Να μειώσει κατά περίπου 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ τα κεφάλαια που είχαν διατεθεί για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας μεταξύ 2025 και 2030 σχεδιάζει η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι  σύμφωνα με το κείμενο του προϋπολογισμού του επόμενου έτους, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Η κίνηση αυτή έρχεται εν μέσω της παγκόσμιας επιβράδυνσης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), εν μέρει λόγω αποκλινουσών πολιτικών για πράσινα κίνητρα, γεγονός που ανάγκασε κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, (συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, κατασκευάστρια της Fiat), να αναπροσαρμόσουν τα σχέδιά τους.

Η μείωση “είναι μια απαράδεκτη έκπληξη που έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με το σημαντικό έργο που κάνει η κυβέρνηση στην Ευρώπη υπέρ του κλάδου”, ανέφερε η ένωση επιχειρήσεων ANFIA σε δήλωσή της τη Δευτέρα.

“Με τόσα πολλά τρέχοντα ζητήματα, όπως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η ασθενής ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά και η μείωση της παραγωγής στην Ιταλία, αυτή η κίνηση διαρρηγνύει την εμπιστοσύνη”, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ANFIA, Τζιανμάρκο Τζιόρντα.

Το 2022, η κυβέρνηση υπό τον προκάτοχο της Μελόνι, Μάριο Ντράγκι, είχε διαθέσει 8,7 δισ. ευρώ έως το 2030 για τη στήριξη του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας.

Ωστόσο, ο προϋπολογισμός που παρουσιάστηκε αυτόν τον μήνα από τον Υπουργό Οικονομίας, Τζανκάρλο Τζορτζέτι, δείχνει ότι η παρούσα κυβέρνηση θέλει να ανακατευθύνει 4,6 δισ. ευρώ από τα 5,8 δισ. ευρώ που είχαν αρχικά προβλεφθεί για να χρηματοδοτήσει άλλες πρωτοβουλίες.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το οποίο πρέπει να εγκριθεί από τα δύο σώματα του κοινοβουλίου μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου και συνεπώς μπορεί ακόμα να υποστεί αλλαγές, το μεγαλύτερο μέρος των περικοπών αφορά στην περίοδο 2028-2030, με αυτές να ανέρχονται σε περίπου 2,4 δισ. ευρώ.

Το αντιπολιτευόμενο Δημοκρατικό Κόμμα (PD) εκμεταλλεύτηκε την είδηση για να ζητήσει την παραίτηση του Υπουργού Βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρσο.

Ο υπουργός από την πλευρά του δήλωσε ότι είναι αφοσιωμένος στο να διασφαλίσει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία για να αντιμετωπίσει την πρόκληση της πράσινης μετάβασης.

“Όλοι οι πόροι θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις παραγωγής με έμφαση στα εξαρτήματα, που είναι η πραγματική δύναμη της Ιταλίας”, πρόσθεσε ο Ούρσο.

Η αναφερόμενη περικοπή θα μπορούσε να αυξήσει περαιτέρω την ένταση μεταξύ της Ρώμης και της Stellantis, της μοναδικής μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας.

Η κυβέρνηση έχει επικρίνει έντονα την Stellantis για τη μείωση της παραγωγής στην Ιταλία και τη μεταφορά δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό για ορισμένα μοντέλα ιστορικών ιταλικών μαρκών όπως η Fiat, η Lancia και η Alfa Romeo.

Η Stellantis, από την πλευρά της, έχει δηλώσει ότι ο στόχος που συζητά με την κυβέρνηση για την αύξηση της ιταλικής παραγωγής σε ένα εκατομμύριο μονάδες εξαρτάται επίσης από την κυβερνητική υποστήριξη.

Σε ακρόαση στο ιταλικό κοινοβούλιο νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, δήλωσε επίσης ότι η Ιταλία έχει διαθέσει πολύ λιγότερους πόρους από άλλες μεγάλες χώρες της ΕΕ για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Διαβάστε ακόμη

Μίνι φορολογικό: «Θέμα ωρών» η κατάθεσή του στη Βουλή – Τι αλλάζει για επαγγελματίες, μισθωτούς και ιδιοκτήτες ακινήτων

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Επιφυλάξεις για τη συμφωνία εξαγοράς της Ηλέκτωρ από τη Motor Oil

Τα στοιχεία των ΗΠΑ και οι εκλογές εκτοξεύουν τον χρυσό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα