search icon

Αυτοκίνητο

Ηλεκτροκίνηση: φτηνά μοντέλα ή… πρόβλημα (pic)

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Olilver Blume, λέει ότι το οικονομικό EV θα είναι έτοιμο μετά το 2025, αλλά στο μεταξύ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνεται, οδηγώντας σε περικοπές

Η Volkswagen δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας που θα κοστίζει 20.000 ευρώ, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος του Oliver Blume είναι πεπεισμένος ότι η εταιρεία μπορεί να τα καταφέρει μέσα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.

«Ο κύριος μοχλός για τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μείωση του κόστους των μπαταριών», δήλωσε ο Blume στο συνέδριο της Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel στο Βερολίνο, επισημαίνοντας τα σχέδια της εταιρείας να παράγει μια ενοποιημένη κυψέλη μπαταρίας που ισχυρίζεται ότι θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας κατά το ήμισυ.

Η VW παρουσίασε τον Μάρτιο τις λεπτομέρειες του πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID.2all των 25.000 ευρώ, που θα λανσαριστεί μέχρι το 2025 με αυτονομία 450 km και φόρτιση μπαταρίας από 10% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά. Η εταιρεία είχε δηλώσει τότε ότι εξελίσσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο των 20.000 ευρώ, αλλά δεν παρείχε περισσότερες πληροφορίες.

«Έχουμε ευθύνη να φέρουμε τα σωστά προϊόντα στη σωστή τιμή στην αγορά», δήλωσε ο Blume. «Πρέπει οι καταναλωτές που δεν έχουν την ευκαιρία να εγκαταστήσουν σταθμό φόρτισης στο σπίτι να πειστούν από την τεχνολογία».

Πλέον οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τα σχέδιά τους να φέρουν προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά ως απάντηση στην κινεζική «εισβολή».

Η Renault δήλωσε ότι το νέο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης Twingo θα λανσαριστεί το 2026 με τιμή μικρότερη από 20.000 ευρώ. Η Stellantis σχεδιάζει να λανσάρει μια έκδοση του νέου Citroen e-C3 εστιασμένη στην πόλη, με αναμενόμενη τιμή μικρότερη από 20.000 ευρώ. Η FIAT θα αποκαλύψει ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο εμπνευσμένο από το μίνι αυτοκίνητο Panda τον Ιούλιο του 2024.

Να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή το φθηνότερο EV ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το Dacia Spring, το οποίο ξεκινά από 20.800 ευρώ στη Γαλλία. Η επίσπευση των προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες γίνεται, εκτός από την πίεση που τους ασκείται από τους Κινέζους, και από μια ξεκάθαρη επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Η πίεση του πληθωρισμού, η έλλειψη υποδομών φόρτισης και η κατάργηση των επιδοτήσεων συγκρατούν τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων», παραδέχτηκε ο Blume. Η Volkswagen μείωσε τον αριθμό των βαρδιών στο πλήρως ηλεκτρικό εργοστάσιό της στο Zwickau της Γερμανίας προκειμένου να παραμέινει βιώσιμο, ακριβώς εξαιτίας της υποτονικής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από αυτή την εβδομάδα, η VW έχει μειώσει την παραγωγή στο Hall 5 σε δύο βάρδιες, από τρεις που ήταν μέχρι τώρα. Στο Hall 5 κατασκευάζονται τα VW ID.3 και CUPRA Born. «Η απόφαση διασφαλίζει την παραγωγική λειτουργία και τη μελλοντική βιωσιμότητα του χώρου», δήλωσε εκπρόσωπος της VW.

Τον Σεπτέμβριο, η VW δήλωσε ότι θα μειώσει το προσωπικό στο εργοστάσιο του Zwickau, το πρώτο εργοστάσιο του ομίλου που έχει μετατραπεί πλήρως για αποκλειστική παραγωγή EV.

Τον Οκτώβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή των Audi Q4 E-tron και Q4 Sportback E-tron, καθώς και των VW ID.4 και ID.5 στο Zwickau λόγω περιορισμένης χωρητικότητας.

Η VW πασχίζει να πολεμήσει την παγκόσμια κυριαρχία της Tesla και να πουλήσει αρκετά ηλεκτρικά οχήματα made in Germany. Οι ειδικοί του κλάδου, ωστόσο, προβλέπουν χαμηλή ζήτηση για τα επόμενα δύο χρόνια.

Η επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζει επίσης τους εργαζόμενους σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πολλές συμβάσεις για προσωρινά απασχολούμενους δεν έχουν ανανεωθεί, ενώ πολλοί χωρίς μόνιμη απασχόληση φοβούνται για τις θέσεις εργασίας τους.

«Ο στόχος τώρα είναι να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ρύθμιση», ανέφερε ο Thomas Knabel, συνδικαλιστικός εκπρόσωπος της IG Metall Zwickau. «Η ανησυχία παραμένει για το πού θα μας οδηγήσει το ταξίδι του εξηλεκτρισμού».

Διαβάστε ακόμη:

Οι διεθνείς οίκοι ανανεώνουν την «ψήφο εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα – Τι «βλέπουν» για μετοχές και τράπεζες

Μαξίμου για ακρίβεια: Το τρίπτυχο της κυβερνητικής πολιτικής κόντρα στον εισαγόμενο πληθωρισμό

Γιατί η Γερμανία αναζητεί επειγόντως 60 δισ. ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version