Σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας θα προχωρήσει η Northvolt, καθώς η κορυφαία εταιρεία της Ευρώπης στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα έχει «στριμωχθεί» ιδιαίτερα από την κάμψη που καταγράφει ο κλάδος αυτοκινήτου με καθίζηση των πωλήσεων EVs διεθνώς.

Για τον ίδιο λόγο θα επιδιώξει να πουλήσει ή να βρει συνεταίρους για τον βραχίονα ενεργειακής αποθήκευσης που διαθέτει στην Πολωνία.

Η σουηδική εταιρεία που κατάφερε να συγκεντρώσει το ποσό ρεκόρ των 15 δισ. δολαρίων για ευρωπαϊκή start-up προσπαθεί να ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει επιδιώκοντας πλέον να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στο πρώτο μέγα εργοστάσιο που έχει δημιουργήσει στην βόρεια Σουηδία.

Για το λόγο αυτό ακυρώνει σχέδια, όπως η δημιουργία τριών ακόμη μέγα εργοστασίων σε συνεργασία με την Volvo Cars στη Σουηδία, τη Γερμανία και τον Καναδά, ενώ προχωρά και σε πρόγραμμα μείωσης του κόστους που θα περιλαμβάνει και δραστική περικοπή θέσεων εργασίας. Πάντως, ο αριθμός των εργαζομένων που θα απολυθεί, από τους συνολικά 7.000 που απασχολεί σήμερα, δεν διευκρινίστηκε σε πρώτη φάση.

Η εταιρεία, μετά από ένα διάστημα υψηλής ανάπτυξης με τη στήριξη επενδυτών όπως η BMW, η Volkswagen, η Siemens, η Goldman Sachs και η Blackrock, άρχισε να αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα λόγω της κρίσης που αντιμετωπίζει ο κλάδος των EV αλλά και ευρύτερα ο κλάδος αυτοκινήτου.

Χάρη στην στήριξη των επενδυτών αυτών κατάφερε να δημιουργήσει από το… μηδέν το πρώτο μέγα εργοστάσιο μπαταριών κυψελών για EV στην Ευρώπη, το οποίο αποτελούσε σημαντικό βήμα στην όλη προσπάθεια της Ευρώπης και των αυτοκινητοβιομηχανιών της να απεξαρτηθούν από ξένους προμηθευτές. Όμως, από τα εγκαίνια του εργοστασίου το 2021 η κατάσταση για την εταιρεία γινόταν όλο και πιο δύσκολη λόγω των δυσχερειών που άρχισαν να αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Είναι χαρακτηριστικό πως το μέγα εργοστάσιο στην Σκελεφτέα έχει δυνατότητα ετήσιας παραγωγής 16 γιγαβατώρων, ωστόσο την τρέχουσα περίοδο δεν ξεπερνά το 1 γιγαβάτ.

Θυμίζουμε πως η VW προκάλεσε σάλο όταν μόλις προ ημερών ανακοίνωσε πως θα αναγκαστεί για πρώτη φορά να βάλει «λουκέτο» σε μονάδες της στη Γερμανία, ενώ και η Volvo ανακοίνωσε πως εγκαταλείπει τον στόχο της να στραφεί πλήρως στην ηλεκτροκίνηση από το 2030.

Μάλιστα, η BMW μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ακύρωσε ένα συμβόλαιο αξίας 2 δισ. δολαρίων με την Northvolt, προάγοντας αντιθέτως την συνεργασία της με την κορεατική Samsung SDI.

Σημειωτέον πως κορεατικές και κινεζικές εταιρείες έχουν δρομολογήσει σχέδια για την δημιουργία μονάδων παραγωγής μπαταριών για EV στην Ευρώπη, όμως κάποια project έχουν επίσης καθυστερήσει λόγω της κάμψης του κλάδου.

Διαβάστε ακόμη

Airbnb: «Κόφτες» και σε άλλες περιοχές εάν χαρακτηριστούν ως κορεσμένες (γράφημα)

Οι επενδυτικές ευκαιρίες στο ελληνικό real estate

Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Αυξημένη επιβατική κίνηση αλλά και ρομπότ το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ