«Τρεις δεκαετίες στην F1 και σε άλλους αγώνες αιχμής του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχουν δώσει στην McLaren Applied παγκόσμια κορυφαία τεχνογνωσία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της συνδεσιμότητας, του ελέγχου και της ανάλυσης. Η ομάδα της McLaren Applied αξιοποίησε αυτή την τεχνογνωσία για τη δημιουργία του μετατροπέα καρβιδίου πυριτίου (silicon carbide inverter) Inverter Platform Generation 5, IPG5 800V που παρέχει ασυναγώνιστη πυκνότητα ισχύος, αποδοτικότητα και συμπαγές μέγεθος σε κλίμακα, επιτρέποντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη εμβέλεια στα EVs».
Με αυτά τα λόγια οι εκπρόσωποι της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας παρέλαβαν το βραβείο EV design/ engineering team των E-Mobility Awards 2023, που πραγματοποιήθηκαν στη Βαλένθια της Ισπανίας, στα πλαίσια του Παγκόσμιου Συνεδρίου Ηλεκτροκίνησης. Το Συνέδριο συγκέντρωσε 340 κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνησης.
Tι σπουδαίο έχει ο IPG5 800V
Όπως εξηγεί η κριτική επιτροπή των E-Mobility Awards, που απένημε στην ομάδα της McLaren Applied και το Τιμητικό Βραβείο 2023, ο «IPG5 800V διαθέτει κορυφαία στην κατηγορία του ογκομετρική και βαρυμετρική πυκνότητα ισχύος, καθώς και μέγιστη απόδοση 99%. Αυτό το εξαιρετικά βελτιστοποιημένο πακέτο έχει επίσης σχεδιαστεί για να είναι εύκολα ενσωματώσιμο με ηλεκτρικούς κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, για να σχηματίσει ηλεκτρικές μονάδες κίνησης (EDUs), γεγονός που παρέχει περαιτέρω οφέλη ως προς το κόστος, το βάρος και τη συσκευασία.
Η McLaren Applied αξιοποίησε την εκτεταμένη εμπειρία της στην F1 και τη Formula E για τη βελτιστοποίηση του υλικού και των αλγορίθμων λογισμικού ώστε να παρέχει κορυφαία στην κατηγορία επίπεδα ελέγχου του κινητήρα. Αυτό δίνει στους Παραγωγούς πρωτότυπου εξοπλισμού (Original equipment manufacturer, ΟΕΜs) τη δυνατότητα να επιλέγουν τον επιθυμητό χαρακτήρα επιδόσεων του συστήματος κίνησης EV σε πρωτόγνωρα μέχρι στιγμής επίπεδα για τον κλάδο, ζωτικής σημασίας για τις μάρκες επιδόσεων που επιδιώκουν
να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους και να παραδώσουν οχήματα με χαρακτήρα σε
πελάτες που εκτιμούν μια ανώτερη οδηγική εμπειρία.»
Με απλά λόγια, η McLaren υπόσχεται να επιστρέψει λίγη από τη «μαγεία» της οδήγησης που έχει χαθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Το τέταρτο κύμα της ηλεκτροκίνησης θα κινείται γύρω από τους οδηγούς», δήλωσε πρόσφατα στο Forbes ο Στίβεν Λάμπερτ, επικεφαλής του τμήματος Ηλεκτρονικών της McLaren. «Θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται για τα οχήματα. Αυτό που θα κάνει ένα αυτοκίνητο ελκυστικό δε θα είναι απαραίτητα ότι επιταχύνει γρήγορα. Με το IPG5, ο μετατροπέας μας παρέχει πολύ λεπτομερή έλεγχο του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να δώσει ξανά “χαρακτήρα” σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Μπορεί να έχει λειτουργίες οδήγησης που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται μέσω του λογισμικού. Αυτό θα αποτελέσει μέρος του επόμενου κύματος ηλεκτρικών οχημάτων. Η τεχνολογία μας απευθύνεται σε οχήματα υψηλών επιδόσεων – Mercedes AMG, BMW και πάνω. Δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένα εργαλείο για να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους στην αγορά».
We have selected global semiconductor leader @ST_World as a key supplier of silicon carbide (SiC) power modules for our next-generation IPG5 800V silicon carbide inverter.
Read more: https://t.co/5HZwrlWeF0 pic.twitter.com/KdtREqgLZf
— McLaren Applied (@McLarenApplied) March 1, 2023
Προς το παρόν, ο IPG5 χρησιμοποιείται μόνο στην κατασκευή supercar και hypercar. Όμως, η ομάδα της McLaren υπόσχεται ότι από το 2025 ο μετατροπέας θα είναι διαθέσιμος για μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων- και πάλι όμως στις «τσουχτερές» κατηγορίες.
«Με τις μειώσεις κόστους στις οποίες εργαζόμαστε τώρα, θα μπορούσαμε να είμαστε κατάλληλοι για ένα όχημα αξίας 70.000 ευρώ» δήλωσε ο πρόεδρος της McLaren Applied, Νικ Φράι.
Διαβάστε ακόμη:
Η Ελλάδα που καινοτομεί: Πέντε εταιρείες που ανοίγουν τον δρόμο στο Deep Tech (pics)
Πόσο απομακρύνθηκε ο κίνδυνος από τον αμερικανικό τραπεζικό κλάδο (γραφήματα)
Κρίσιμη αξιολόγηση με φόντο την απόκτηση επενδυτικής βαθμίδας