Ο ανταγωνισμός μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών ανεβάζει τον πήχη της έρευνας για την ηλεκτροκίνηση. Οι κατασκευάστριες εταιρείες επενδύουν μεγάλα ποσά για να μπορέσουν να βγάλουν στην παραγωγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, με όμορφο σχεδιασμό, υψηλά συστήματα ασφάλειας, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και με ταχύτερους χρόνους φόρτισής της.
Η επίτευξη των στόχων θα ικανοποιήσει τους πελάτες, που θα έχουν στη διάθεσή τους καλύτερα και πιο οικολογικά αυτοκίνητα.
Ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει να επενδύσει 33,87 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 για να ηλεκτροδοτήσει τη σειρά οχημάτων του ώστε να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2028. Στοχεύει να είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά το 70% όλων των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 40% στις ΗΠΑ.
Ο όμιλος GM επενδύει 35 δισεκατομμύρια δολάρια για να αναπτύξει ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένης της ολοκληρωμένης υποδομής φόρτισης στη Βόρεια Αμερική. Μέχρι αυτήν τη χρονολογία θέλει να βγάλει στην παραγωγή 30 νέα μοντέλα, ενώ η πλατφόρμα Ultium στοχεύει στη μείωση του κόστους της μπαταρίας κατά 60%.
Επενδύσεις 40 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ 2022 και 2030 θα πραγματοποιήσει ο όμιλος Daimler, στοχεύοντας να γίνει πλήρως ηλεκτρικός στο τέλος της δεκαετίας. Θέλει να παρουσιάσει τρεις ηλεκτρικές πλατφόρμες μέχρι το 2025 για επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα. Θα κατασκευάσει οκτώ εργοστάσια μπαταριών, τέσσερα από τα οποία θα βρίσκονται στην Ευρώπη, ενώ θέλει να αυξήσει τη χωρητικότητα των μπαταριών.
Η Volvo μέσα στο έτος θα ολοκληρώσει τη μετάβασή της στην πλατφόρμα EV δεύτερης γενιάς Scalable Product Architecture Platform (SPA2), βάζοντας στόχο να γίνει κατά 50% πλήρως ηλεκτρική, ενώ στοχεύει να κυκλοφορήσει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Η εταιρεία θέλει να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030.
Η Toyota, βάση προγραμματισμού, θέλει να βγάλει στην παραγωγή 70 νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων κυψελών υδρογόνου. Θέλει να μειωθούν οι εκπομπές CO2 κατά 25% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2013. Ξεκινώντας από το BZ4X, το οποίο θα κατασκευαστεί στην πλατφόρμα e-TNGA, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει περισσότερα από 5,5 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Έξι γιγαεργοστάσια συνολικής ισχύος 240 GW/h θα κατασκευαστούν έως το 2030 από τον όμιλο VW, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 40.000 δημόσιοι σταθμοί γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ έως το 2025. Θα πραγματοποιηθεί επένδυση 73 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια, για να φθάσει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να είναι πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Η Ford εκτιμά ότι το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων της θα είναι EV έως το 2030. Αναμένεται να δαπανήσει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 30 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025.
Η BMW στοχεύει να αυξηθούν οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων κατά 50% ετησίως έως το 2025. Ο στόχος είναι να παραδοθούν περίπου 2 εκατομμύρια BEV έως το 2025 και να φτάσουν τα 10 εκατομμύρια οι παγκόσμιες παραδόσεις έως το 2030. Η BMW αναπτύσσει μοντέλα i-Hydrogen NEXT, ενώ η μάρκα Mini θα πουλά υβριδικά μόνο στις αρχές της δεκαετίας του 2030.
Δέκα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα είναι στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2022, επτά από αυτά είναι SUV. Ο λόγος για τη Hyundai που στοχεύει να φτάσει τα 1,7 εκατομμύρια EV το 2026. Οι επενδύσεις των 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ στοχεύουν να είναι το 50% των πωλήσεων ηλεκτρικά έως το 2030, ενώ ανάλογες επενδύσεις θα γίνουν και στην Ευρώπη.
Τέλος, η Nissan στοχεύει να επενδύσει 17 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 για να αναπτύξει την ηλεκτροκίνηση. Επενδύει, επίσης, και στην κατασκευή μπαταρίας μεγάλης χωρητικότητας, με σύντομο χρόνο φόρτισης και μεγάλο κύκλο ζωής, που πιθανόν θα βγει στην αγορά το 2024.
Διαβάστε ακόμα:
Πλειστηριασμοί: Το τριήμερο των… μεγάλων σφυριών για τα βόρεια προάστια
Ποια ειδική άδεια με αποδοχές δικαιούμαι λόγω νόσησης του παιδιού μου από Covid-19;
Βασίλης Στασινούλιας: Η μεγάλη πρόκληση να «αναστήσει» το brand της Carrefour