Τα μάτια πολλών στη Γερμανία είναι στραμμένα στο λιμάνι Σεντσέν, όταν το BYD Explorer 1 σηκώνει άγκυρες. Το οχηματαγωγό μεταφέρει περισσότερα από 5.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα του κορυφαίου κινέζου κατασκευαστή BYD (Build Your Dreams) σε γερμανικό λιμάνι. Το σχεδόν διακοσίων μέτρων μήκους BYD Explorer 1, με δυνατότητα μεταφοράς έως και 7.000 οχημάτων, είναι το πρώτο roll-on roll-off φορτηγό πλοίο, το οποίο θα μεταφέρει τα αυτοκίνητα από την Κίνα σε διάφορες χώρες του πλανήτη. Μέσα σε δύο χρόνια, ο στόλος πρόκειται να αυξηθεί σε συνολικά 8 οχηματαγωγά πλοία.
«Οι κύριοι λόγοι για τη μεταφορά τόσων πολλών αυτοκινήτων από την Κίνα στην Ευρώπη είναι η μείωση του κόστους μεταφοράς, αλλά και για να καταστήσουμε ελεγχόμενη και αυτόνομη την αλυσίδα τροφοδοσίας», δήλωσε ο Κούι Ντονγκσού, επικεφαλής της κινεζικής Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων (CPCA).
Εκτός από την BYD και η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία Saic, η οποία εγκαινίασε κοινοπραξία με τη Volkswagen, έβαλε πλώρη για τη Γερμανία τον Ιανουάριο με το δικό της ιδιόκτητο οχηματαγωγό “Saic Anji Sincerity” μεταφέροντας 3.700 ηλεκτροκίνητα. Ένα πλοίο της BYD θα χρειαζόταν περίπου 100 ημέρες για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής, εκτιμά ο Κιάν Ρεντζίε από το ινστιτούτο CAR (Centre Automotive Research) με έδρα του Ντούισμπουργκ της Γερμανίας. Θεωρητικά τα οκτώ φορτηγά πλοία του ομίλου θα μπορούσαν να μεταφέρουν έως και 168.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη με τρία ταξίδια μετ’ επιστροφής το καθένα.
Το 2022 πουλήθηκαν στην Γερμανία 33.699 κινεζικά ηλεκτροκίνητα
Σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης, η Κίνα εξήγαγε 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2023, μια σχεδόν 78% αύξηση σε σχέση με την προπερασμένη χρονιά. Στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Μεταφορών δείχνουν ότι ο αριθμός των νέων κινεζικών οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους αυξήθηκε κατά 47,6% σε σχέση με το 2022. Αριθμητικά ωστόσο τα 33.699 κινεζικά οχήματα είναι πολύ λιγότερα από ό,τι άλλων κατασκευαστών άλλων χωρών. Η Κίνα δεν βρίσκεται ούτε στις πέντε κορυφαίες εταιρίες εισαγωγής στη Γερμανία.
Το γεγονός ότι τα οχηματαγωγά κατευθύνονται κυρίως προς την Ευρώπη οφείλεται επίσης στα λιμάνια. Σύμφωνα με τον κινέζο ειδικό Κούι Ντονγκσού σε αντίθεση με τα λιμάνια της Αφρικής ή της Νότιας Αμερικής τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν τις δυνατότητες να υποδεχθούν τα καινούργια φορτηγά πλοία. Τα νέα ro-ro είναι πρωτόγνωρα για το γερμανικό Μπρεμερχάφεν, σημειώνει η εκπρόσωπος της BLG Logistics, Τίνα Αλερχάιλιγκεν, προσθέτοντας ότι το 2023 διακινήθηκαν εκεί 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εκ των οποίων μόλις τα 10.000 κινέζικα.
Διαβάστε τη συνέχεια στην DW