Η VW δήλωσε ότι θα βασιστεί κατά κύριο λόγο σε Ευρωπαίους προμηθευτές, προκειμένου να μειωθούν οι διαδρομές μεταφοράς εξαρτημάτων και οι εκπομπές ρύπων.

Ο επικεφαλής της VW, Thomas Schäfer, δήλωσε ότι παρά χαμηλή τους τιμή, τα entry-level ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας θα θέτουν τον πήχη όσον αφορά την τεχνολογία, τον σχεδιασμό και την ποιότητα, προσθέτοντας ότι αυτό έχει γίνει πιο δύσκολο λόγω του υψηλότερου κόστους για την ενέργεια, τις πρώτες ύλες και την εργασία.

«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει ευρέως διαδεδομένη, χρειάζονται ελκυστικά οχήματα, ειδικά στην εισαγωγική κατηγορία», δήλωσε ο Schäfer σε την Τρίτη.

«Πρόκειται για την εισαγωγική ηλεκτροκίνηση από την Ευρώπη για την Ευρώπη», δήλωσε ο CEO του VW Group, Oliver Blume. «Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάζουμε μια σαφή δέσμευση για την Ευρώπη ως βιομηχανική τοποθεσία, μια ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική και τελικά ενεργούμε προς το συμφέρον των ευρωπαίων πελατών». Ως πρώτο προσιτό EV η VW αναπτύσσει αυτό που αποκαλεί «Electric Urban Car Family» που θα είναι παρόμοιο σε μέγεθος με το VW Polo.

Ο όμιλος VW δήλωσε ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει τέσσερα αυτοκίνητα με μπαταρία με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ μέχρι το τέλος του 2025. Δύο νέα ηλεκτρικά χάτσμπακ αυτοκίνητα, ένα από τη VW που ονομάζεται ID.2 και ένα από την CUPRA, καθώς και δύο μικρά SUV – ένα από τη Škoda και ένα από τη VW. Και τα τέσσερα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Ισπανία.

Το φθηνότερο EV της VW που πωλείται αυτή τη στιγμή είναι το ID.3, το οποίο ξεκινά λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ. «Με το σχέδιο για εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων των 20.000 ευρώ, ο όμιλος Volkswagen κάνει τώρα το επόμενο, συνεπές βήμα», τόνισε σε ανακοίνωσή της η VW.

Το entry-level χάτσμπακ της VW θα ονομάζεται ID.1 και θα είναι διάδοχος του e-Up του οποίου η παραγωγή έχει σταματήσει. Η Škoda και η SEAT αναμένεται να αποκτήσουν αντίστοιχα μοντέλα. Η VW δεν έδωσε καμία πληροφορία σχετικά με το πού θα κατασκευαστούν αλλά τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η Τσεχική Δημοκρατία θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η τοποθεσία παραγωγής.

Οι συζητήσεις με τη Renault για κοινή ανάπτυξη φτηνών ηλεκτρικών μοντέλων δεν τελεσφόρησαν επειδή το ισχυρό συμβούλιο εργαζομένων της VW ήθελε το συγκεκριμένο έργο να παραμείνει εσωτερικό, σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού τύπου. Η Renault θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό Twingo νέας γενιάς το 2026 με στόχο να κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης βρίσκονται υπό πίεση να ανανεώσουν τις γκάμες τους, καθώς η αργή οικονομική ανάπτυξη και οι φθίνουσες επιδοτήσεις επιβαρύνουν τη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Εν τω μεταξύ, οι κινεζικές μάρκες επεκτείνονται στην Ευρώπη με φθηνότερα μοντέλα. Η BYD σχεδιάζει να προσφέρει το χάτσμπακ Seagull στην Ευρώπη το επόμενο έτος σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.

Η Stellantis νωρίτερα αυτό το μήνα δήλωσε ότι θα πουλήσει αυτοκίνητα που αναπτύχθηκαν από κοινού με έναν κινέζο εταίρο Leapmotor στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών προσφορών της.

Την περασμένη εβδομάδα η VW δήλωσε ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία έχει μόλις δύο με τρία χρόνια για να προετοιμαστεί για την ανταγωνιστική απειλή, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση η επιβίωσή της θα τεθεί σε κίνδυνο.

Διαβάστε ακόμη 

Ταμείο Ανάκαμψης: «Παράθυρο» για να πάρουμε άμεσα το 1 δισ. ευρώ της 4ης δόσης 

ΜΕΤΚΑ: Σύμπραξη με τους Γάλλους της Bouygues και ζωηρό ενδιαφέρον για την εργολαβία του 1,4 δισ. για τα έργα της Θεσσαλίας   

PPF: «Τρέχει» έργα προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ – Σε εξέλιξη 448 διαγωνιστικές διαδικασίες (pic) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ