search icon

Αυτοκίνητο

ΗΠΑ: Ένας στους πέντε σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν λειτουργεί

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι σταθμοί φόρτισης στις ΗΠΑ έχουν μέση βαθμολογία αξιοπιστίας μόλις 78%

Σπασμένοι και προβληματικοί φορτιστές, η ασταθής τιμολόγηση φόρτισης και οι οδηγοί κανονικών αυτοκινήτων που σταθμεύουν σε σημεία που προορίζονται για ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν σημαντικό εμπόδιο στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε από συνεργάτη του Harvard Business School.

Με βάση τα δεδομένα μιας δεκαετίας που ελήφθησαν από τις κριτικές των οδηγών EV για τους σταθμούς φόρτισης, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι σταθμοί φόρτισης στις ΗΠΑ έχουν μέση βαθμολογία αξιοπιστίας μόλις 78%, που σημαίνει ότι περίπου ένας στους πέντε δεν λειτουργεί. Αυτό είναι λιγότερο αξιόπιστο, κατά μέσο όρο, από τα κανονικά βενζινάδικα, είπε ο επικεφαλής ερευνητής Omar Asensio.

«Φανταστείτε να πάτε σε ένα παραδοσιακό βενζινάδικο και δύο στις 10 φορές οι αντλίες να είναι εκτός λειτουργίας», είπε ο Asensio. «Οι καταναλωτές θα επαναστατούσαν».

Η ασήμαντη κάλυψη – ή η “φόρτιση ερήμων” – είναι ένα άλλο πρόβλημα, καθώς ολόκληρες κομητείες σε πολιτείες των ΗΠΑ, όπως η Ουάσιγκτον και η Βιρτζίνια, δεν διαθέτουν ούτε ένα δημόσιο φορτιστή. Εν τω μεταξύ, οι οδηγοί EV παρακολουθούν επίσης τακτικά τους οδηγούς αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης να παρκάρουν σε σημεία που προορίζονται για φόρτιση EV.

Η έρευνα αποτελεί αρνητικό νέο σε μια εποχή που η αύξηση των πωλήσεων EV επιβραδύνεται. Το BloombergNEF αναθεώρησε πρόσφατα πτωτικά τις εκτιμήσεις του για τις πωλήσεις EV και προειδοποίησε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποκλίνει σημαντικά από το στόχο της για απαλλαγή από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τα ζητήματα αξιοπιστίας προκύπτουν επίσης παρά το γεγονός ότι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η Stellantis επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην υποδομή φόρτισης στις ΗΠΑ.

Στη Βόρεια Αμερική, οι οδηγοί βρίσκουν συχνά χαλασμένο εξοπλισμό επειδή «κανείς δεν συντηρεί αυτούς τους σταθμούς», σύμφωνα με τον Asensio.

Η έλλειψη λειτουργικών φορτιστών θα μπορούσε να γίνει ακόμη πιο πιεστικό ζήτημα εάν ανακάμψουν οι πωλήσεις EV.

Η S&P Global Mobility εκτιμά ότι χρειάζονται περίπου 1,2 εκατομμύρια φορτιστές Επιπέδου 2 – ή φορτιστές που θα μπορούν να φορτίζουν ένα EV από άδειο στο 80% σε μόλις τέσσερις ώρες – σε όλες τις περιοχές των ΗΠΑ έως το 2027.

«Η μετάβαση σε μια αγορά οχημάτων όπου κυριαρχούν τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειαστούν χρόνια για να αναπτυχθεί πλήρως, αλλά έχει ξεκινήσει», δήλωσε ο αναλυτής της S&P Ian McIlravey. «Με τη μετάβαση έρχεται η ανάγκη να εξελιχθεί το δημόσιο δίκτυο φόρτισης οχημάτων και η σημερινή υποδομή φόρτισης είναι ανεπαρκής για να υποστηρίξει μια δραστική αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων σε λειτουργία».

Διαβάστε ακόμη

Γαλλία: Τα τέσσερα σενάρια για τις εκλογές από την πλευρά των αγορών (γράφημα)

Astir Marina: Αυτό είναι το νέο «κόσμημα» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα (pics)

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα στον σωστό δρόμο για να γίνει μια διεθνώς ελκυστική οικονομία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version