώρας απαγόρευσαν τις εξαγωγές του μεταλλεύματος, εξαιτίας της αναμενόμενης αύξησης της ζήτησης. Παρόλα αυτά, οι ξένες πωλήσεις επεξεργασμένων προϊόντων νικελίου εξακολουθούν να επιτρέπονται εκεί. Με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση της Ινδονησίας θέλει να δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για τη λειτουργία εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται σταθερά. Συνεπώς, στο μέλλον, η Ινδονησία μπορεί να διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Τέλος, να επισημάνουμε ότι η υψηλή ζήτηση για νικέλιο εντοπίζεται κυρίως σε χώρες που ταυτίζονται με υψηλά επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης, όπως η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Ταϊβάν και η Γερμανία.
Διαβάστε ακόμη
UBS: Τι «είδε» στην Αθήνα ο οίκος και τι «έμαθε» στα ραντεβού με τους τραπεζίτες
Islalink- Fiera: Τα εγκαίνια του project IONIAN και οι επενδύσεις 150+ εκατ. ευρώ στην Ελλάδα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ