search icon

Αυτοκίνητο

Mercedes, BMW και VW επικρίνουν τους υψηλούς δασμούς της ΕΕ στις κινεζικές εισαγωγές EV (pics)

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αντίμετρα στην Κίνα στους νέους δασμούς της ΕΕ στις κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Η Κίνα είναι ένα βασικό κέντρο κέρδους για τις εταιρείες.

Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης  έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα επικρίθηκαν έντονα από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Mercedes-Benz, η BMW και η Volkswagen κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν αντίμετρα από την κινεζική κυβέρνηση που θα επηρεάσουν τις δραστηριότητές τους στην Κίνα, η οποία αποτελεί κρίσιμη αγορά για τις εταιρείες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι οι δασμοί της ΕΕ θα βλάψουν τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τα ευρωπαϊκά συμφέροντα. «Ο προστατευτισμός κινδυνεύει να ξεκινήσει ένα σπιράλ: Οι δασμοί οδηγούν σε νέους δασμούς, σε απομόνωση αντί για συνεργασία», είπε.

«Από την άποψη του BMW Group, τα προστατευτικά μέτρα, όπως η εισαγωγή εισαγωγικών δασμών, δεν συμβάλλουν στον επιτυχή ανταγωνισμό στις διεθνείς αγορές», ανέφερε ο Zipse σε δήλωσή του.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, δήλωσε: «Δεν χρειαζόμαστε αυξανόμενα εμπόδια στο εμπόριο. Θα πρέπει να εργαστούμε για την άρση των εμπορικών φραγμών στο πνεύμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.»

Η Volkswagen δήλωσε ότι οι δασμοί δεν θα επιτύχουν τον στόχο της ΕΕ για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η χρονική στιγμή της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι επιζήμια για την τρέχουσα αδύναμη ζήτηση για οχήματα EV στη Γερμανία και την Ευρώπη. Οι αρνητικές επιπτώσεις αυτής της απόφασης υπερτερούν των πιθανών οφελών για την ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η VW.

Ο βιομηχανικός φορέας VDA της Γερμανίας δήλωσε ότι οι δασμοί αυξάνουν τον κίνδυνο εμπορικού πολέμου και δεν θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης. «Η πιθανή ζημιά που θα μπορούσε να προκύψει από τα μέτρα μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τα πιθανά οφέλη για την ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία».

Για να καταπολεμήσει αυτό που αποκάλεσε «υπερβολικές επιδοτήσεις» της κινεζικής κυβέρνησης στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα εφαρμόσει πρόσθετους δασμούς που κυμαίνονται από 17,4% για την BYD έως 38,1% για την ιδιοκτήτρια εταιρεία της MG, SAIC, από τον Ιούλιο, επιπλέον του ισχύοντος φόρου 10%.

Οι δυτικοί παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένων των Tesla, BMW, Volvo και Dacia, θα αντιμετωπίσουν επίσης αυξημένους δασμούς στις εξαγωγές τους στην Ευρώπη από την Κίνα. Η Tesla εξάγει το Model 3 στην Ευρώπη από την Κίνα, ενώ η BMW κατασκευάζει στην Κίνα το iX3 και τα ηλεκτρικά μοντέλα της MINI. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Smart της Mercedes κατασκευάζονται επίσης στην Κίνα σε κοινοπραξία με την Zhejiang Geely Holding Group.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε εμπορικά στοιχεία της ΕΕ για το 2023, οι υψηλότεροι δασμοί ισοδυναμούν με δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον κόστους για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια εποχή που έχουν να αντιμετωπίσουν την επιβράδυνση της ζήτησης των EV και τον ανελέητο πόλεμο τιμών στην εσωτερική τους αγορά.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Bjorn Annwall, δήλωσε ότι οι πελάτες θα καταλήξουν να πληρώνουν περισσότερα για να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα. «Η Volvo υποστηρίζει το ανοικτό και δίκαιο εμπόριο. Οτιδήποτε εμποδίζει αυτό δεν είναι καλό», δήλωσε ο Annwall στο συνέδριο του Automotive News Europe στη Φρανκφούρτη στις 12 Ιουνίου.

Η Volvo, η οποία εδρεύει στη Σουηδία, ανήκει στην κινεζική Zhejiang Geely Holding. Το πλήρως ηλεκτρικό EX30 της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευάζεται στην Κίνα και εξάγεται στην Ευρώπη. Το μικρό SUV θα κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη του Βελγίου αλλά από το επόμενο έτος.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σοβαρό ανταγωνισμό από την εισροή κινεζικών ηλεκτρικών μοντέλων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι το μερίδιό τους στην αγορά της ΕΕ έχει αυξηθεί στο 8% από κάτω από 1% το 2019 και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025. Αναφέρει επίσης ότι οι τιμές είναι συνήθως 20% χαμηλότερες από εκείνες των μοντέλων που κατασκευάζονται στην ΕΕ.

Ορισμένοι οικονομολόγοι δήλωσαν ότι η άμεση επίδραση των πρόσθετων δασμών θα είναι πολύ μικρή σε οικονομικούς όρους. Η ΕΕ εισήγαγε περίπου 440.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα τους 12 μήνες που έληξαν τον Απρίλιο, αξίας 9 δισεκατομμυρίων ευρώ ή περίπου το 4% των δαπανών των νοικοκυριών για οχήματα.

Το Ινστιτούτο του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία έχει προβλέψει ότι ένας δασμός 20%, περίπου ο μέσος όρος που θα επιβληθεί από την ΕΕ, θα μειώσει τις κινεζικές εισαγωγές EV κατά 25%, αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό από την υψηλότερη παραγωγή στην Ευρώπη, αλλά ότι δεν είναι καθόλου σίγουρο πως οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα καλύψουν απαραίτητα το κενό.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να «διασφαλίσει σθεναρά» τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, αλλά δεν ανέφερε συγκεκριμένες ενέργειες. Η Κινεζική Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων, ωστόσο, φάνηκε να ανησυχεί λιγότερο.

«Οι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ είναι βασικά εντός των προβλέψεών μας, κατά μέσο όρο περίπου 20%, κάτι που δεν θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην πλειονότητα των κινεζικών επιχειρήσεων», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της CPCA Cui Dongshu.

«Όσοι εξάγουν ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής που περιλαμβάνουν την Tesla, την Geely και την BYD εξακολουθούν να έχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στην Ευρώπη στο μέλλον», συμπλήρωσε ο Cui. Οι κινέζοι κατασκευαστές και προμηθευτές ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζουν επίσης να επενδύουν στην ευρωπαϊκή παραγωγή, προκειμένου να αποφύγουν τους δασμούς.

Η BYD ήδη κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία και η Chery Automotive δήλωσε ότι θα αρχίσει να παράγει αυτοκίνητα σε ένα πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη της Ισπανίας φέτος.

Η Stellantis δήλωσε ότι θα κατασκευάσει αυτοκίνητα από τον κινέζο εταίρο της Leapmotor στην Ευρώπη και θα τα διαθέτει μέσω του ευρωπαϊκού δικτύου λιανικής πώλησης. Η Stellantis δήλωσε επίσης ότι τα σχέδια της δεν θα επηρεαστούν από τους νέους δασμούς.

Το Πεκίνο ψήφισε νόμο τον Απρίλιο για να ενισχύσει την ικανότητά του να αντεπιτεθεί εάν οι ΗΠΑ ή η ΕΕ επιβάλουν δασμούς στις εξαγωγές της δεύτερης οικονομίας στον κόσμο. Έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα αντιντάμπινγκ για τις γαλλικές εισαγωγές μπράντυ κάτι που έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους Γάλλους παραγωγούς κονιάκ.

Διαβάστε ακόμη 

Στρατηγική συνεργασία Προκοπίου – Lamda για ιδιωτικό πανεπιστήμιο στο Ελληνικό: Πώληση μετοχών αξίας €25 εκατ. στη ZEPKO

Πώς οι ακραίες θερμοκρασίες επηρεάζουν τον εγκέφαλο των παιδιών

DBRS: Το Euro 2024 βάζει… γκολ σε μπαρ και παμπ ανεβάζοντας τα έσοδα (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version