Θα συνεχίσουν να υπάρχουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη γκάμα της Peugeot αλλά μόνο για τις διεθνείς αγορές, πρόσθεσε η Jackson. «Καθώς προχωράμε στις νέες πλατφόρμες STLA Small, Medium, Large, μέχρι το 2030 στην Ευρώπη όλα τα μοντέλα μας θα είναι ηλεκτρικά», δήλωσε η Jackson στο Automotive News Europe. «Αλλά πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι θα διατηρήσουμε μοντέλα με θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για τους διεθνείς πελάτες μας».
Η μετάβαση της Peugeot στον εξηλεκτρισμό θα πραγματοποιηθεί πέντε χρόνια πριν από την πρόθεση της ΕΕ να επιβάλλει την πώληση οχήματων αποκλειστικά μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2035. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές στην Ευρώπη πολύ νωρίτερα από αυτήν την ημερομηνία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η συμμαχία στοχεύει πάνω από το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και περισσότερο από το 40% στις ΗΠΑ να είναι αποτελείται από οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων, είτε με μπαταρία είτε plug-in υβριδικά, έως το 2030.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι μέχρι τα μέσα της δεκαετίας η Stellantis θα μεταφέρει όλα τα μοντέλα σε τέσσερις πλατφόρμες με εστίαση στα EV, STLA Small, Medium, Large και Frame (φορτηγά). Αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί γύρω από πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, αλλά θα εξακολουθούν να έχουν την επιλογή συστημάτων οδήγησης με θερμικούς κινητήρες για αγορές όπου η ταχύτητα μετάβασης είναι πιο αργή.
Για παράδειγμα οι υπόλοιπες μάρκες της Stellantis έχουν ήδη ανακοινώσει καταληκτικές ημερομηνίες εξηλεκτρισμού τους – μετά τις οποίες θα διαθέτουν αποκελιστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η DS θα το κάνει το 2026, η Alfa Romeo μέχρι το 2027 και η Opel έναν χρόνο αργότερα, το 2028.
Η τρέχουσα γκάμα της Peugeot είναι ήδη κατά 70% εξηλεκτρισμένη, δηλαδή συμπεριλαμβάνει και αμιγώς ηλεκτρικές είτε αλλά και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εταιρείας, όπως τα 208 και 2008 που διαθέτουν αποκλειστικά ηλεκτρικές εκδόσεις, καθώς και το 3008 και το νέο 308 με plug-in υβριδικές (το αμιγώς ηλεκτρικό 308 αναμένεται το 2023), καθώς και όλα τα εμπορικά και επιβατικά φορτηγά που διαθέτουν ηλεκτρικές επιλογές). Βασικά τα μόνα μοντέλα της γαλλλικής εταιρείας που εξακολουθούν να κινούνται από θερμικά σύνολα είναι το 108, που πρόκειται να διακοπεί σύντομα, και το SUV 5008.
Μέχρι το 2024, ολόκληρη η γκάμα θα έχει εξηλεκτριστεί, υποσχέσθηκε η Τζάκσον. Η επόμενη μεγάλη προγραμματισμένη κυκλοφορία είναι το 3008 επόμενης γενιάς, το οποίο θα κατασκευαστεί σε πλήρως ηλεκτρική μορφή στο εργοστάσιο της Stellantis στο Sochaux, στην ανατολική Γαλλία. Η Peugeot δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για άλλες επιλογές κινητήρων.
Ανέφερε ωστόσο ότι περίπου το 20% των πωλήσεων του 208 αφορά την αμιγώς ηλεκρική του εκδοχή, ένα ποσοστό σαφώς υψηλότερο από τις αρχικές προβλέψεις που μιλούσαν για 10 έως 15%. Οι πωλήσεις για το e-2008 είναι ελαφρώς χαμηλότερες, γεγονός που οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί υποψήφιοι αγοραστές το θέλουν ως το κύριο μεταφορικό μέσο της οικογένειας και ακόμα διστάζουν να αποκτήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
Διαβάστε ακόμη:
Θάνος Πάλλης: Ποια είναι τα αίτια των αυξήσεων στις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (γραφήματα)