H υπηρεσία MyAuto μαζί με την ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα από τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Πως λειτουργεί ο «ηλεκτρονικός φάκελος» οχημάτων
Παρουσιάζοντας τα βήματα για την ψηφιακή μεταβίβαση αυτοκινήτων ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος υπογράμμισε ότι «όλες οι πληροφορίες θα αντλούνται αυτόματα από τα αντίστοιχα μητρώα». Συγκεκριμένα, η Ψηφιακή Μεταβίβαση Οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω του drivers-vehicles.services.gov.gr, με ελάχιστες ενέργειες από πλευράς τόσο του πωλητή, όσο και του αγοραστή.
Ειδικότερα, ο πωλητής:
• εισέρχεται στο drivers-vehicles.services.gov.gr με δύο επίπεδα ταυτοποίησης, δηλαδή αρχικά με τους κωδικούς του στο Taxisnet και κατόπιν με κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου που ο πολίτης έχει ήδη καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
• επιλέγει το όχημα που επιθυμεί να μεταβιβάσει και την υπηρεσία Μεταφορών που θα διεκπεραιώσει τη διαδικασία και
• εισάγει το ΑΦΜ του υποψήφιου αγοραστή.
Αμέσως μετά, η πλατφόρμα θα αποστέλλει ειδοποίηση με SMS και email στον αγοραστή. Αφού ο τελευταίος ταυτοποιηθεί στην πλατφόρμα και αποδεχτεί τη συναλλαγή, η μεταβίβαση θα ολοκληρώνεται, με τον πωλητή να λαμβάνει σχετική ειδοποίηση.
Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής αίτησης, ο αγοραστής θα εκδίδει ψηφιακά, μέσω του gov.gr, βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος. Με τη συγκεκριμένη βεβαίωση, θα μπορεί να ασφαλίζει και να κυκλοφορεί εντός της ελληνικής επικράτειας το υπό μεταβίβαση όχημα για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών. Η βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος θα αναρτάται και στις προσωπικές θυρίδες (my.gov.gr) του αγοραστή και του πωλητή.
Μόλις η αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών εκδώσει τη νέα άδεια κυκλοφορίας, ο αγοραστής θα ειδοποιείται για να την παραλάβει, προσκομίζοντας το αποδεικτικό εξόφλησης των τελών αδείας και μεταβίβασης του οχήματος.
Όλη η νέα διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά στο εγχειρίδιο χρήσης, το οποίο βρίσκεται στη διεύθυνση drivers-vehicles.services.gov.gr/content/manual-mv.pdf.
Ο κ. Χριστόπουλος πρόσθεσε ότι στόχος μας είναι το επόμενο χρονικό διάστημα να «μετρήσουμε μέσα από το παρατηρητήριο της γραφειοκρατίας και το όφελος που προκύπτει από αυτήν τη νέα απλούστευση και ψηφιοποίηση διαδικασίας».
Παρουσιάσαμε σήμερα με τον @karamanlis_k την ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων και το ΜyAuto, τον ψηφιακό φάκελο οχημάτων.
Θέτουμε το #govgr στην υπηρεσία των οδηγών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους. https://t.co/rM6lgxw7hM pic.twitter.com/y4Zyvk1UAG
— Kyriakos Pierrakakis (@Pierrakakis) July 15, 2022
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της νέας διαδικασίας
1. Αυτοματοποιείται ο έλεγχος των προϋποθέσεων μεταβίβασης.
2. Καταργείται η προσκόμιση των δικαιολογητικών.
3. Καθιερώνεται η ψηφιακή βεβαίωση, με την οποίο ο αγοραστής μπορεί να ασφαλίσει άμεσα το όχημα.
4. Ο πωλητής αποδεσμεύεται από την υποχρέωση επίσκεψης στην υπηρεσία.
5. Μειώνεται ο απαιτούμενος χρόνος ελέγχου της αίτησης από τον αρμόδιο υπάλληλο.
6. Ενισχύεται η διαφάνεια, και εξασφαλίζεται η πρόσβαση του αγοραστή σε όλα τα στοιχεία του προς πώληση οχήματος (αριθμός πλαισίου, ημερομηνία πρώτης άδειας, ημερομηνία εισαγωγής στη χώρα).
Η νέα διαδικασία αποτελεί κομμάτι του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Όλες οι πληροφορίες γύρω από το όχημα θα αντλούνται αυτόματα, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Έτσι, τα δικαιολογητικά που καταργείται η προσκόμισή τους είναι:
• Ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ)
• Βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
• Υπεύθυνες δηλώσεις/αιτήσεις
Διαβάστε ακόμη
H Ρωσία άνοιξε τις κάνουλες του Nord Stream 1 – Ροή «με το σταγονόμετρο»
Η ανατροπή της Αριάδνης, το ομόλογο της Capital, η επιστολή Πατέλη και το πακέτο της Attica