Ο φιλόδοξος στόχος της Evergrande New Energy Vehicle (NEV) να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στην ηλεκτροκίνηση έως το 2025 πλέον φαντάζει απίθανος.
Η Evergrande New Energy Vehicle είναι θυγατρική της κινεζικής Evergrande, του κατασκευαστικού Ομίλου που τις τελευταίες μέρες τρομοκρατεί τις αγορές με το ενδεχόμενο κατάρρευσης του, καθώς ο ένας μετά τον άλλο οι οίκοι αξιολόγησης προχωρούν σε υποβάθμισή του.
Είχε προηγηθεί η ενημέρωση του Ομίλου για καθυστερήσεις στις πληρωμές και ενδεχόμενη αδυναμία αποπληρωμής των δανειακών του υποχρεώσεών που ανέρχονται στο θηριώδες ποσό των $304 δισ.
Μόλις λίγους μήνες πριν, τα χρέη της Evergrande ήταν $110 δισ. και η θυγατρική της και ραγδαία ανερχόμενη New Energy Vehicle (NEV) ήταν η διέξοδός της με κεφαλαιοποίηση στα 87 $δισ. που ξεπερνούσε ακόμα και αυτή της Ford. Και μάλιστα, ενώ η νεοσύστατη NEV -σε αντίθεση με την ιστορική Ford- δεν είχε κυκλοφορήσει και πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο.
Τον Απρίλιο, η NEV συμμετείχε στην έκθεση αυτοκινήτου στη Σαγκάη προκαλώντας αίσθηση, καθώς παρουσίασε εννέα μοντέλα… μη διαθέσιμα.
Κανένα δεν βρίσκονταν σε στάδιο μαζικής παραγωγής και ο χρονικός ορίζοντας έναρξής της, τότε, είχε προσδιοριστεί για το 2022.
Σε διάστημα μικρότερο των 5 μηνών από την πρώτη της εμφάνιση σε έκθεση και την αποτίμηση των $87 δισ. η NEV έχει χάσει τα $80 δισ. της κεφαλαιοποίησής της.
Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ πλέον βρίσκεται σε ένα καθοδικό σπιράλ, με τη μητρική της Evergrande να δηλώνει την Τρίτη ότι αντιμετωπίζει «τρομερές» πιέσεις ρευστότητας και ότι δεν έχει καταγράψει «καμία ουσιαστική πρόοδο» στα σχέδια της για την πώληση μεριδίου της NEV. Οι ανακοινώσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση κατά 28% της μετοχή της NEV. Η μετοχή της έχει σημειώσει «βουτιά» κατά 95% από τα υψηλά της.
Στα αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει τον περασμένο μήνα η NEV ανέφερε ότι εάν βραχυπρόθεσμα δεν κατάφερνε να προσελκύσει περισσότερα κεφάλαια, ενδεχομένως να καθυστερήσει την έναρξη παραγωγής αυτοκινήτων.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η ραγδαία πτώση της μετοχής της NEV απέχει εντυπωσιακά από τις μέρες δόξας που κατέγραφε μόλις στις αρχές χρόνου όταν σημείωνε ράλι ανόδου κατά 750% και ήταν η πιο «hot» επιλογή στην με τις μετοχές εταιρειών ηλεκτροκίνησης (EV) και ενώ οι επενδυτές διαγκωνίζονταν για να χρηματοδοτήσουν εταιρείες «τύπου Tesla», μεταξύ των οποίων και οι κινεζικές startups Li Auto, Xpeng και Nio, που είναι εισηγμένες στο αμερικανικό Χρηματιστήριο.
Διαβάστε ακόμα:
BofA: Οι ελληνικές τράπεζες αποκτούν νέα δυναμική
Έρχεται μεγάλο «ψαλίδι» φόρων στην πιο ακριβή αγορά κατοικιών στην Ευρώπη
Attica Bank: Τι προτείνεται για την ΑΜΚ – Μακέδος: Έτος – σταθμός το 2021 για την τράπεζα