Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να υπερδιπλασιάσουν την παραγωγική τους ικανότητα κάθετης παραγωγής στο εξωτερικό για να υπερκεράσουν τους τιμωρητικούς δασμούς εισαγωγής και να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές.
Οι εξαγωγές και η συναρμολόγηση -όπου βασικά μέρη των αυτοκινήτων κατασκευάζονται στην Κίνα και στη συνέχεια αποστέλλονται στο εξωτερικό για συναρμολόγηση – ήταν παραδοσιακά η προτιμώμενη προσέγγιση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών για την αξιοποίηση ξένων αγορών.
Ωστόσο, καθώς χώρες ή και ολόκληρες γεωγραφικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τουρκίας, επιβάλλουν δασμούς, οι επενδύσεις στην παραγωγή ολοκληρωμένης κατασκευής αυξάνονται, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg που δημοσιεύθηκε στις 23 Οκτωβρίου.
«Καθώς η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα φτάνει σε κορεσμό, ο αυξανόμενος εγχώριος ανταγωνισμός και η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα ωθούν τις κινεζικές μάρκες EV στο εξωτερικό σε αναζήτηση νέων αγορών ανάπτυξης», ανέφερε το Bloomberg στην ίδια έκθεση.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει και θέσει σε λειτουργία εργοστάσια παραγωγής πλήρους κατασκευής σε εννέα χώρες, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 1,2 εκατομμυρίων οχημάτων από το 2023. Αυτό αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί, σε 2,7 εκατομμύρια μονάδες, σε περισσότερες από δώδεκα χώρες μέχρι το 2026.
Η κατασκευή εργοστασίων κάθετης παραγωγής περιλαμβάνει τα τέσσερα κύρια στάδια της παραγωγής αυτοκινήτων: καλούπωμα, συγκόλληση, βαφή και τελική συναρμολόγηση. Είναι έντασης κεφαλαίου, αλλά έχει υψηλή παραγωγική ικανότητα σε σύγκριση με τη συναρμολόγηση.
Η BYD, η μάρκα αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, μαζί με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Chery, Changan, GAC και SAIC, ανακοίνωσαν 10 νέα έργα επέκτασης για τα εργοστάσιά τους στο εξωτερικό από το 2023 έως και φέτος στις 31 Αυγούστου, σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία και η Βραζιλία.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται επίσης στη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ασία, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή τόσο με εξαγωγές όσο και με τοπικά έργα παραγωγής. Η BYD και η Volvo, η οποία ελέγχεται από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, εντείνουν την επέκταση της παραγωγικής ικανότητάς τους στην Ευρώπη.
Η BYD κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία και έχει επίσης ανακοινώσει σχέδια για ένα άλλο στην Τουρκία, το οποίο της δίνει πρόσβαση στην ΕΕ. Η Πολωνία, η οποία έχει συμφωνίες με κινέζους προμηθευτές μπαταριών, γίνεται επίσης δημοφιλής μεταξύ των κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ισπανία και η Ιταλία επιδιώκουν επίσης επενδύσεις. Οι Geely, Dongfeng και Xpeng αναφέρεται ότι αναζητούν τοποθεσίες για ένα εργοστάσιο στις προαναφερθείσες χώρες.
Η αύξηση των επενδύσεων αυτοκινήτων στο εξωτερικό έχει προκαλέσει ανησυχίες στο Πεκίνο. Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας είπε στις αυτοκινητοβιομηχανίες τον Ιούλιο ότι θα πρέπει να προστατεύσουν την τεχνογνωσία EV και να δώσουν προτεραιότητα στη συναρμολόγηση, καθώς και να είναι προσεκτικοί όταν επενδύουν σε χώρες με γεωπολιτικούς κινδύνους όπως η Τουρκία και η Ινδία.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Φθηνότερο το πράσινο τιμολόγιο του Νοεμβρίου
Αμερικανικές εκλογές: Η Ευρωπαϊκή Ενωση προετοιμάζεται για μια δύσκολη τετραετία
Μητσοτάκης: Ο μέσος μισθός στην Ελλάδα θα είναι πάνω από 1.500 ευρώ το 2027 (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα