Η Porsche δήλωσε ότι αγωνίζεται να αποκαταστήσει τον όγκο παραγωγής και να δώσει προτεραιότητα στις δαπάνες προς μια πιο ευέλικτη σειρά προϊόντων μετά από μήνες προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, χαμηλής ζήτησης EV και πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάστηκε να μειώσει τις προοπτικές πωλήσεων και κερδοφορίας της μετά τη διακοπή των προμηθειών αλουμινίου λόγω ισχυρών πλημμυρών που έπληξαν προμηθευτή στην Ελβετία.

Είπε ότι η έλλειψη κράματος αλουμινίου υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει σε διακοπές λειτουργίας για μία ή περισσότερες σειρές μοντέλων. Επίσης η Porsche έχει μειώσει τις προοπτικές της για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα στελέχη προσπάθησαν να διαβεβαιώσουν τους επενδυτές ότι η εταιρεία εργάζεται για να αυξήσει τη διπλή προμήθεια στην αλυσίδα εφοδιασμού της και να αποκτήσει καλύτερη εποπτεία στους έμμεσους προμηθευτές της.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Blume, η Porsche επλήγη σκληρότερα από τους ανταγωνιστές της από την έλλειψη συγκεκριμένων εξαρτημάτων λόγω του υψηλού ποσοστού προπαραγγελιών, των χαμηλών όγκων κατασκευής και των ειδικών προδιαγραφών των αυτοκινήτων.

Η Porsche δήλωσε ότι τα λειτουργικά κέρδη της μειώθηκαν κατά λίγο περισσότερο από 20% το πρώτο εξάμηνο στα 3,06 δισ. ευρώ, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 4,8% στα 19,46 δισ. ευρώ. Η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου ήταν 15,7%.

Ωστόσο η λειτουργική απόδοση βελτιώθηκε το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σημειώνοντας άνοδο 17% σε σύγκριση με 14,2% κατά το πρώτο τρίμηνο, βοηθούμενη από τις ανανεωμένες πωλήσεις Panamera και Taycan.

Για να αντιμετωπίσει τις αναμενόμενες δυσκολίες στην παραγωγή και την παράδοση, η Porsche επιδιώκει πρόσθετες εξοικονομήσεις για να διατηρήσει σταθερά τα περιθώρια κέρδους.

Τα στελέχη τόνισαν τη δέσμευση της Porsche για μια ευέλικτη γκάμα προϊόντων, λέγοντας ότι αξιολογούν σε όλες τις αγορές όπου θα μπορούσαν να προσθέσουν νέα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης.

«Καθώς ο μετασχηματισμός στην ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται πολύ διαφορετικά σε όλο τον κόσμο, έχουμε ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουμε και να ιεραρχούμε εκ νέου έργα και προϊόντα για την τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης». Η εταιρεία έχει προβλέψει ότι το 2025 θα είναι ένα έτος εκ νέου επιτάχυνσης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η νέα Macan.

Ο οικονομικός διευθυντής, Lutz Meschke, δήλωσε ότι η Porsche πρόκειται να επιτύχει του μεσοπρόθεσμο περιθώριο κέρδους της από 17% έως 19% το επόμενο έτος, ενισχυμένο από την ανανεωμένη γκάμα με εργοστάσια που δημιουργήθηκαν για να προσαρμοστούν στις αλλαγές στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

Οι μετοχές της Porsche, θυγατρικής του ομίλου Volkswagen που εισήχθη στο χρηματιστήριο μόλις πριν από δύο χρόνια, έχουν μειωθεί κατά 42% από τον περασμένο Μάιο. Οι αποτυχίες, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων λογισμικού, των καθυστερήσεων στην κυκλοφορία και της αποδυνάμωσης των πωλήσεων στην Κίνα, έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Αυτό έχει αυξήσει την πίεση στον Blume, του οποίου ο διπλός ρόλος ως διευθύνων σύμβουλος τόσο της Porsche όσο και του VW Group έχει ήδη προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με το εάν ένα άτομο μπορεί να ηγηθεί και των δύο γερμανικών εταιρειών blue-chip.

Όσον αφορά τις πωλήσεις της στην Κίνα, οι οποίες μειώθηκαν κατά 33% το πρώτο εξάμηνο, ο Blume δήλωσε ότι συμφώνησε με τους αντιπροσώπους σε μια επίσκεψη στην Κίνα για να πληρώσει κίνητρα που συνδέονται με την απόδοση για να αυξήσει τις πωλήσεις και εξετάζει νέα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης για την αγορά.

«Εάν η κατηγορία πολυτελείας στην ηλεκτροκίνηση στην Κίνα δεν τραβάει, θα είμαστε προετοιμασμένοι για πολυτέλεια σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά, όπου έχουμε ισχυρά περιθώρια», είπε.

Ενώ η Porsche λέει ότι το 2025 θα δει μια ανάκαμψη, οι προοπτικές -ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά οχήματα- παραμένουν ασαφείς. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz, η GM και ακόμη και η Tesla έχουν προσαρμόσει προς τα κάτω τις φιλοδοξίες τους για EV επειδή η ζήτηση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες.

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων όπου τα πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα δεν έχουν καλές πωλήσεις, οι οδηγοί στρέφονται σε φθηνότερα, τοπικά κατασκευασμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε ακόμη

Αύξηση 40% στις τιμές των εξοχικών στην ηπειρωτική Ελλάδα (πίνακες)

Τραμπ vs Χάρις: Η μάχη για την «ψήφο» των crypto – Η κυριαρχία του Ντόναλντ και η αντεπίθεση της Κάμαλα

Αυτά είναι τα δύο πιο φθηνά νησιά στις Κυκλάδες για αγορά κατοικίας (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ