Όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, η εταιρεία θα λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του μεσαίου της sedan C-Class και της GLC που θα βασίζονται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα EA, μέσα το 2026.

Σύμφωνα με τον Kallenius, τα δύο μοντέλα βρίσκονται στη «μεγαλύτερη κατηγορία για EV» όσον αφορά την luxury αγορά και θα βοηθήσουν στην ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-Benz.

Η πλατφόρμα EA θα αποτελεί τη βάση της κατηγορίας που η Mercedes-Benz αποκαλεί «βασική πολυτέλεια», συμπεριλαμβανομένων των C-Class και GLC, αφού η εταιρεία ανέστειλε την εξέλιξη μιας πλατφόρμας για μεγαλύτερα μοντέλα, όπως ανέφερε η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt τον Μάιο.

Η EA θα παράγεται παράλληλα με την τρέχουσα ηλεκτρική πλατφόρμα EVA2 που υποστηρίζει μεγαλύτερα μοντέλα όπως η EQS, αντί να την αντικαταστήσει όπως είχε αρχικά προβλεφθεί.

Η Mercedes-Benz δεν έχει επιβεβαιώσει την τύχη της μεγάλης ηλεκτρικής πλατφόρμας MB-EA. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο Automotive News Europe ότι η προγραμματισμένη ηλεκτρική πλατφόρμα επιδόσεων της εταιρείας που ονομάστηκε AMG-EA είναι ακόμα σε εξέλιξη. Οι ηλεκτρικές C-Class και GLC αναμένεται να ονομαστούν EQC και EQC SUV, με βάση το τρέχον σύστημα ονομασίας της Mercedes-Benz.

Η EA (συντομογραφία της Electronic Architecture) θα ανταγωνιστεί τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW που θα βασίζονται στην πλατφόρμα Neue Klasse της BMW, η οποία θα χρησιμοποιείται κυρίως για μεσαία οχήματα. Τα αυτοκίνητα που βασίζονται στη Neue Klasse έχουν προγραμματιστεί να φτάσουν το 2025, ξεκινώντας με το νέο SUV iX3.

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz μειώθηκαν κατά 25% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Πιο αναλυτικά, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο ταξινομήθηκαν 45.843 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας το 9,2% των συνολικών πωλήσεών της, σε σύγκριση με το 12% το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών της εταιρείας, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 27%, στις 44.120 μονάδες το δεύτερο τρίμηνο. Ο Kallenius δήλωσε ότι οι πωλήσεις EV θα ανακάμψουν από το επόμενο έτος με το λανσάρισμα μοντέλων που χρησιμοποιούν τις νέες βάσεις MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture).

Η MMA προορίζεται για πιο συμπαγή μοντέλα και μπορεί να ενσωματώσει τόσο ηλεκτρικά όσο και συστήματα κίνησης εσωτερικής καύσης, τα τελευταία από τα οποία θα είναι υβριδικά.

Η εταιρεία έκανε προεπισκόπηση του πρώτου μοντέλου MMA με το αμιγώς ηλεκτρικό Concept CLA που παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου το 2023. Άλλα μοντέλα στην πλατφόρμα θα περιλαμβάνουν δύο SUV και ένα station wagon.

Το τετράθυρο κουπέ Concept CLA λέγεται ότι θα έχει περισσότερα από 750 km αυτονομίας και θα φορτίζει αρκετά γρήγορα για να προσθέσει 400 km αυτονομίας σε 15 λεπτά. Η εταιρεία προσδοκά ότι η αμιγώς ηλεκτρική CLA θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας σημαντικής αύξησης των πωλήσεων EV για τη γερμανική εταιρεία.

«Όσον αφορά το μείγμα κινητήρων, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με το πρώτο. Η θεμελιώδης αλλαγή πρόκειται να έρθει με τα προϊόντα το 2025 και 2026 με το MMA και στη συνέχεια με τις ηλεκτρικές C-Class και GLC», δήλωσε ο CFO της Mercedes-Benz, Harald Wilhelm.

Ο Kallenius προειδοποίησε ότι η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να συνεργαστεί με άλλους κατασκευαστές το επόμενο έτος, εάν το αναμενόμενο άλμα στις πωλήσεις EV στην Ευρώπη δεν έρθει αρκετά γρήγορα.

«Για το 2025 πρέπει να κάνουμε ένα βήμα μπροστά στην Ευρώπη. Εάν δεν είναι αρκετό, τότε θα πρέπει να εξετάσουμε συνεργατικές λύσεις», είπε. Η Mercedes-Benz είχε προηγουμένως υπαναχωρήσει από τον στόχο της να λανσάρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030.

«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψουμε την ταχύτητα της υιοθέτησης, η ταχύτητα του μετασχηματισμού», δήλωσε ο Kallenius. «Είμαστε μία από τις λίγες εταιρείες που είναι σε θέση να παίξουν το χαρτί της ευελιξίας στη δεκαετία του 2030».

Τα μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα EA θα κατασκευάζονταν στα εργοστάσια της Mercedes-Benz στο Kecskemet της Ουγγαρίας και στη Βρέμη της Γερμανίας.

Διαβάστε ακόμη 

Στη δίνη του φόβου οι επενδυτές – Μ. Ανατολή και ύφεση στις ΗΠΑ βυθίζουν τα χρηματιστήρια (γραφήματα)

UBS: Το sell off στην Ιαπωνία θα συνεχιστεί – Γιατί βυθίστηκε το χρηματιστήριο (πίνακες)

Εκατοντάδες ρατσιστικά ονόματα φυτών αλλάζουν ύστερα από ιστορική ψηφοφορία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ