Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν μια υπαρξιακή από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και σκληρά ερωτήματα σχετικά με την οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Ποια η λύση; O Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, προτείνει τη δημιουργία μια κοινοπραξίας τύπου «Airbus» για την ανάπτυξη και την κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Οφείλουμε να είμαστε δημιουργικοί για να βρούμε μια λύση», δήλωσε ο de Meo στους δημοσιογράφους την περασμένη Δευτέρα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η μάρκα Renault παρουσίασε επίσημα το μικρό EV Renault 5, το οποίου η εισαγωγική έκδοση με την μικρή μπαταρία θα πωλείται για περίπου 25.000 ευρώ. Μια τιμή δηλαδή που αυτή τη στιγμή είναι σημαντικά χαμηλότερη από τα περισσότερα μικρά ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά.
«Οι εταίροι μπορούν να μοιραστούν την επένδυση και να μειώσουν το κόστος», πρόσθεσε. Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία Airbus ανταγωνίζεται την Boeing για τον τίτλο του μεγαλύτερου κατασκευαστή εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο. Οι μεγαλύτεροι μέτοχοί της είναι η γαλλική, η γερμανική και η ισπανική κυβέρνηση.
Η Renault σχεδιάζει επίσης να λανσάρει την επόμενη γενιά του αυτοκινήτου πόλης Twingo ως αμιγώς ηλεκτρικό που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα πωλείται για λιγότερο από 20.000 ευρώ. Ο όμιλος διαθέτει επί του παρόντος το κινεζικής κατασκευής Dacia Spring EV σε αυτή την τιμή, αλλά έχει χάσει μια βασική επιδότηση στη Γαλλία.
Η Renault βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο συνομιλιών με τον όμιλο Volkswagen για να μοιραστεί ενδεχομένως την πλατφόρμα του Twingo, η οποία θα είναι μια έκδοση της αρχιτεκτονικής AmpR Small που χρησιμοποιεί το Renault 5. Επίσης, σύμφωνα με τον de Meo, σκέφτεται να τοποθετήσει λιγότερο δαπανηρές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP).
Σύμφωνα με τον de Meo, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ACEA, της ομάδας πίεσης των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στις Βρυξέλλες, είναι να δημιουργηθεί μια αλυσίδα αξίας στην Ευρώπη που θα περιλαμβάνει μπαταρίες, ηλεκτρικούς κινητήρες και λογισμικό, όπως έχει κάνει η Κίνα με κυβερνητική υποστήριξη. «Ο στόχος είναι να προμηθευτούμε τα πάντα εντός της Ευρώπης σε ανταγωνιστική τιμή», είπε.
Ο de Meo δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν σε διάφορα έργα, συμπεριλαμβανομένου αυτοκινήτου πόλης που μοιράστηκαν η Toyota, η Peugeot και η Citroën. Ένα άλλο έργο στη δεκαετία του 1980 αφορούσε την κοινή πλατφόρμα «Type 4» που μοιράζονταν οι Alfa Romeo, FIAT, Lancia και Saab.
Είπε επίσης ότι οι κανόνες της ΕΕ για τα μικρά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτοι. Για παράδειγμα πρέπει να επιτρέψουν μικροσκοπικά αυτοκίνητα, που στην Ιαπωνία αποκαλούν «kei», σε αστικές περιοχές. Άλλες επιλογές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τη μείωση του ΦΠΑ στα μικρά ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες μικρότερες από 30 kWh, αντί να προσφέρουν επιδοτήσεις, ή να δώσουν σε αυτά τα αυτοκίνητα δωρεάν χώρο στάθμευσης στις πόλεις.
Η εξέλιξη του νέου, ηλεκτρικού Twingo ανακοινώθηκε το περασμένο φθινόπωρο με τη δημιουργία της Ampere, της αυτόνομης επιχείρησης EV της Renault. Θα χρειαστεί δύο χρόνια για να αναπτυχθεί από τον τελικό σχεδιασμό στην έναρξη της παραγωγής. Αυτό το χρονικό πλαίσιο έχει μειωθεί από τέσσερα χρόνια σε τρία με το Renault 5 και τώρα σε δύο, προκειμένου να ανταγωνιστεί τους κινέζους.
«Η ταχύτητα είναι σημαντική εναντίον των Κινέζων», υπογράμμισε ο de Meo. «Βρισκόμαστε σε έναν αβέβαιο κόσμο. Στο παρελθόν, με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, μπορούσες να προβλέψεις τι ερχόταν. Τώρα αν χρειαστείς τέσσερα ή πέντε χρόνια για να αντιδράσεις, είναι πολύ αργά».
Διαβάστε ακόμη
ΥΠΕΘΟ: Παράταση 1+1 μήνα για τη διασύνδεση POS – ταμειακών μηχανών
Μητσοτάκης: Μειωμένες αρχικές τιμές σε 1.500 προϊόντα από τον Μάρτιο – Όλα τα μέτρα για την ακρίβεια
Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια το…μισό κτήριο της ΡΑΕ (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ