Όσο μπαίνουμε πιο έντονα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, τόσο και πιο πολύ συνειδητοποιούμε ότι πρέπει να αλλάξουμε σχεδόν όλες τις αντιλήψεις μας για τη χρήση του αυτοκινήτου. Ακόμα και για εκείνο το κομμάτι του που ήταν και παραμένει το πιο βασικό αλλά και αυτό με τις μικρότερες αλλαγές. Ο λόγος για τα ελαστικά, το πιο βασικό στοιχείο για την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου.
Αλλά και εκείνο που έχει -αναγκαστικά- τις λιγότερες δομικές αλλαγές, καθώς οι όποιες εξελίξεις γίνονται στο εσωτερικό του και στις μεθόδους κατασκευής του. Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται να φέρουν σημαντικές αλλαγές και στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα λάστιχα. Οι κατασκευαστές ελαστικών βλέπουν πλέον τα ηλεκτρικά ως μία νέα πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθούν. Και αυτό γιατί υπάρχουν κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά σε αυτού του τύπου τα οχήματα, τα οποία επηρεάζουν την απόδοσή και την αντοχή τους.
Για παράδειγμα, η άμεση απόδοση της ισχύος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκαλεί σαφώς μεγαλύτερη καταπόνηση στα ελαστικά, ένα φαινόμενο που οι κατασκευαστές ελαστικών πρέπει να μελετήσουν πιο επισταμένα έτσι ώστε τα προϊόντα τους να αντέχουν περισσότερο.
Το αυξημένο βάρος είναι ένας ακόμα παράγοντας απαιτώντας ενισχυμένα πλαϊνά στα ελαστικά. Αυτό βέβαια δεν είναι φαινόμενο μόνο την ηλεκτρικών, όμως αποτελεί και αυτό ένα θέμα για τους κατασκευαστές ελαστικών ώστε να ξανασκεφτούν την παραγωγική διαδικασία.
Είναι προφανές ότι τα λάστιχα που είναι φτιαγμένα για μικρά hatchbacks με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μπορούν να είναι το ίδιο αποτελεσματικά για ένα αντίστοιχου μεγέθους αλλά πολύ πιο βαρύ ηλεκτρικό μοντέλο.
Στα ηλεκτρικά επίσης παίζει μεγάλη σημασία η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με την άσφαλτο, η οποία επιδρά στην αυτονομία του οχήματος. Αυτό θα πρέπει να ξαναμπεί στο τραπέζι της εξέλιξης των ελαστικών, καθώς θα πρέπει να βρεθεί ο σωστός συνδυασμός μεταξύ μειωμένης τριβής αλλά και πρόσφυσης.
Ένα άλλο θέμα που προκύπτει είναι το ότι λόγω των μειωμένων αναγκών για σέρβις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι και λιγότερες οι επιθεωρήσεις που γίνονται στα συνεργεία και στα ελαστικά από επαγγελματίες.
Έτσι οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες πλέον να εξελίξουν νέους τύπους ελαστικών. Πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους να παρακολουθούν την κατάσταση του ελαστικού σε όλη την πορεία της ζωής του οχήματος.
Εταιρίες όπως οι Continental, Goodyear, Michelin και Bridgestone δουλεύουν αυτή την εποχή πάνω σε νέας τεχνολογίας αισθητήρες έτσι ώστε να παρακολουθούν όχι μόνο την πίεση, αλλά και την θερμοκρασία, το ενδεχόμενο κλαταρίσματος και πολλά άλλα στοιχεία, έτσι ο οδηγός να έχει μία ξεκάθαρη εικόνα για τα ελαστικά του.
Στην Goodyear επίσης εξελίσσουν ένα σύστημα το οποίο μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της ασφάλτου σε πραγματικό χρόνο και να ειδοποιεί τον οδηγό για θέματα που άπτονται της πρόσφυσης των ελαστικών.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το newsauto, όλες οι μεγάλες εταιρίες παραγωγής ελαστικών αλλά και ανεξάρτητες εταιρίες ερευνών, έχουν σκύψει πάνω από τα λάστιχα και τα νέα δεδομένα που δημιουργούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι και τα λάστιχα, μαζί με όλο το υπόλοιπο όχημα, θα υποχρεωθούν να πάψουν να είναι μόνο το στρογγυλό πράγμα πάνω στο οποίο πατάει το αυτοκίνητο. Και θα γίνουν και αυτά κομμάτια του ψηφιακού κόσμου του οχήματος, που θα επικοινωνεί με τον οδηγό μεγιστοποιώντας την ασφάλεια που προσφέρουν.
Διαβάστε ακόμα
Μύκονος: Χωρίς τέλος οι οικοδομικές παρανομίες – Έρχονται δραστικά μέτρα (pics)
Προϋπολογισμός: Εκτίναξη των εσόδων στο πρώτο δίμηνο – Ποιοι φόροι υπεραπέδωσαν