search icon

Αυτοκίνητο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Βουλιάζουν οι κινεζικές πωλήσεις στην ΕΕ

Οι δασμοί διογκώνουν το κόστος των εισαγωγών και μειώνουν την ηλεκτροκίνηση με κινεζικά EV

Το μικρότερο μερίδιό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Ευρώπης εδώ και οκτώ μήνες κατέλαβαν τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, αφού οι νέοι δασμοί πρόσθεσαν έως και 35% στο κόστος εισαγωγής αυτοκινήτων στο μπλοκ.

Κατασκευαστές όπως η BYD και η MG της Saic Motor αντιπροσώπευαν το 7,4% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ τον Νοέμβριο, από 8,2% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την ερευνητική αυτοκίνησης Dataforce. Αυτό είναι το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο.

Η ΕΕ επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα τέλη Οκτωβρίου, μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η κρατική ενίσχυση παρείχε αθέμιτο πλεονέκτημα στην κινεζική βιομηχανία ηλεκτροκίνησης. Μήνες συνομιλιών απέτυχαν να επιλύσουν την εμπορική διαμάχη, με αποτέλεσμα οι Βρυξέλλες να επιβάλουν νέα τέλη σε υπάρχοντες δασμούς 10%.

Ενώ όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα υπόκεινται στους δασμούς, συμπεριλαμβανομένων αυτών που κατασκευάζονται από δυτικές εταιρείες όπως η BMW και η Tesla, τα ποσά ποικίλλουν ανάλογα με το πόση υποστήριξη έλαβε μια αυτοκινητοβιομηχανία και εάν συνεργάστηκε με την έρευνα της ΕΕ.

Πόσο βουλιάζει η ηλεκτροκίνηση με κινεζικά EV

Η κρατική μητρική Saic της MG επλήγη περισσότερο, με δασμούς που τώρα ανέρχονται συνολικά στο 45%. Για καιρό η κορυφαία σε πωλήσεις κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, η πάλαι ποτέ βρετανική μάρκα σπορ αυτοκινήτων έχει υποχωρήσει πρόσφατα, σημειώνοντας πτώση 58% στις ταξινομήσεις τον περασμένο μήνα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Jato Dynamics, μια άλλη ερευνητική εταιρεία.

Εν μέσω της υποχώρησης της MG, η BYD έχει προχωρήσει, με τις ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη να υπερδιπλασιάζονται τον Νοέμβριο σε 4.796 οχήματα.

«Η BYD καταλαμβάνει την αγορά, ενώ η MG σημειώνει σημαντικές υποχωρήσεις», δήλωσε στο Bloomberg ο Τζούλιαν Λίτζινγκερ, αναλυτής της Dataforce. Η ανάπτυξη της BYD είναι υγιής.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που επιθυμούν να επεκταθούν σε μεγάλες παγκόσμιες αγορές, έχουν βρει αντίσταση στην Ευρώπη αφού ουσιαστικά αποκλείστηκαν από τις ΗΠΑ.

Το χαμηλότερο κόστος μπαταριών έχει δώσει στις κινεζικές εταιρείες πλεονέκτημα τιμής, αλλά το ζήτημα έχει προκαλέσει προστατευτικές παρορμήσεις καθώς αξιωματούχοι σε ΗΠΑ και ΕΕ εργάζονται για να προστατεύσουν τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η βιομηχανία, η οποία απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους σε Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, παλεύει με τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα.

Διαβάστε ακόμη

Cenergy Holdings: Με ποια μεγάλα deals «αποχαιρετά» το 2024 (pics)

ΣΓΟΥΡΔΑ 1870: Το τέλος μιας εταιρείας με ιστορία 154 ετών (pics)

ΤτΕ: Η συγκέντρωση του τραπεζικού κλάδου, πρόβλημα για την αξιολόγησή του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version