Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε μια άνευ προηγουμένου ποσότητα λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών κατά τη διάρκεια της έρευνάς της σχετικά με τις επιδοτούμενες εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας,.

Υπενθυμίζουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Επιτροπή, η οποία επιβλέπει την εμπορική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 εθνών, δήλωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα μετά την έρευνα κατά των επιδοτήσεων, προκαλώντας την έντονη αντίδραση του Πεκίνου και πυροδοτώντας ισχυρισμούς κατασκοπείας από τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης. Η Κίνα έχει επίσης ξεκινήσει έρευνα ντάμπινγκ σχετικά με τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την  ΕΕ.

Μετά από ερώτηση του κινεζικού κρατικού ραδιοφώνου σχετικά με το αν οι Βρυξέλλες επιδιώκουν να κατασκοπεύσουν τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας ο Χε Γιαντόνγκ, εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της χώρας απάντησε: «Το είδος, το εύρος και η ποσότητα των πληροφοριών που συλλέχθηκαν από την ευρωπαϊκή πλευρά ήταν άνευ προηγουμένου και πολύ περισσότερο από ό,τι απαιτείται για μια έρευνα αντισταθμιστικών δασμών».

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Κινέζου εκπροσώπου η Επιτροπή «απαίτησε υποχρεωτικά» από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να παραδώσουν πληροφορίες σχετικά με την προμήθεια πρώτων υλών για μπαταρίες, την κατασκευή εξαρτημάτων, την τιμολόγηση και την ανάπτυξη καναλιών πωλήσεων.

Οι κυβερνήσεις συνήθως επιβάλλουν δασμούς κατά των επιδοτήσεων στα εισαγόμενα αγαθά για να προστατεύσουν τις εγχώριες επιχειρήσεις όταν υποπτεύονται ότι το εν λόγω προϊόν μπορεί να έχει παράγεται με μικρότερο κόστος από τη μέση τιμή της αγοράς, επειδή επωφελήθηκε από αθέμιτα κίνητρα ή επιδοτήσεις.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σοβαρό κίνδυνο από την εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους από τους κινέζους αντιπάλους τους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι οι τιμές είναι συνήθως 20% χαμηλότερες από εκείνες των μοντέλων που κατασκευάζονται στην ΕΕ.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που οι Βρυξέλλες θεωρούν μη συνεργαζόμενες εταιρείες, όπως η SAIC, θα αντιμετωπίσουν δασμούς 38,1% μόλις τεθούν σε ισχύ οι προσωρινοί δασμοί, το πιθανότερο από τις αρχές Ιουλίου. Ο Γιαντόνγκ χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν συνεργάζονται πλήρως «αβάσιμους».

Διαβάστε ακόμη 

Από την Απογευματινή και τον ΔΟΛ, στην Κοραή: Ιστορικά κτίρια αποκτούν νέα ζωή (pics)

Το στοίχημα της αξιοποίησης του εργοστασίου της ΑΕΒΑΛ (pics)

ΑΑΔΕ: Το myAADE «καταργεί» τα γκισέ στις ΔΟΥ (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ