Οι κάτοχοι παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με σημαντικές αλλαγές, καθώς οι πολιτικές για τον περιορισμό των ρύπων εντείνονται.
Οι νέες εξελίξεις επηρεάζουν άμεσα την κυκλοφορία και την ιδιοκτησία των οχημάτων diesel, με βασικό στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας. Στη χώρα μας, η κυβέρνηση προχωρά αρχικά στην αυστηροποίηση των μέτρων για τον έλεγχο εκπομπών ρύπων, με έμφαση στην ενίσχυση των ελέγχων στα ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η εγκατάσταση εξειδικευμένων μηχανημάτων μέτρησης για τον έλεγχο της ύπαρξης και της λειτουργίας των φίλτρων μικροσωματιδίων (DPF). Αυτό σημαίνει ότι οχήματα στα οποία έχουν αφαιρεθεί τα DPF ή δεν λειτουργούν σωστά δεν θα περνούν τον τεχνικό έλεγχο, υποχρεώνοντας τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε επισκευές ή αντικαταστάσεις. Αλλιώς το αυτοκίνητο αυτό θα αποσύρρεται από την κυκλοφορία…
Το κόστος αυτών των εργασιών μπορεί να κυμαίνεται από εκατοντάδες έως και χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο του οχήματος.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Στρατηγική για Μηδενικές Εκπομπές
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η στρατηγική είναι εξίσου αυστηρή. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει εγκρίνει στόχους για μηδενικές εκπομπές CO₂ από αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2035. Αυτό συνεπάγεται ότι από το 2035 και μετά, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, γεγονός που ουσιαστικά καταργεί την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες diesel.
Παράλληλα, η ΕΕ προωθεί την ανάπτυξη υποδομών για βιώσιμα καύσιμα. Έχει τεθεί ως στόχος η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των κύριων οδικών αξόνων έως το 2026, ενώ οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να αναπτύσσονται τουλάχιστον κάθε 200 χιλιόμετρα έως το 2031.
Εναλλακτικά Καύσιμα: HVO 100 και Ανανεώσιμες Πηγές
Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η χρήση του καυσίμου HVO 100 (Hydrotreated Vegetable Oil), το οποίο αποτελεί ανανεώσιμο υποκατάστατο του παραδοσιακού diesel. Η BMW, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει την αρχική πλήρωση των diesel μοντέλων της με HVO 100 στα εργοστάσιά της στη Γερμανία, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών CO₂ έως και 90% σε σύγκριση με το συμβατικό diesel.
Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr